- Primul an de Sciccheria a fost unul foarte bun. Ați ajuns la 1.4 milioane de Euro, cifră de afaceri, în 12 luni de activitate, deși ați deschis localul într-o perioadă dificilă pentru antreprenorii industriei, în care mulți operatori remarcă o scădere a consumului sau orientarea spre locuri mai casual, cu monoproduse. Care credeți că a fost cheia succesului dumneavoastră?
Eu consider că un restaurant premium, cu o abordare culinară elegantă va avea întotdeauna public, atât timp cât își menÈ›ine standardele sus È™i oferă servicii È™i produse de calitate. Acesta a fost, de fapt, angajamentul nostru încă de la început, să nu facem compromisuri în privinÈ›a ingredientelor, să investim întotdeauna în echipa noastră È™i în amenajare, ca să ne asigurăm că oaspeÈ›ii au parte de o experiență plăcută, memorabilă.Â
Un element central al conceptului nostru a fost meniul creat È™i implementat de chef Michael Passarelli. Acesta este o mostră a gastronomiei siciliene, în care mâncarea nu este doar gustoasă, ci È™i sănătoasă, fiindcă gătirea alimentelor se face prin metoda de slow cooking, astfel încât să le menÈ›ină proprietățile nutritive. Respectăm de asemenea sezonalitatea materiei prime, aducând modificări în meniul nostru de 2-3 ori pe an.Â
Ulterior, ne-am uitat la local È™i l-am gândit, alături de arhitecÈ›ii de la PickTwo Studio, ca un spaÈ›iu plăcut, potrivit pentru familiile din proximitate, care aveau nevoie de o ambianță atrăgătoare, de spaÈ›ii de joacă supravegheate pentru copii, de locuri de parcare, de spectacole cu muzică de calitate.Â
Consider că am creat, încă de la început, premisele unui proiect de succes. Lucrurile evoluează frumos È™i pentru că atât eu, cât È™i ceilalÈ›i acÈ›ionari, ne implicăm personal în activitate. Am creat relaÈ›ii interumane cu echipa noastră, dar È™i cu oaspeÈ›ii care ne trec pragul, ceea ce contribuie la o atmosferă plăcută, cordială, familiară.Â
- Suntem curioși să aflăm despre reacția oamenilor când au aflat că aduceți în România un chef premiat de Ghidul Michelin. Cum ați primit această reacție și ce a ea pentru dumneavoastră?
ReacÈ›ia a fost una de susÈ›inere È™i entuziasm, validând, astfel, faptul că suntem pe drumul cel bun. Ni s-a confirmat, astfel, că avem o relaÈ›ie solidă cu oaspeÈ›ii noÈ™tri, alături de care am dezvoltat o comunitate receptivă, deschisă experienÈ›elor gastronomice complexe.Â
Pentru mine, ca antreprenor, această cină a venit, de asemenea, È™i cu o mare responsabilitate, deoarece aÈ™teptările oaspeÈ›ilor au crescut foarte mult. Atât cei care au luat parte, cât È™i cei care nu au fost prezenÈ›i ne-au cerut să repetăm evenimentul.Â
- Vorbiți cu mândrie despre comunitatea Sciccheria. Ce reprezintă acești oaspeți fideli pentru dumneavoastră și cum credeți că ați reușit să creați această legătură cu ei?
Comunitatea Sciccheria reprezintă inima și sufletul restaurantului. Oaspeții noștri fideli sunt cei care ne susțin, ne recomandă și contribuie la succesul continuu al afacerii. Legătura s-a creat prin comunicare deschisă, autenticitate și, desigur, prin experiențele culinare memorabile pe care le oferim. Fiind în restaurant zilnic, atât eu, cât colegii mei, interacționăm cu cei care iau masa la noi, ceea ce duce, automat, la crearea de relații interumane și de conexiuni.
- Este dificil să găsiÈ›i oamenii potriviÈ›i pentru restaurantul dumneavoastră? RecrutaÈ›i oameni talentaÈ›i, cu experiență sau preferaÈ›i să îi pregătiÈ›i de la zero?Â
Recrutarea echipei potrivite pentru un restaurant de calitate precum al nostru este o provocare continuă. Este esențial pentru orice restaurant să aibă în echipa sa oameni cu experiență solidă pe care să se poată baza în momentele de vârf sau în situații complexe. Cu toate acestea, consider că, în calitate de lideri în domeniul gastronomic, avem responsabilitatea de a contribui activ la dezvoltarea resurselor umane locale și la consolidarea industriei HoReCa. Acest lucru înseamnă că, în timp ce ne bazăm pe expertiza unor membri ai echipei, este esențial să ne vedem și ca educatori, formând viitoarea generație de profesioniști. Un echilibru perfect între entuziasm, spirit fresh și expertiză este cheia unei echipe bine rotunjite. Astfel, la Sciccheria, ne mândrim cu colaborarea cu profesioniști recunoscuți precum Antonio și Michael Passarelli, dar avem și tineri talentați care se află sub îndrumarea noastră, învățând și crescând în fiecare zi.
În plus, investim în formare și dezvoltare continuă pentru echipa noastră. Organizăm sesiuni de instruire, workshop-uri și îi încurajăm să participe la evenimente din industrie. De asemenea, promovăm un mediu de muncă colaborativ, unde fiecare membru este încurajat să își exprime ideile și să contribuie la creșterea Sciccheria.
- Se pare că Sciccheria va avea o extindere. Ne puteți da mai multe detalii despre ceea ce plănuiți pentru acest nou spațiu și ce îl va diferenția de localul original?
Noul spațiu va păstra esența Sciccheria, va fi chic, reprezentativ pentru cultura italiană, dar va avea propriul său caracter distinctiv. Fiind un restaurant în centrul orașului, într-o zonă dinamică, va fi puțin mai casual. Va rămâne, însă, fidel angajamentului nostru către calitate și consecvență, cu un design superb, pe care, urmează să îl lansăm cât de curând.
- Având în vedere succesul Sciccheria în primul an, unde vedeți restaurantul peste 5 ani și ce visuri aveți pentru viitorul acestuia?
Ne imaginăm Sciccheria ca fiind un nume recunoscut la nivel național și internațional în lumea culinară. Ne dorim să avem mai multe localuri și să creăm experiențe gastronomice unice, care să pună pe harta culinară atât Bucureștiul, cât și România, în ansamblu.
- Munca în HoReCa este, de obicei, plină de provocări. Ce sfaturi ați oferi antreprenorilor tineri care doresc să intre în această industrie?
Munca în HoReCa necesită pasiune, reziliență și adaptabilitate. Sfatul meu pentru tinerii antreprenori este să rămână fideli valorilor și viziunii lor, să fie mereu deschiși la feedback și să învețe din fiecare situație, fie ea bună sau rea. (Septembrie 2023)