Stiri legate de lumea gastronomiei, de piata restaurantelor si a localurilor de consum public si subiecte adiacente citeste tot

Ord. dupa

Singureni Manor anunță lansarea Singureni Manor Events: Divizia spec...

Sciccheria anunță Issima - un parteneriat unic, cu cheful Giuseppe R...

Cu o investiție de peste 500.000 euro, Sciccheria deschide un nou res...

Jurnalistul culinar Cosmin Dragomir, autorul volumului Curatorul de Za...

Când am scris de multe ori că Bucureștiul are câteva dintre cele m...

Flavours Group începe anul 2024 în forță și își consolidează p...

Editura GastroArt anunță lansarea volumului Ce e nou în Noua Bucăt...

Ruka Izakaya a fost un restaurant cu mâncare excelentă de la începu...

Editura GastroArt anunță lansarea volumului Colecționarul de Sarmal...

Tuborg Christmas Brew, berea oficială a Crăciunului, este disponibil...

Radu Savopol, cofondator 5 to go, premiat la nivel internațional pent...

Angeline Cake Boutique oferă românilor în premieră cel mai savurat...

SALAM DE SIBIU: O FELIE DE ROMÂNIEAFLĂ POVESTEA CELUI MAI ÎNDR...

Ahold Delhaize, deținătorul lanțului de magazine Mega Image, anunț...

Jurnalistul culinar Cosmin Dragomir lansează Colecționarul de Sarmal...

Halloween cu arome fine la restaurantul Roberto’s: extravaganța une...

Restaurantul Gramont anunță La Symfleurie, o cină eveniment alătur...

Zona din jurul piețelor Dorobanților și Floreasca e, foarte probabi...

S-a deschis săptămâna aceasta una dintre cele mai bune cofetării d...

Claudio Melis, chef distins cu o stea Michelin, vine pentru prima dat...

Restaurantul Gramont dezvăluie noi evenimente și meniuri exclusive p...

Companiile își pot personaliza coperta viitoarei cărți semnate de ...

Relais & Châteaux Le Bistrot Francais, pe numele său întreg, ca...

2 din 4 persoane de vârstă medie din România sunt supraponderale sa...

Acum câteva zile ES José Antonio Hernández Pérez – Solórzano, a...

Brunch la FORK Ana Tower25 iunie, 12:00 - 17:00, meniu de degustar...

Unele dintre cele mai bune fructe din București se găsesc într-un l...

La un an de la lansare, restaurantul Sciccheria îl aduce în România...

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță ...

Restaurantul Le George, din cadrul Palatului Suter, devine Gramont și...

RO-Wine | The International Wine Festival of Romania - ediția de prim...

KANÉ - NEW ROMANIAN CUISINE începe o serie de colaborări cu chefi i...

Singureni Manor Equestrian Retreat va fi gazda unui eveniment culinar ...

La finalul lunii martie, 5 to go dublează porția de energie oferită...

Raionul de Pește din Piața Dorobanților a fost una dintre cele ...

Devenită  epicentru pe  harta cultural-continentală, Timișoara ș...

Sâmbătă 11 martie 2023, profesioniști și amatori, iubitori ai vie...

Am băut din vinurile Serenum în urmă cu câțiva ani, înainte de p...

Așa că, stilul de viață alert îi face pe români să se îndrepte...

Cei de la Singureni Manor Equestrian Retreat, despre care am tot scris...

Instituția financiară Capital Financial Services S.A., care opereaz...

Un concept fine dining cu bucătarie românească modernă

Ce orașe au cafea comparabilă cu cea din București? Stravagante Ca...

S-a redeschis Mozzafiato în Piața Floreasca, după o foarte lungă p...

Recensământul 5 to go în 2022: 15,6 milioane de produse pe bază de...

5 to go și Vola.ro deschid sezonul de iarnă cu călătorii de pove...

„Bucătăria Hoinară se gătește de plecare” un nou album de fot...

5 to go devine importator și distribuitor unic Latte Art Factory în ...

„Ce gătim mai bine acasă, de Sărbători”, concurs care începe ...

În luna noiembrie 2022, Carlsberg Breweries aniversează 175 de a...

Afiseaza

Experiențe memorabile, sustenabilitate și autenticitate – tendințele în turism stabilite la UNTWO – Conferința Globală de Turism oenologic din Republica Moldova

Între 6 și 7 septembrie, Republica Moldova a fost gazda celui mai important eveniment de talie internațională din domeniul turismului vitivinicol – cea de-a treia Conferință Globală a Turismului Vitivinicol. Evenimentul s-a desfășurat sub egida Organizației Mondiale a Turismului pe lângă ONU (UNWTO), în parteneriat cu Guvernul Republicii Moldova, prin implementatorul local – Agenția de Investiții a Republicii Moldova, cu susținerea organizatorică a Oficiului Național al Viei și Vinului (ONVV) și a Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei.

Desfășurarea evenimentului în Moldova denotă o recunoaștere oficială a faptului că Republica Moldova este o destinație vitivinicolă importantă pe harta mondială a turismului. Datele statistice plasează Moldova în topul celor mai mari 20 de producători de vinuri, cu o producţie anuală de 1,8 milioane de hectolitri de vin, potrivit Organizației Internaționale a Viei şi Vinului. Cu o suprafaţă a podgoriilor ce ocupă 4% din teritoriul țării sau 7% din terenurile arabile, Moldova are cea mai mare densitate a viilor la nivel mondial, iar la nivel european, după suprafața plantațiilor viticole, se situează pe locul 6. Datorită beciurilor unice în lume, Moldova a ajuns și în Cartea Recordurilor. Ca destinaţie turistică, Moldova pune accent pe turismul vitivinicol sustenabil şi dezvoltă în paralel ofertele turistice de nișă, în special turismul de experiență și de aventură ușoară, pentru a atrage cât mai mulți vizitatori străini.

Cea de-a treia Conferință Globală a Turismului Vitivinicol a constituit un bun prilej de promovare a imaginii Republicii Moldova pe plan internațional și a adunat peste 250 de invitați din domeniul turismului vitivinicol din 30 de țări. Participanții au avut ocazia să cunoască și să „guste” din oferta turistică vitivinicolă a țării, vizitând un șir de crame și complexe turistice reprezentative.

Pavel Filip, prim-ministrul Republicii Moldova: „Vinurile moldoveneşti sunt o carte de vizită a ţării noastre. Ca şi poporul moldovean, vinurile moldoveneşti au trecut prin multe provocări: politica sovietică de nimicire a viţei de vie, un şir de embargouri impuse de Federaţia Rusă, de pe urma cărora Vinul Moldovei a devenit mai bun, mai competitiv. Iată de ce, atunci când merg peste hotare, iau drept suvenir din Moldova o sticlă de vin autohton, pentru că vinul nostru poate „povesti” despre noi, moldovenii, mult mai mult decât orice mesaj transmis pe cale verbală!”

Inaugurarea oficială a evenimentului a avut loc la Castel Mimi – primul și cel mai somptuos „chateau” vinicol din Moldova, inclus în topul celor mai fascinante destinaţii turistice. Situat la 30 de kilometri distanță de Chișinău, castelul MIMI a fost fondat în 1893 de ultimul guvernator al Basarabiei – Constantin Mimi. Crama a devenit o carte de vizită a Republicii Moldova, iar castelul este un monument de arhitectură de importanță națională.

Zurab Polokashvili, secretar general, Organizația Mondială a Turismului: „Turismul reprezintă o prioritate pentru autorități. De exemplu, Georgia primește azi peste 6,5 milioane de turiști pe an, număr dublu față de populația țării noastre. Sunt convins că în scurt timp va fi la fel și în Moldova. Având infrastructura voastră, ospitalitatea, natura, cultura și tradițiile voastre unice în lume, dar și beneficiind de experiența Georgiei, a Spaniei sau a oricărei altei țări, veți reuși. În definitiv, rolul organizației noastre este tocmai de a susține statele membre și de a le ajuta să dezvolte sectorul turismului. Avem nevoie de suportul aturităților, dar este nevoie și ca membrii societății civile să fie participanți la acest proiect. Nu depinde doar de guvern, depinde de sectorul privat și de cum fiecare dintre voi va lua parte la dezvoltarea turismului”.

Prin găzduirea acestei conferințe, Republica Moldova își confirmă statutul de destinație turistică vitivinicolă. Rodica Verbeniuc, director general al Agenției de Investiții din Moldova a declarat: „Suntem o piață emergentă, dar, în același timp, suntem deja pregătiți să oferim experiențe turistice de nișă. Iubitorii de aventură, cei dornici să savureze bucate delicioase şi un pahar de vin de calitate în compania unor oameni ospitalieri sunt îndemnaţi să exploreze Moldova autentică!”

Evoluția economică și turistică a Republicii Moldova din ultimii ani este vizibilă, așa cum a menționat și Karen Hillard, şefa Misiunii USAID în Moldova: „În doar câţiva ani, Republica Moldova a evoluat de la un producător de vinuri mediocre în vrac la un producător de vinuri îmbuteliate de o calitate ireproşabilă, care se exportă în peste 60 de ţări ale lumii, inclusiv peste ocean, în SUA. A avut loc, practic, o reinventare a industriei vitivinicole, inclusiv crearea unui brand vinicol de ţară, crearea unei instituţii specializate – ONVV – direct responsabile de promovarea vinurilor moldoveneşti, desfăşurarea unor campanii ample de atragere a turiştilor. Acum e nevoie ca aceste rezultate să fie consolidate, iar noi oportunităţi de dezvoltare a turismului în Moldova să fie identificate.”

Republica Moldova așteaptă să fie descoperită și de turiștii români, pentru care are pregătite oferte speciale care includ tururi la cramele de top, dar și în zone cu o istorie bogată. Astfel, campania națională de promovare este erijată sub mesajul „Fii Oaspetele Nostru”, inspirat din ospitalitatea și deschiderea moldovenilor de a acorda cea mai călduroasă primire oaspeților care le calcă pragul. Pentru a-și convinge turiștii să-și rezerve vacanțele, 15 video-uri filmate 360 de grade au fost publicate pe site-ul turistic național www.moldova.travel. Pentru mai multe informații accesați Agenția de Investiții a Republicii Moldova, la office@invest.gov.md și Asociația Națională de Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) info@moldova.travel. (Comunicat de presa – septembrie 2018)

Data actualizarii: 14/09/2018

Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close