Articole si stiri legate de lumea gastronomiei, de piata restaurantelor si a localurilor de consum public si subiecte...

Ord. dupa

S-a deschis de câteva zile un nou restaurant foarte excelent în Bucu...

Colliers: Românii au cheltuit 6 miliarde de euro anul trecut pentru a...

MATCA Transylvanian Sanctuary devine primul hotel din afara București...

Am fost subiectul unui experiment interesant și foarte relevant. Prob...

Miloš Nedeljkov, sârbul care a creat personajul Balkan Dad, celebru ...

Producătorul Villa Vinèa a investit 2 milioane de euro în extindere...

Un grup de inițiativă format din experți în gastronomie cer, print...

Studiu Reveal Marketing Research: Doar 3 din 10 români ar fi de acord...

Singureni Manor anunță lansarea Singureni Manor Events: Divizia spec...

Sciccheria anunță Issima - un parteneriat unic, cu cheful Giuseppe R...

Cu o investiție de peste 500.000 euro, Sciccheria deschide un nou res...

Jurnalistul culinar Cosmin Dragomir, autorul volumului Curatorul de Za...

Când am scris de multe ori că Bucureștiul are câteva dintre cele m...

O cină japoneză la bunii mei prieteni Hiroshi și Mari Ueda......

Flavours Group începe anul 2024 în forță și își consolidează p...

Editura GastroArt anunță lansarea volumului Ce e nou în Noua Bucăt...

Ruka Izakaya a fost un restaurant cu mâncare excelentă de la începu...

Editura GastroArt anunță lansarea volumului Colecționarul de Sarmal...

Tuborg Christmas Brew, berea oficială a Crăciunului, este disponibil...

Radu Savopol, cofondator 5 to go, premiat la nivel internațional pent...

Angeline Cake Boutique oferă românilor în premieră cel mai savurat...

SALAM DE SIBIU: O FELIE DE ROMÂNIEAFLĂ POVESTEA CELUI MAI ÎNDR�...

Ahold Delhaize, deținătorul lanțului de magazine Mega Image, anunț...

Jurnalistul culinar Cosmin Dragomir lansează Colecționarul de Sarmal...

Halloween cu arome fine la restaurantul Roberto’s: extravaganța une...

Știam de Oxana Crețu, de bucătăria și de restaurantul ei din ...

Restaurantul Gramont anunță La Symfleurie, o cină eveniment alătur...

Zona din jurul piețelor Dorobanților și Floreasca e, foarte probabi...

S-a deschis săptămâna aceasta una dintre cele mai bune cofetării d...

  • Primul an de Sciccheria a fost unul foarte ...

Claudio Melis, chef distins cu o stea Michelin, vine pentru prima dat�...

Restaurantul Gramont dezvăluie noi evenimente și meniuri exclusive p...

Când mâncați ...

Companiile își pot personaliza coperta viitoarei cărți semnate de ...

Relais & Châteaux Le Bistrot Francais, pe numele său întreg, ca...

1 comentarii

2 din 4 persoane de vârstă medie din România sunt supraponderale sa...

Acum câteva zile ES José Antonio Hernández Pérez – Solórzano, a...

Brunch la FORK Ana Tower25 iunie, 12:00 - 17:00, meniu de degustar...

Puține lucruri sunt mai franțuzești, mai adânc încrustate în spi...

Unele dintre cele mai bune fructe din București se găsesc într-un l...

Recent, restaurantul Le George, din cadrul hotelului Suter, și-a schi...

La un an de la lansare, restaurantul Sciccheria îl aduce în România...

Raionul de Pește Floreasca (fiindcă mai au unul, la Piața Dorobanț...

O cină memorabilă la Gramont, aristocraticul restaurant al Palatului...

2 comentarii

Sunt câteva restaurante în București care au meniuri nu foarte sofi...

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță ...

Restaurantul Le George, din cadrul Palatului Suter, devine Gramont și...

RO-Wine | The International Wine Festival of Romania - ediția de prim...

 Savart e genul de restaurant în care ajungi până la u...

Sardin e un restaurant tare interesant, și va ajunge să fie studiu d...

Afiseaza
comentarii

Sectiune finantata de ExpressoftDragos Petrescu are 46 de ani si este absolvent al Institutului Politehnic din Bucuresti, dar este nepracticant. De asemenea, Dragos Petrescu are un MBA absolvit la Assebus Kennesaw University si este antreprenor in industria restaurantelor din Romania inca din 1999.

Dragos Petrescu este cofondator al lantului de restaurante La Mama. Totodata, el este licentiat in cadrul francizei McDonald’s (Chicago, OakBrook, Hamburger University in 2000), dar si cofondator al Grupului City Grill (2004). In prezent, Grupul City Grill detine 19 de locatii sub sapte brand-uri (City Grill, City Cafe, Trattoria Buongiorno, Caru’ cu bere, Hanu’ Berarilor, Hanu’ lui Manuc, Pescarus) si detine o echipa de aproximativ 1500 de membri, fiind cea mai mare echipa din Bucuresti.

Din 2015 si pana in prezent, Dragos Petrescu este si Presedinte al HORA – Asociatia Patronala a Restaurantorilor din Romania.

Restocracy: Ce schimbari majore credeti ca vor fi pe piata restaurantelor din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani? Vor aparea concepte noi de localuri publice, categorii noi de mancaruri, servicii?

Dragos Petrescu: In primul rand, cresterea componentei de livrari la domiciliu catre 20% din piata pana in anul 2023. Apoi, conformare fiscala integrala pana in anul 2020.

Pe de alta parte,vor aparea concepte noi de tip street food sau zone de restaurante diverse permanente.

De asemenea, se va pune accent mai mare pe calitate, inovatie si viteza, adica casual dining va fuziona cu fast food rezultand fast dining.

Restocracy: Cum credeti ca va influenta tehnologia businessurile de restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani?

Dragos Petrescu: Cea mai mare influenta este data de logistica si digitalizarea din industria de restaurante. Practic, revolutia Uber va impacta zona de livrari si comanda smart. Bazele de date vor reprezenta cheia de crestere a vanzarilor. Ofertele tintite vor pastra si creste businessul. TripAdvisor si alte platforme online vor impacta major traficul de clienti.

Restocracy: In ce directie credeti ca va evolua ambianta din restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani: dimensiunile localurilor, amenajarile, decorurile, mobilierul si aranjarea meselor etc.?

Dragos Petrescu: Amenajari din ce in ce mai dese si schimbari de decor chiar in aceeasi zi. A se vedea insula greceasca Mykonos anul acesta. Luminile joaca un rol din ce in ce mai important pentru ca ajuta la schimbarea atmosferei si la crearea de atmosfera.

Restocracy: Ce restaurante vor disparea in urmatorii ani, care vor fi cele care vor ramane si se vor dezvolta?

Dragos Petrescu: Vor disparea cele cu idee unicat (tip spectacol, nu dau nume!), dar si cele traditionale care nu se vor transforma.

In general, ca in orice business, conteaza adaptarea. Aici, in industria noastra, mai mult ca oricand trebuie sa te adaptezi trendului. Si trebuie sa fii conectat pe platformele online si pe cele de socializare. Astazi, la nivel european asteptarea de raspuns la un comentariu al clientului pe Facebook este de 7 minute in medie.

Restocracy: Ce produse sunt cel mai greu de gasit in Bucuresti? Ce ati vrea sa fie mai usor de gasit? Cum credeti ca vor evolua lucrurile pe piata furnizorilor in urmatorii ani?

Dragos Petrescu: Peste proaspat si diverse mirodenii. Suntem departe de orice piata adevarata gastronomica. Datorita schimbarilor rapide ale logisticii cred ca si piata din Romania va deveni competitiva din punct de vedere al achizitiei de materii prime.

Restocracy: Ce restaurante credeti ca fac cel mai rau pietei gastronomiei publice din Romania? Cine face concurenta neloiala pe piata restaurantelor din Bucuresti?

Dragos Petrescu: Nu cred in restaurante care fac rau.Sigur cele care nu respecta normele sanitare de securitate alimentara.Dar in Romania clientii sunt educati.EI penalizeaza imediat pe cei care nu au grija de acest aspect sau pe cei cu un concept idee nefericita.In fiecare zi , in industria ospitalitatii se inchid zeci de restaurante si se deschid altele in loc.Nu ai sansa daca gresesti.

Restocracy: Cand se vorbeste despre restaurantele din Bucuresti, cele mai multe reprosuri sunt aduse nu mancarii, nu ambiantei, nici preturilor, ci serviciilor. De ce credeti ca se intampla asta? Care credeti ca ar fi serviciul ideal asteptat de catre clientela dumneavoastra? Cum credeti ca va evolua serviciul in restaurantele din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani?

Dragos Petrescu: Serviciile sunt cel mai greu lucru de realizat cu succes in acest sector. Lipsa traditiei (romanii vad slujba de ospatar ca o slujba de tranzitie), a educatiei profesionale (scoli slabe de pregatire), dar mai ales emigratia (in Vest) fac o misiune dificila pentru operatorii romani in zona de servicii.

Clientii, in schimb, asteapta din ce in ce mai mult. Si asta este normal. Ei sunt din ce in ce mai educati, plimbati etc. Cred ca nivelul serviciilor va creste in viitorul imediat. Pornim de foarte jos, va aduceti aminte de anii ’90?

Restocracy: Ce tara apreciati cel mai mult din punctul de vedere al pietei restaurantelor, si cu care ati vrea sa semene mai mult restaurantele din Romania?

Dragos Petrescu: Tarile cu traditie, precum: Franta, Italia, Spania si Grecia.

Restocracy: Care este strategia lantului de restaurante pe care le conduceti pentru urmatorii 2/3 ani?

Dragos Petrescu: Produse si servicii mai bune, digitalizare si delivery.

Restocracy: Cu ce se diferentiaza restaurantul/lantul de restaurante pe care-l conduceti fata de competitia dumneavoastra? Va ganditi si la alte elemente de diferentiere pe care doriti sa le implementati in viitor? Ne puteti dezvalui unul dintre ele?

Dragos Petrescu: Operatiuni mai bune. Baze de date mai bune. Sa ne cunoastem clientii mai bine si sa ii servim asa cum doresc ei.

Restocracy: Care sunt masurile pe care le intreprindeti pentru a atrage si retine oameni competenti in cadrul companiei pe care o conduceti? Cat la suta din cifra de afaceri investiti in dezvoltarea oamenilor pe care-i conduceti?

Dragos Petrescu: Mult, foarte mult! Resursa umana este critica pentru existenta noastra, asta ne face sa fim competitivi. Diminuam profitabilitatea pentru a intoarce resurse catre oameni, pentru ca preturile nu le putem creste!

Data actualizarii: 29/11/2017

  • Bogdan :

    Poate ar trebui ca dl. Petrescu să mai respecte și legile și să nu se mai gândească numai la profitul personal. Terasele lui nu respectă linia de foc trasata de ISU…Se întinde cu terasa până în mijlocul strazii de parcă strazile i-ar aparține lui. Sunt curios ce suprafață de terasă are aprobată de la autorități pentru City Grill Covaci 19? Dacă va fii un incendiu si autospecialele de Pompieri nu pot intra din cauza terasei lui, își asumă raspunderea?

  • Răspunde-i lui Bogdan Anulează răspunsul

    Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close