Restaurante, cafenelele si alte localuri din orasul Brasov si din imprejurimi – rubrica sustinuta de Selgros citeste tot

Ord. dupa

Hotelul Alpin cu restaurantele sale: A Propos, Tosca, Gatsby, Forest L...

1 comentarii

Casa Hirscher, printre putinele restaurante din Brasov care cocheteaza...

Casa Ungureasca are cea mai buna mancare traditionala de-a lor din cat...

2 comentarii

Coliba Haiducilor din Poiana Brasov da lectiiPutine restaurante fa...

3 comentarii

Corabia Doripesco a fost surpriza verii pentru RestocracyN...

5 comentarii

Personaj de film italian de arta timp de doua ceasuri la Cucinino...

Dei Frati, balada transilvana cu doi corporatisti cu chef de viata...

Chelnerita, personajul principal la Festival 39 din Brasov, editia...

Go Greek Taverna, unde brasovenii frumos imbracati stau alaturi de...

1 comentarii

Film de arta la Next Door cu Pia Krauss in rolul principalNext...

Pizza Roma, unde brasovenii frumos imbracati stau alaturi de turis...

Teleferic are un serviciu excelent si cea mai placuta chelnerita d...

Afiseaza
comentarii

SelgrosCasa Hirscher, printre putinele restaurante din Brasov care cocheteaza cu fine dining-ul

Restaurant Casa Hirscher BrasovS-au schimbat vremurile, s-a schimbat lumea, ne-am schimbat si noi. Marii maestri bucatari au parasit rand pe rand filmul, si noile episoade ii au astazi pe tinerii chefs ca eroi principali. Acum, cand intrebi pe cineva care este cel mai bun restaurant din Brasov, rareori auzi doua raspunsuri la fel. Si e normal sa fie astfel, ba e chiar de bine, spun eu. Dar cateva nume se repeta, totusi, din cand in cand, si Casa Hirscher e mereu in aceasta lista scurta.

Numele ii vine chiar de la casa in care locuieste. Restaurantul, casa si strada sunt toate Hirscher: Casa Hirscher, cunoscuta si sub numele de “Casa de negot”, a fost ridicata intre anii 1539-1545. Apollonia Hirscher, sotia fostului jude al orasului Brasov, Lukas Hirscher, a construit pe cheltuiala sa aceasta casa ca omagiu adus memoriei sotului ei, “mic de statura, dar mare de intelepciune”. Frumos!

Mi-ar fi placut sa vad saloanele si casa, insa am ajuns la Brasov in mijlocul pandemiei, asa ca a trebuit sa ma multumesc doar cu mancarea si cu terasa. Care terasa e foarte frumoasa, la cativa pasi marunti de Piata Sfatului si de Biserica Neagra. E bine amenajata, cu acoperis rigid si pereti de sticla, ramane deschisa si iarna, fara indoiala. Au si pe trotuar cateva mese, asa cum fac toti din jur pe strazile pietonale.

Un chef talentat

Meniul e din bucataria italiana clasica si denumirile mancarurilor chiar sunt scrise mare in italiana, cele in romana si engleza doar cu caractere marunte. Un meniu lung, cu multe dintre felurile cunoscute, inclusiv pizza, dar si cu cateva note de originalitate. Tot ce am mancat la ei a fost bun si foarte bun. Au un chef foarte talentat, fara indoiala, si la tehnica, si la imaginatie si la prezentare, si sunt sigur ca poate sa faca si bucatarie mai fina decat atat, daca i s-ar cere.

Noua ne-a dat o Salata unami no kabayaki, adica o anghila de apa dulce afumata, fina si foarte buna, Burrata tartuffo cu salata si trilogie de rosii, cu branza foarte proaspata si buna, de asemenea. Tot foarte bune au fost Tagliatelle San Daniele, adica tagliatelle cu prosciutto crudo, smantana, parmezan si mac. Bune au fost Misto mare caldo (calamari, midii, black tiger, vongole, sepie) si Cotletul de vitel de lapte cu piure de cartofi cu ierburi, caruia ei ii spun Nodino di Vitello; putin prea facut dupa gustul meu, insa cu gust. Desertul a fost Mousse de ciocolata cu sos gorgonzola, cafeaua Illy buna. Toate foarte bine prezentate, se vede si aici talentul chefului care iese in evidenta in oras.

Si vinuri multe si interesante. Nu le stiam, din gama Re Teodorico, pe care le aduc ei direct din Italia: Chardonnay, Pinot Grigio, Pinot Grigio Rose, Soave, Merlot, Cabernet Sauvignon.

Serviciul a fost rapid, eficient, la obiect, cu chelneri de meserie, trecuti prin viata. Preturile sunt mai mari decat la toate celelalte restaurante la care am fost eu in Brasov, dar mai mici decat la restaurantele din Bucuresti care au mancarea la acelasi nivel de gust si de sofisticare a retetelor si a prezentarii.

Casa Hirscher unul dintre cele mai bune restaurante din Brasov. Eu abia am reusit sa ajung la cateva pana acum, dar nu m-ar mira ca, dupa ce trec pe la toate cele recomandate ca relevante de catre cunoscatori, sa spun ca e cel mai bun. Au ales solutia meniului foarte lung si amestecat, cu cateva tuse de bucatarie fina. Presupun ca din punctul de vedere al castigurilor e varianta cea mai profitabila. Dar daca vor decide intr-o zi sa faca din Casa Hirscher un adevarat restaurant de fine dining, cred ca au cu cine, se pot baza pe cheful lor de acum. (GB – iunie 2020)

Bucataria italiana de la Casa Hirscher
Terasa Casa Hirscher in orasul vechi

Restaurant Casa Hirscher Brasov

Strada A. Hirscher din Piata Sfatului, in Brasov
YouTube video
Data actualizarii: 12/08/2020

Casa Hirscher  - Piata Sfatului, nr. 12-14 (prin Str. A Hirscher)

• Anonim :

Am vrut sa servim masa in seara de 02.12 in Brasov (o zi aglomerata) si am incercat sa mergem la restaurantele cunoscute unde mai mancasem si ne-a placut insa dupa ce am vizitat cateva restaurante care nu aveau disponibilitate am zis sa incercam si la Casa Hirscher.

Cand am intrat in restaurant am observat ca erau 2 mese afara din care la una stateau 2 persoane, am dat de o domnisoara ospatar si am intrebat-o daca sunt mese disponibile insa ea a raspuns ca “numai cu rezervare” si apoi am intrebat-o daca nu putem sta afara fiindca mai era o masa acolo libera, afara fiind foarte cald pentru o zi de decembrie, raspunsul ei a fost unul jignitor pe un ton ca si cum ne lua la misto a zis : “ afara nu se poate sta pentru ca eu sunt mai sensibila si racesc daca ies”, noi fiind 2 adulti si 3 copii.
    Concluzia este ca, pacat de locatie si mancare daca ai astfel de ospatari vai de mama lor.

PS ospatarita era scunda si avea ochelari in caz ca doriti sa o remarcati.

• Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.