Interviuri cu persoane importante din lumea gastronomiei si din alte domenii cu legaturi directe cu aceasta

Ord. dupa

Se numeste Agustina Fitri si este una dintre cele doua Lady Chefs ale ...

Alex Petricean este Head Chef-ul restaurantului Maize, deschis anul ac...

Chef Alexandru Iacob s-a nascut la Iasi si este bine-cunoscut publicul...

Alexandru Sautner are 49 de ani si lucreaza de peste 27 de ani in dom...

1 comentarii

Recent, restaurantul Le George, din cadrul hotelului Suter, și-a schi...

Sotii Amalia si Domenico Bellantoni sunt proprietarii restaurantului B...

4 comentarii

Ana Consulea este Chef cofetar si fondator al Zexe Braserie, un loc na...

Cu o experienta de peste 15 ani in industriile retail si horeca, Andre...

Angelica Ilie a fost sportiva de performanta, a practicat handbalul. I...

1 comentarii

Chef Antonio Passarelli are 58 de ani si este unul dintre cei mai renu...

2 comentarii

Chef Ashlie Dias este Executive Chef-ul Hotelului Sheraton din Capital...

Chef Catalin Petrescu activeaza in domeniul gastronomic romanesc inca ...

Chef Cezar Petru Munteanu, pe numele sau intreg, a absolvit Colegiul d...

Cu o cariera in gastronomie de peste 18 ani, Alexandru Chioaru a lucra...

Chef Joseph Hadad este cu siguranta unul dintre cei mai titrati Chefi ...

4 comentarii

Chef Mircea Niculescu se afla in bucatariile hotelului Athenee Palace ...

De la adunari simple si intime la banchete spectaculoase cu peste 1500...

Tim Schmidt este Chef-ul Executiv al hotelului Athenee Palace Hilton B...

Chef Ciprian Nicolescu are de 48 ani si s-a nascut la Brasov. Cariera ...

Chef Constantin Ghimpu s-a apucat relativ tarziu de bucatarie si, intr...

Constantin Vladareanu, patronul lantului Cuptorul cu Lemne, a deschis ...

CEO al Centrului de Evenimente The President, Corin Romanescu activeaz...

Cristian Lazar are 38 de ani si este Head Chef-ul restaurantului Prime...

Cu o experienta de aproximativ 30 de ani, din cei 49 de ani de viata, ...

Chef Dan Cretu este din zona Brasovului. Strabunica sa a avut printre ...

Trattoria Il Calcio este de 17 ani pe piata gastronomica din Romania. ...

Se numeste Dan Prodan, are 36 de ani si are o experienta de peste 16 a...

Dan Tudor Tonescu este Head Corporate Chef al Grupului City Grill. Che...

Daniel Michie, CEO al grupului City Grill, are 42 de ani. Daniel Misch...

3 comentarii

Daniela Chiriac are 36 de ani, a absolvit Universitatea Romano-America...

4 comentarii

David Contant este deja unul dintre numele sonore ale gastronomiei si ...

Sotii Amalia si Domenico Bellantoni sunt proprietarii restaurantul...

1 comentarii

Un interviu cu Dragos Panait, directorul general al firmei de consulta...

Dragos Panait este proprietarul restaurantului Red Angus din Bucur...

Dragos Petrescu are 46 de ani si este absolvent al Institutului Polite...

1 comentarii

Dumitru Bucsa are 42 de ani si este Executive Chef al Hotelului Novote...

Eugen Tudosie are 38 de ani si este managerul restaurantului Mesogios ...

3 comentarii

Doamna Evanthia Zisi este o persoana carismatica, foarte sociabila si ...

2 comentarii

Francesco Castrovillari  are 29 de ani si s-a nascut in sudul Italiei...

Chef Franz Conde este Executive Chef al Athenee Palace Hilton din 2016...

Este randul lui George Baciu, chef intr-unul dintre restaurantele hote...

Georgios Malideros are de 29 ani si s-a nascut in Grecia, dar in preze...

Chef Gianny Banuta, pe numele sau intreg Iulian Marian Banuta, are 35 ...

Gleb Poluiaktov este proprietarul Brutal Russian Bucuresti, un bistro ...

Gustavo Hernandez este proprietarul, dar si Chef-ul restaurantului cu ...

Am fost in vizita la HorecaExchange, sa aflam despre evolutia pietei d...

1 comentarii

Pizza PPH exista pe piata de delivery din Bucuresti inca din anul 2008...

Ilie Risnoveanu are 45 de ani si a terminat Facultatea de Studii Econo...

Excelența Sa, Domnul Felipe Guillermo Alvarez de Toledo este un diplo...

Chef Iosif Stefanescu nu este o fire extrovertita sau o persoana laud...

1 comentarii
Afiseaza
comentarii

Sectiune finantata de ExpressoftIlie Risnoveanu are 45 de ani si a terminat Facultatea de Studii Economice din Brasov si are o experienta profesionala extrem de relevanta, activand de peste 23 de ani in industria ospitalitatii, mai ales in zona de food & beverage. Din aceasta experienta, 11 ani au fost petrecuti pe liniile de croaziera in cadrul a doua companii foarte mari: Carnival Cruises si Celebrity Cruises.

In Romania, Ilie Risnoveanu a colaborat cu Chefi, ca: Ashlie Dias, Martin White, Marius Serban, Ionel Baltes s.a. De asemenea, a lucrat mult in afara tarii, mai ales in SUA, acolo unde a avut posibilitatea sa colaboreze cu Chefi renumiti, precum:Jacques Van Staden, Fabrizio Tanfani sau Michel Roux.

Restocracy: Ce schimbari majore credeti ca vor fi pe piata restaurantelor din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani? Vor aparea concepte noi de localuri publice, categorii noi de mancaruri, servicii?

Ilie Risnoveanu: Piata de fast food este in continua schimbare, asa se observa, mai ales ca in curand va intra un nou brand (Taco Bell). Romania este o piata buna a francizelor. Partea aceasta de franciza sunt sigur ca se va dezvolta in urmatorii 5-10 ani pentru ca toate aceste concepte au fost foarte bine primite in Romania. Si se vede acest lucru!

In zona de restaurante, nu cred ca vor fi deocamdata schimbari majore de tipul marilor lanturi de restaurante din Anglia, Spania, Franta, care s-au extins in toata lumea.

Nu cred ca vom avea in curand un restaurant cu stea Michelin pentru ca nu avem consistenta sa ajungem acolo. Nu cred ca se doreste deocamdata asa ceva. Sunt mai multi factori care duc la decizia de a avea stea Michelin.

In strainatate sunt multe restaurante cu stele Michelin, care nu sunt atat de scumpe pe cat se crede. Poti sa mananci la Londra intr-un restaurant de o stea Michelin cu 50 de Lire, un meniu de 4 feluri de mancare.

Restocracy: Cum credeti ca va influenta tehnologia businessurile de restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani?

Ilie Risnoveanu: Influenta va fi masiva. In peste jumatate din locurile mai selecte din Bucuresti se iau comenzile pe tablete, de catre ospatari. In 2011, in Statele Unite se gaseau deja restaurante unde meniurile se dadeau pe tablete.

Suntem un pic mai departe cu integrarea sistemelor digitale, nu doar in restaurante, ci si in general. La noi acest aspect va mai dura pana va fi total asimilat.

Tehnologia influenteaza in ziua de azi enorm de mult businessurile de restaurante, dar si cele de hoteluri. La noi, chiar din aceasta saptamana, clientii Sheraton isi pot face singuri check in-ul folosind aplicatia dedicata (SPG) si isi pot alege singuri camera s.a.m.d.

Restocracy: In ce directie credeti ca va evolua ambianta din restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani: dimensiunile localurilor, amenajarile, decorurile, mobilierul si aranjarea meselor etc.?

Ilie Risnoveanu: Intentia in Bucuresti, in momentul de fata, este de a se amenaja casele vechi ca restaurante, de o anumita natura sau tematica. Acesta este trendul in momentul de fata!

Bucurestiul este un oras care s-a modernizat foarte mult pana in prezent, in ultimii 10 ani si suntem in pas cu moda, asta e clar!

Restocracy: Ce restaurante vor disparea in urmatorii ani, care vor fi cele care vor ramane si se vor dezvolta?

Ilie Risnoveanu: Cele care vin cu un produs care nu se adapteaza pieteii si nu reusesc sa dea o calitate constanta acelui produs. In prezent, in Romania din 10 restaurante deschise ramane unul singur dupa un an de zile.

In prezent se dezvolta restaurantele care sunt in franciza sau cele care sunt in lanturi. Exemplul cel mai bun este Grupul City Grill. Ei sunt cei care au cea mai mare dezvoltare in ultima vreme. Dar si genul de restaurante ca cele din lantul La Placinte, care au un trend foarte bun in aceasta perioada. Asadar, cele care se dezvolta sunt cele in trend, care vin cu un sistem corporatist in spate.

Restocracy: Ce produse sunt cel mai greu de gasit in Bucuresti? Ce ati vrea sa fie mai usor de gasit? Cum credeti ca vor evolua lucrurile pe piata furnizorilor in urmatorii ani?

Ilie Risnoveanu: Depinde. Furnizorii se schimba in functie de produs si in functie de ceea ce facem si ne dorim noi. Noi avem un departament de achizitii, care monitorizeaza permanent produsele si furnizorii, si incercam sa aducem cele mai bune produse, dar este o provocare si asa a fost din totdeauna, pentru ca doar marii furnizori de pe piata pot face volume in acest moment.

Noi suntem o locatie aglomerata si avem nevoie de furnizori foarte puternici si de aceea colaboram cu astfel de furnizori.

Da, sunt produse mai greu de gasit in Bucuresti, anumite produse! Cel mai greu de gasit in Bucuresti sunt produsele bio, dar cu adevarat bio, produsele cu adevarat naturale, cu care putem merge in zona de vegan si raw vegan. Noi incercam sa le oferim clientilor nostri cat mai mult din acest tip de produse. Iar acestea sunt produse mai greu de gasit. Sunt doar cateva ferme mici in jurul Bucurestiului, care se ocupa cu asa ceva, dar le este extrem de greu sa realizeze volume mari. Si atunci, ei merg pe o piata foarte mica si pentru ca nu este dezvoltata aceasta piata.

Restocracy: Ce restaurante credeti ca fac cel mai rau pietei gastronomiei publice din Romania? Cine face concurenta neloiala pe piata restaurantelor din Bucuresti?

Ilie Risnoveanu: N-as putea spune ca este o concurenta neloiala. Restaurantele care fac rau pietei sunt cele care apar astazi si dispar maine, si nu sunt responsabile cu serviciile oferite. Acest lucru este clar!

Sunt oameni care vin pe piata, fara experienta in domeniul restauratiei, isi deschid un restaurant, crezand ca vor avea succes, investesc multi bani si inchind in jumatate de an. Aici este problema! Intra pe piata, atrag forta de munca prin oferte nesustenambile, in acest fel dezechilibrand piata fortei de munca, si apoi inchid businessul. Iar acest lucru afecteaza foarte mult piata!Interviu Restocracy cu Ilie Risnoveanu, F&B Manager al hotelului Sheraton din Bucuresti

Restocracy: Cand se vorbeste despre restaurantele din Bucuresti, cele mai multe reprosuri sunt aduse nu mancarii, nu ambiantei, nici preturilor, ci serviciilor. De ce credeti ca se intampla asta? Care credeti ca ar fi serviciul ideal asteptat de catre clientela dumneavoastra? Cum credeti ca va evolua serviciul in restaurantele din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani?

Ilie Risnoveanu: Exista un deficit foarte mare de angajati. Problema si mai mare este ca cei existenti nu sunt pregatiti corespunzator. Nu este cazul sa deschidem subiectul scolilor de profil, care nu mai exista s.a.m.d. Nu exista scoli de pregatire, oferta este foarte mare pe piata, cine are nevoie de un job de moment merg ca ospatari, barmani sau pentru catering (evenimente) si oamenii nu sunt pregatiti si nici stabili.

Noi lucram cu firme de profil, care ne furnizeaza personal si pe care ii pregatim noi conform standardelor noastre.

Scolile de pregatire profesionala, nu ma refer la Liceul Economic Viilor, ci la cele particulare, sunt doar pentru a dobandi o diploma, fara a deprinde cunostinte de baza uneori. La fel cum toata lumea este Master Chef in momentul de fata, dar in Romania, in prezent, nu avem nici un MC (Master Chef) adevarat, cu diploma, dar avem emisiuni! Aici vorbim despre o consistenta!

Dar avem oameni foarte capabili, sunt oameni foarte talentati in Romania si vin cu produse foarte bune.

Restocracy: Ce tara apreciati cel mai mult din punctul de vedere al pietei restaurantelor, si cu care ati vrea sa semene mai mult restaurantele din Romania?

Ilie Risnoveanu: Tinand cont ca pe americani nu avem cum sa ii prindem din urma, as vrea macar sa fim ca spaniolii.

Noi avem Centrul Vechi, care este la un anumit nivel, nu putem spune ca este un restaurant mai bun decat altul. Acolo este o ingramadire foarte mare, dar Centrul Vechi nu se poate compara cu Madridul, cu Roma s.a. Este un loc de divertisment, unde merg toti strainii, dar este o inventie de-a noastra din ultimii 10 ani.

Nu vorbim despre restaurantele vechi si selecte ale Bucurestiului, care in mare parte au disparut si a aparut acest Centru Vechi. Strada Lipscani era un loc al magazinelor de tip mercerie si de stofe, nu a fost o zona a barurilor si restaurantelor, dar a devenit. Si foarte bine, pentru ca este un loc care atrage.

Restocracy: Care este strategia restaurantului/lantului de restaurante pe care le conduceti pentru urmatorii 2/3 ani?

Ilie Risnoveanu: Calitatea! Sheraton, in acest moment, face parte din cele cinci locatii de cinci stele din Bucuresti. Avand aceste cinci stele, trebuie sa le si dovedim in permanenta.

Calitatea serviciilor este scopul si, de aceea, incercam sa facem cat mai multe training-uri cu personalul nostru prin intermediul sistemelor de operare pe care Sheraton le pune la dispozitie pentru pregatirea personalului.

Restocracy: Cu ce se diferentiaza restaurantul/lantul de restaurante pe care-l conduceti fata de competitia dumneavoastra? Va ganditi si la alte elemente de diferentiere pe care doriti sa le implementati in viitor? Ne puteti dezvalui unul dintre ele?

Ilie Risnoveanu: Ca produs, hotelul Sheraton ofera un produs de cinci stele pe care incercam sa il aducem la acelasi nivel cu toate locatiile mari din Bucuresti. Avem un Chef foarte bun, Chef Ashlie Dias, cu care am avut ocazia sa lucrez si in trecut, nu in tara, ci in strainatate. Sunt sigur ca produsul pe care noi il oferim in momentul de fata este unul superior, un produs de calitate, care arata foarte bine in farfurie, chiar daca suntem restaurant de hotel, iar lumea din ziua de astazi se fereste de restaurantele de hotel.

De asemenea, avem restaurantul Benihana, care este singurul restaurant cu adevarat japonez din Bucuresti, fiind o franciza japoneza. Ca diferentiere, pe care o dorim a fi implementata in viitor, ne gadim sa venim cu produse si programe cat mai noi si cat mai trendy. Centro Cafe dorim sa il transformam intr-un american cocktail bar, pe partea de seara, iar ziua coffee shop.

Si partea de outside catering, pe care am inceput sa o dezvoltam din ce in ce mai mult, este un lucru cu care vrem sa venim foarte puternic in piata. Suntem un hotel cu o echipa sudata, puternica si putem presta servicii si in outside catering.

Restocracy: Care sunt masurile pe care le intreprindeti pentru a atrage si retine oameni competenti in cadrul companiei pe care o conduceti? Cat la suta din cifra de afaceri investiti in dezvoltarea oamenilor pe care-i conduceti?

Ilie Risnoveanu: Ca brand, Sheraton are un sistem de training & developement in care sunt implicat 100% impreuna cu ceilalti manageri din cadrul echipei si facem traininguri foarte multe. Cu cat vom avea oameni mai bine pregatiti, cu atat vom avea servicii mai bune. Chiar daca la un anumit moment oamenii vor pleca de la noi putem spune cu mana pe inima ca cei pregatiti de noi sunt oameni seriosi si ne mandrim cu ei si duc mai departe numele nostru, cu o carte de vizita solida.

Ashlie Dias

Chef Ashlie Dias este Executive Chef-ul Hotelului Sheraton din Capitala. Cu peste 18 ani de experienta ca Executive Chef, Ashlie Dias este unul dintre cei mai importanti chefi care activeaza in tara n...

Avalon

Avalon - Se vede unde pune Ashlie Dias manaAm fost la Avalon de doua ori saptamana aceasta, prima data dupa ce le-a venit noul chef, indianul Ashlie Dias (cel din poza) si a schimbat meniul. Il au...

Benihana

Benihana e un adevarat mare restaurant japonez, sofisticat si aristocraticBenihana e cel mai cunoscut restaurant japonez din Bucuresti, cel mai mare, mai complex, cel mai sofisticat, e un adevarat...

Data actualizarii: 02/03/2018

Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close