Stiri legate de lumea gastronomiei, de piata restaurantelor si a localurilor de consum public si subiecte adiacente citeste tot

Ord. dupa

Chef Cătălin Petrescu și-a deschis de o săptămână propriul rest...

Începând cu luna iulie 2022, Restaurantul BONE din București se num...

Platerq, start-up fondat de 5 tineri din Oradea in Decembrie 2021, est...

Ce e de văzut și gustat weekendul acesta la evenimentul ce are în p...

Evenimentul dedicat exclusiv bucătăriei asiatice va avea loc între ...

Restaurantul Sardin lansează noul meniu de vară creat de Chef Dan Pr...

Chef Hădean se alătură platformei de rezervări online, Bookingham,...

Japanos se extinde și în afara României. Astfel, brandul și-a desc...

Timp de trei zile, între 27 și 29 mai, Centrul Vechi din București ...

Vegetarianismul și veganismul au luat o amploare tot mai mare în Ro...

Deschis în 2010, în Centrul Vechi al Bucureștiului, restaurantul Re...

Bucharest Coffee Festival are loc între 27 și 29 mai, la Hanul Gabro...

Chef Foa deschide primul restaurant à la carte și lansează un nou c...

Anunțam în urmă cu câteva luni că ZenSushi a deschis un nou resta...

Un nou produs completează portofoliul 5 to go: apa cu vitamine 5 to g...

Cristina Mehedinteanu Pastry Chef va propune un portofoliu complet al ...

  • Villa Vinèa redeschide sezonul vizitelor la cramă și pr...

Noul Strongbow Dark Fruit® te invită descoperi puterea surprinzătoa...

Weekend Sessions revine în 2022 cu aproape 30 de evenimente cu muzic...

Dr. Oetker a lansat, în martie, DulceRomanie.ro, probabil cel mai amp...

Se redeschide restaurantul Riviera Park din Parcul „Național” Buc...

Bistromar la Timona (Alfredo Seafood) - cifră de afaceri cu 22% mai m...

România viticolă - descoperă peste 250 vinuri la Revino Bucharest W...

Bookingham, platformă de rezervări online, se lansează în alte 29 ...

Cina caritabilă Magic for Ukraine, organizată de restaurantul Noeme ...

Crama Villa Vinèa a înregistrat, în anul 2021, o creștere de 23% a...

Reinventarea și perseverența definesc succesul 5 to go și în primu...

Zeci de mii de ucraineni fugiți din calea războiului sunt în Român...

Colosseum Mall & Golin invită bucureștenii să descopere noul ce...

Meniul de nuntă este unul dintre cele mai importante aspecte al eveni...

O cercetare realizată de Reveal Marketing Research în luna ianuarie ...

Nordic Group aduce la conducere un nou General Manager, pentru a susț...

Masterclass destinat persoanelor care lucraza in cofetarie, invatam d...

Tematica: Meniul pentru evenimente by Chef Cristian Fratieanu Meniu...

Stabilirea datei potrivite pentru unul dintre cele mai așteptate even...

Hard Rock Cafe București sărbătorește săptămâna aceasta 14 ani ...

Negroni a devenit cel mai vândut cocktail clasic la nivel global, pot...

Domaine DUMETRIER, cel mai nou jucător de pe piața românească de v...

Noi repere pentru 5 to go în 2022: deschiderea a 200 de unități și...

Către: Guvernul României, Ministerul ...

Superstarul hollywoodian Milla Jovovich devine noul ambasador Johnnie ...

  • Această valoare ...

30% dintre români au observat schimbări negative privind comportamen...

Cristina Mehedinteanu ne-a povestit in cateva randuri parcursul sau pr...

Villa Vinèa lansează Rosé Celést Brut 2019, primul spumant rosé a...

Să-și numească micul bistrou de pește „raionul” a făcut pe mu...

După o perioadă în care industria organizării de evenimente a fost...

S-a deschis o nouă patiserie Andreea F pe strada George Călinescu, ...

Peștele și fructele de mare proaspete ajung la clienți în mai puț...

Alina Petrea, absolventă a școlii de patiserie Ritz Escoffier, din P...

Afiseaza

Experiențe memorabile, sustenabilitate și autenticitate – tendințele în turism stabilite la UNTWO – Conferința Globală de Turism oenologic din Republica Moldova

Între 6 și 7 septembrie, Republica Moldova a fost gazda celui mai important eveniment de talie internațională din domeniul turismului vitivinicol – cea de-a treia Conferință Globală a Turismului Vitivinicol. Evenimentul s-a desfășurat sub egida Organizației Mondiale a Turismului pe lângă ONU (UNWTO), în parteneriat cu Guvernul Republicii Moldova, prin implementatorul local – Agenția de Investiții a Republicii Moldova, cu susținerea organizatorică a Oficiului Național al Viei și Vinului (ONVV) și a Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei.

Desfășurarea evenimentului în Moldova denotă o recunoaștere oficială a faptului că Republica Moldova este o destinație vitivinicolă importantă pe harta mondială a turismului. Datele statistice plasează Moldova în topul celor mai mari 20 de producători de vinuri, cu o producţie anuală de 1,8 milioane de hectolitri de vin, potrivit Organizației Internaționale a Viei şi Vinului. Cu o suprafaţă a podgoriilor ce ocupă 4% din teritoriul țării sau 7% din terenurile arabile, Moldova are cea mai mare densitate a viilor la nivel mondial, iar la nivel european, după suprafața plantațiilor viticole, se situează pe locul 6. Datorită beciurilor unice în lume, Moldova a ajuns și în Cartea Recordurilor. Ca destinaţie turistică, Moldova pune accent pe turismul vitivinicol sustenabil şi dezvoltă în paralel ofertele turistice de nișă, în special turismul de experiență și de aventură ușoară, pentru a atrage cât mai mulți vizitatori străini.

Cea de-a treia Conferință Globală a Turismului Vitivinicol a constituit un bun prilej de promovare a imaginii Republicii Moldova pe plan internațional și a adunat peste 250 de invitați din domeniul turismului vitivinicol din 30 de țări. Participanții au avut ocazia să cunoască și să „guste” din oferta turistică vitivinicolă a țării, vizitând un șir de crame și complexe turistice reprezentative.

Pavel Filip, prim-ministrul Republicii Moldova: „Vinurile moldoveneşti sunt o carte de vizită a ţării noastre. Ca şi poporul moldovean, vinurile moldoveneşti au trecut prin multe provocări: politica sovietică de nimicire a viţei de vie, un şir de embargouri impuse de Federaţia Rusă, de pe urma cărora Vinul Moldovei a devenit mai bun, mai competitiv. Iată de ce, atunci când merg peste hotare, iau drept suvenir din Moldova o sticlă de vin autohton, pentru că vinul nostru poate „povesti” despre noi, moldovenii, mult mai mult decât orice mesaj transmis pe cale verbală!”

Inaugurarea oficială a evenimentului a avut loc la Castel Mimi – primul și cel mai somptuos „chateau” vinicol din Moldova, inclus în topul celor mai fascinante destinaţii turistice. Situat la 30 de kilometri distanță de Chișinău, castelul MIMI a fost fondat în 1893 de ultimul guvernator al Basarabiei – Constantin Mimi. Crama a devenit o carte de vizită a Republicii Moldova, iar castelul este un monument de arhitectură de importanță națională.

Zurab Polokashvili, secretar general, Organizația Mondială a Turismului: „Turismul reprezintă o prioritate pentru autorități. De exemplu, Georgia primește azi peste 6,5 milioane de turiști pe an, număr dublu față de populația țării noastre. Sunt convins că în scurt timp va fi la fel și în Moldova. Având infrastructura voastră, ospitalitatea, natura, cultura și tradițiile voastre unice în lume, dar și beneficiind de experiența Georgiei, a Spaniei sau a oricărei altei țări, veți reuși. În definitiv, rolul organizației noastre este tocmai de a susține statele membre și de a le ajuta să dezvolte sectorul turismului. Avem nevoie de suportul aturităților, dar este nevoie și ca membrii societății civile să fie participanți la acest proiect. Nu depinde doar de guvern, depinde de sectorul privat și de cum fiecare dintre voi va lua parte la dezvoltarea turismului”.

Prin găzduirea acestei conferințe, Republica Moldova își confirmă statutul de destinație turistică vitivinicolă. Rodica Verbeniuc, director general al Agenției de Investiții din Moldova a declarat: „Suntem o piață emergentă, dar, în același timp, suntem deja pregătiți să oferim experiențe turistice de nișă. Iubitorii de aventură, cei dornici să savureze bucate delicioase şi un pahar de vin de calitate în compania unor oameni ospitalieri sunt îndemnaţi să exploreze Moldova autentică!”

Evoluția economică și turistică a Republicii Moldova din ultimii ani este vizibilă, așa cum a menționat și Karen Hillard, şefa Misiunii USAID în Moldova: „În doar câţiva ani, Republica Moldova a evoluat de la un producător de vinuri mediocre în vrac la un producător de vinuri îmbuteliate de o calitate ireproşabilă, care se exportă în peste 60 de ţări ale lumii, inclusiv peste ocean, în SUA. A avut loc, practic, o reinventare a industriei vitivinicole, inclusiv crearea unui brand vinicol de ţară, crearea unei instituţii specializate – ONVV – direct responsabile de promovarea vinurilor moldoveneşti, desfăşurarea unor campanii ample de atragere a turiştilor. Acum e nevoie ca aceste rezultate să fie consolidate, iar noi oportunităţi de dezvoltare a turismului în Moldova să fie identificate.”

Republica Moldova așteaptă să fie descoperită și de turiștii români, pentru care are pregătite oferte speciale care includ tururi la cramele de top, dar și în zone cu o istorie bogată. Astfel, campania națională de promovare este erijată sub mesajul „Fii Oaspetele Nostru”, inspirat din ospitalitatea și deschiderea moldovenilor de a acorda cea mai călduroasă primire oaspeților care le calcă pragul. Pentru a-și convinge turiștii să-și rezerve vacanțele, 15 video-uri filmate 360 de grade au fost publicate pe site-ul turistic național www.moldova.travel. Pentru mai multe informații accesați Agenția de Investiții a Republicii Moldova, la office@invest.gov.md și Asociația Națională de Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) info@moldova.travel. (Comunicat de presa – septembrie 2018)

Data actualizarii: 14/09/2018

Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close