Interviuri cu persoane importante din lumea gastronomiei si din alte domenii cu legaturi directe cu aceasta

Ord. dupa

Chef Mircea Niculescu se afla in bucatariile hotelului Athenee Palace ...

Cu o experienta de peste doua decenii in domeniul patiseriei si in hot...

Cu o cariera in gastronomie de peste 18 ani, Alexandru Chioaru a lucra...

Crama Villa Vinea a fost fondata in 2004, in Valea Tarnavelor, de catr...

Tim Schmidt este Chef-ul Executiv al hotelului Athenee Palace Hilton B...

Florin Cojocariu e prietenul meu de o viata, am fost colegi la aceeasi...

9 comentarii

Un interviu cu Dragos Panait, directorul general al firmei de consulta...

Am fost in vizita la HorecaExchange, sa aflam despre evolutia pietei d...

1 comentarii

KAIAMO, restaurant-concept inspirat de folclorul si traditiile romane...

Se naste o cultura a cafelei de specialitate si Uzina Coffee pune umar...

2 comentarii

David Contant este deja unul dintre numele sonore ale gastronomiei si ...

Francesco Castrovillari  are 29 de ani si s-a nascut in sudul Italiei...

A plecat la Londra in 2010 pentru a studia Global Business Management ...

Se numeste Agustina Fitri si este una dintre cele doua Lady Chefs ale ...

Doamna Melania Dragne este una dintre cele doua Lady Chefs ai Ambasado...

CEO al Centrului de Evenimente The President, Corin Romanescu activeaz...

Se numeste Dan Prodan, are 36 de ani si are o experienta de peste 16 a...

Chef Marian Huzu lucreaza in bucatarie din anul 1994, adica de la vars...

Eugen Tudosie are 38 de ani si este managerul restaurantului Mesogios ...

1 comentarii

Chef Zoran Savic este croat si are peste 15 ani de experienta ca bucat...

Takehiro Shimura s-a nascut la 10 aprilie 1975 in Japonia si in prezen...

Sotii Amalia si Domenico Bellantoni sunt proprietarii restaurantul...

1 comentarii

Nicolai Schleifer este Executive Chef-ul hotelului Radisson Blu din Bu...

Victor Nemes este pilot, instructor moto, a devenit cunoscut odata cu ...

Este randul lui George Baciu, chef intr-unul dintre restaurantele hote...

Afiseaza
comentarii

Sectiune finantata de ExpressoftDragos Petrescu are 46 de ani si este absolvent al Institutului Politehnic din Bucuresti, dar este nepracticant. De asemenea, Dragos Petrescu are un MBA absolvit la Assebus Kennesaw University si este antreprenor in industria restaurantelor din Romania inca din 1999.

Dragos Petrescu este cofondator al lantului de restaurante La Mama. Totodata, el este licentiat in cadrul francizei McDonald’s (Chicago, OakBrook, Hamburger University in 2000), dar si cofondator al Grupului City Grill (2004). In prezent, Grupul City Grill detine 19 de locatii sub sapte brand-uri (City Grill, City Cafe, Trattoria Buongiorno, Caru’ cu bere, Hanu’ Berarilor, Hanu’ lui Manuc, Pescarus) si detine o echipa de aproximativ 1500 de membri, fiind cea mai mare echipa din Bucuresti.

Din 2015 si pana in prezent, Dragos Petrescu este si Presedinte al HORA – Asociatia Patronala a Restaurantorilor din Romania.

Restocracy: Ce schimbari majore credeti ca vor fi pe piata restaurantelor din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani? Vor aparea concepte noi de localuri publice, categorii noi de mancaruri, servicii?

Dragos Petrescu: In primul rand, cresterea componentei de livrari la domiciliu catre 20% din piata pana in anul 2023. Apoi, conformare fiscala integrala pana in anul 2020.

Pe de alta parte,vor aparea concepte noi de tip street food sau zone de restaurante diverse permanente.

De asemenea, se va pune accent mai mare pe calitate, inovatie si viteza, adica casual dining va fuziona cu fast food rezultand fast dining.

Restocracy: Cum credeti ca va influenta tehnologia businessurile de restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani?

Dragos Petrescu: Cea mai mare influenta este data de logistica si digitalizarea din industria de restaurante. Practic, revolutia Uber va impacta zona de livrari si comanda smart. Bazele de date vor reprezenta cheia de crestere a vanzarilor. Ofertele tintite vor pastra si creste businessul. TripAdvisor si alte platforme online vor impacta major traficul de clienti.

Restocracy: In ce directie credeti ca va evolua ambianta din restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani: dimensiunile localurilor, amenajarile, decorurile, mobilierul si aranjarea meselor etc.?

Dragos Petrescu: Amenajari din ce in ce mai dese si schimbari de decor chiar in aceeasi zi. A se vedea insula greceasca Mykonos anul acesta. Luminile joaca un rol din ce in ce mai important pentru ca ajuta la schimbarea atmosferei si la crearea de atmosfera.

Restocracy: Ce restaurante vor disparea in urmatorii ani, care vor fi cele care vor ramane si se vor dezvolta?

Dragos Petrescu: Vor disparea cele cu idee unicat (tip spectacol, nu dau nume!), dar si cele traditionale care nu se vor transforma.

In general, ca in orice business, conteaza adaptarea. Aici, in industria noastra, mai mult ca oricand trebuie sa te adaptezi trendului. Si trebuie sa fii conectat pe platformele online si pe cele de socializare. Astazi, la nivel european asteptarea de raspuns la un comentariu al clientului pe Facebook este de 7 minute in medie.

Restocracy: Ce produse sunt cel mai greu de gasit in Bucuresti? Ce ati vrea sa fie mai usor de gasit? Cum credeti ca vor evolua lucrurile pe piata furnizorilor in urmatorii ani?

Dragos Petrescu: Peste proaspat si diverse mirodenii. Suntem departe de orice piata adevarata gastronomica. Datorita schimbarilor rapide ale logisticii cred ca si piata din Romania va deveni competitiva din punct de vedere al achizitiei de materii prime.

Restocracy: Ce restaurante credeti ca fac cel mai rau pietei gastronomiei publice din Romania? Cine face concurenta neloiala pe piata restaurantelor din Bucuresti?

Dragos Petrescu: Nu cred in restaurante care fac rau.Sigur cele care nu respecta normele sanitare de securitate alimentara.Dar in Romania clientii sunt educati.EI penalizeaza imediat pe cei care nu au grija de acest aspect sau pe cei cu un concept idee nefericita.In fiecare zi , in industria ospitalitatii se inchid zeci de restaurante si se deschid altele in loc.Nu ai sansa daca gresesti.

Restocracy: Cand se vorbeste despre restaurantele din Bucuresti, cele mai multe reprosuri sunt aduse nu mancarii, nu ambiantei, nici preturilor, ci serviciilor. De ce credeti ca se intampla asta? Care credeti ca ar fi serviciul ideal asteptat de catre clientela dumneavoastra? Cum credeti ca va evolua serviciul in restaurantele din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani?

Dragos Petrescu: Serviciile sunt cel mai greu lucru de realizat cu succes in acest sector. Lipsa traditiei (romanii vad slujba de ospatar ca o slujba de tranzitie), a educatiei profesionale (scoli slabe de pregatire), dar mai ales emigratia (in Vest) fac o misiune dificila pentru operatorii romani in zona de servicii.

Clientii, in schimb, asteapta din ce in ce mai mult. Si asta este normal. Ei sunt din ce in ce mai educati, plimbati etc. Cred ca nivelul serviciilor va creste in viitorul imediat. Pornim de foarte jos, va aduceti aminte de anii ’90?

Restocracy: Ce tara apreciati cel mai mult din punctul de vedere al pietei restaurantelor, si cu care ati vrea sa semene mai mult restaurantele din Romania?

Dragos Petrescu: Tarile cu traditie, precum: Franta, Italia, Spania si Grecia.

Restocracy: Care este strategia lantului de restaurante pe care le conduceti pentru urmatorii 2/3 ani?

Dragos Petrescu: Produse si servicii mai bune, digitalizare si delivery.

Restocracy: Cu ce se diferentiaza restaurantul/lantul de restaurante pe care-l conduceti fata de competitia dumneavoastra? Va ganditi si la alte elemente de diferentiere pe care doriti sa le implementati in viitor? Ne puteti dezvalui unul dintre ele?

Dragos Petrescu: Operatiuni mai bune. Baze de date mai bune. Sa ne cunoastem clientii mai bine si sa ii servim asa cum doresc ei.

Restocracy: Care sunt masurile pe care le intreprindeti pentru a atrage si retine oameni competenti in cadrul companiei pe care o conduceti? Cat la suta din cifra de afaceri investiti in dezvoltarea oamenilor pe care-i conduceti?

Dragos Petrescu: Mult, foarte mult! Resursa umana este critica pentru existenta noastra, asta ne face sa fim competitivi. Diminuam profitabilitatea pentru a intoarce resurse catre oameni, pentru ca preturile nu le putem creste!

Data actualizarii: 29/11/2017

dragos-petrescu-proprietarul-city-grill-restocracy