Serviciile in restaurante, cafenele si alte localuri – articole Restocracy

Ord. dupa

Discutie cu un chelner la un restaurant din Herastrau, ajunsa repede l...

1 comentarii

Mananc zilnic de 40 de ani in restaurante, pentru ca asa a fost viata ...

Unul dintre lucrurile pe care oamenii le detesta cel mai mult la n...

4 comentarii

In restaurantele din Bucuresti, aproape fara exceptie, chelnerii au ob...

8 comentarii

Politică și Delicatețuri e un nou restaurant al lui Mircea Dinescu,...

14 comentarii

Toate bune la Aria TNB, dar dati-l afara pe cel care face trainingul c...

1 comentarii

Redeschiderea restaurantului KANE a fost unul dintre evenimentele cele...

11 comentarii

Restaurant nou, nu auzisem de el. Am trecut pe Armeneasca si l-am ...

1 comentarii

Au deschis un restaurant in padurea Baneasa, chiar vizavi de intra...

1 comentarii

  Am citit de atatea ori Caldura Mare a lui Caragiale, fil...

4 comentarii

In tarile occidentale mari se folosesc in mod curent “domnule”...

Mi-a scris cineva ca a gasit unele dintre cele mai bune mancaruri ital...

4 comentarii

... nu le dati toate procedurile in scris chiar in prima zi de la ...

1 comentarii

Asadar, ce-i nemultumeste pe clienti in restaurante? Eu am spus...

2 comentarii

In cat timp se formeaza un chelner bun? In vreo 8 ore. Cam atat...

2 comentarii

Restocracy, Expressoft si George Butunoiu au lansat un proiect de ...

Atelierul de Tarte e un bistrou pe aglomeratul si ciopartitul bulevard...

7 comentarii

Am revenit a nu stiu cata oara in casa aceea din Ion Neculce, si de fi...

6 comentarii

Faza ieri: ma opresc la o cafenea pe Calea Victoriei, Okfea, chiar...

13 comentarii

Am ajuns inapoi la Aubergine dupa aproape un an de la ultima vizita, i...

Petite, minusculul bistrou care s-a deschis in noiembrie 2017 in Piata...

De ce in cele mai multe restaurante nu sunt respectate reguli elementa...

3 comentarii

Scena in restaurant: barbat intre doua varste, pe la 40+, nu parea nic...

Nu ma duc la restaurant fara sa fac o rezervare, drumurile in Bucurest...

2 comentarii

La Placinte de la Piata Romana, cel de pe Dacia (fiindca mai e un La P...

Torna Fratre e un restaurant romanesc ce isi propune sa recupereze tot...

Nor Sky Casual Restaurant a fost descoperirea placuta a sezonului ...

1 comentarii

E3 by Entourage e unul dintre restaurantele mari ale Pietei Floreasca,...

5 comentarii

Prima mea amintire cu restaurante e veche de aproape o jumatate de sec...

O tehnica simpla de dozaj hormonal Se intampla sa scriu acum despre...

Le Consul, restaurantul frantuzesc din Aleea Alexandru 7, pare sa se f...

4 comentarii
Afiseaza
comentarii

Discutie cu un chelner la un restaurant din Herastrau, ajunsa repede la nivel de principii. Eu il intreb ce e cel mai bun in restaurantul lor, el imi intinde meniul. Eu repet intrebarea, el imi spune sa citesc singur in meniu. Eu il intreb din nou, el mi-o taie scurt, deja enervat, ca toate mancarurile lor sunt foarte bune. Eu il rog sa nu ma ia de prost, mai ales ca stiam deja ce meniu imens au, si iarasi ii cer sa-mi spuna ce e cel mai bun de mancare in prafuitul lor restaurant, in care nu avea cum sa fie toata mancarea foarte buna, fiindca altfel nu ar fi aratat astfel – printre multe altele… La care, chelnerul ridica pentru prima data privirea si se uita in ochii mei: Spuneti-mi sincer, ati vazut vreodata un chelner care sa va recomande ceva din meniu?

Nu am vreo indoiala ca vorbea serios, ca asta a fost concluzia la care a ajuns el, dupa atatia ani de servit in restaurante, sau ca asa a fost invatat. Ca asa gandeste si crede, eram aproape sigur, oricum, fiindca mai toti chelnerii din Bucuresti fac la fel. Ii numeri pe degetele de la maini plus un picior pe cei care cred altceva.

Chelnerii bucuresteni considera ca miile de psihologi si de specialisti de toate felurile care studiaza si explica asteptarile si comportamentul clientului pana in cel mai mic detaliu sunt niste tocilari prosti.

Toate studiile arata ca una dintre primele cinci nemultumiri ale clientilor intr-un restaurant, oriunde in lume, e legata de faptul ca ospatarii nu-ti fac o recomandare, sau ca nu e suficient de credibila. Si nu numai intr-un restaurant se intampla asta, ci peste tot. In orice curs de psihologie, chiar si in cele de popularizare de pe Internet, scrie ca obligatia de a alege e o importanta sursa de stres pentru oricine, la gandul ca ai putea pierde fiindca alta varianta ar fi fost poate mai buna. Mai mult de jumatate dintre clientii restaurantelor considera ca alta alegere ar fi fost mai buna – indiferent de ce mancare au luat si cat de mult le-a placut aceea.

Teama de a te fi pacalit, de a nu fi ales cea mai buna optiune, cand era in puterea ta sa o faci si nu te costa nimic in plus, e omniprezenta in viata fiecaruia: carnatul sigur ar fi fost mai gustos decat snitelul asta, sigur celalalt job ar fi fost mai bun, cealalta marca de masina sigur se strica mai rar, daca ma insuram cu Maricica in loc de Viorica sigur as fi fost inspirat… Asa ca, orice ajutor in a te elibera de acest stres pe care ti-l da responsabilitatea consecintelor propriei decizii e o mare usurare, si ii esti recunoscator celui care iti da o mana de ajutor si poti imparti vina cu el in caz de esec.

Pentru chelner asta e o ocazie excelenta ca sa castige increderea clientului si sa initieze un dialog din care are numai de castigat. In Romania, clientii au cea mai redusa incredere in chelneri si in cei din restaurant, in general. E doar de 10% in cazul unui restaurant nou, in care nu au mai fost sau despre care nu au referinte credibile. Clientul considera (subconstient), asadar, ca sunt 90% sanse ca cei din restaurant sa incerce sa-l insele intr-un fel sau in altul: cu calitatea declarata a mancarii, cu prospetimea, preturile, cantitatea, sinceritatea urarii de bun venit si a zambetului etc. etc.

Ii pasa chelnerului bucurestean de aceste studii, pentru care au muncit atatia specialisti ca sa le faca si sa i le dea si lui mura-n gura? Sau poate ca patronul are propriile lui cercetari si sondaje, pe care le tine secrete, ca sa nu profite si concurenta de ele, care-i spun ca lucrurile stau fix pe dos? Baiete, asculta la mine cum se face cu clientul, nu te lua dupa prostii aia de psihologi tocilari, ca nu au lucrat ca noi douaj de ani in restaurant! Nu, tu fa cum iti zic eu, fii atent aicea…

Data actualizarii: 22/11/2020

  • Ion Sulea :

    Da, sunt!

  • Lasă un răspuns la Ion Sulea Anulează răspunsul

    Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close