Dacă în 2019 a existat o relativă uniformitate în organizarea evenimentelor de 8 Martie, anul 2020 a venit cu schimbări importante și cu o ofertă mult mai diversificată a petrecerilor ocazionate de Ziua Femeii.
Spre deosebire de anii trecuți, în acest an există oferte pentru toate gusturile și toate buzunarele: cu meniuri sofisticate sau simple, artiști consacrați sau iluștri necunoscuți, muzică live sau DJ, striptease masculin sau artiști de muzică populară, petreceri pentru un public cu vârstă fragedă sau trecut binișor de prima tinerețe, cu prețuri mai mari sau mai mici, meniuri prestabilite sau à la carte, pe scurt, în acest an diversitatea în organizarea evenimentului de 8 Martie a fost ridicată la rang de artă.
Singurul aspect cvasi uniform sau, mai exact spus, rămas asemenea anilor trecuți, a fost promovarea evenimentului, mulți organizatori anunțând acest eveniment pe ”ultima săptămână de metri”, o perioadă destul de scăzută pentru ca informația să aibă suficient timp să se propage.
Au existat și saloane care și-au anunțat evenimentele ocazionate de Ziua Femeii încă din ianuarie, dar au fost foarte puține comparativ cu numărul celor care le-au anunțat în februarie și martie.
În toată această diversitate de evenimente și concepte, a existat și o regulă nescrisă, care a împărțit tipurile de evenimente în 3 categorii, în funcție de complexitate și gradul de organizare fiind stabilită data/datele evenimentului:
- Evenimentele organizate minuțios, cu meniu prestabilit, muzică live sau DJ, artiști sau entertaineri, organizate sâmbătă seara, pe 7 Martie sau pe 8 Martie, începând cu ora 19 sau 20, majoritatea în saloane de evenimente; se adresează preponderent unui public trecut de prima tinerețe dornic să petreacă la masă, într-un cadru bine organizat. Multe dintre aceste evenimente au presupus plata integrală a taxei în avans, iar locurile au fost ocupate în funcție de solicitări. Prețurile ponesc de la 90 lei/ persoană și pot urca în funcție de meniu și artiștii invitați.
Printre localurile care au organizat cu minuțiozitate acest tip de eveniment se numără: The President, Cafeneaua Actorilor Tineretului, Militari Residence Ballroom, Tratoria Vivaldi, Restaurant Papion, Casa Mino, Restaurant Anysan, La Vista Events by Niko Palace, Restaurant Hanu’ lui Manuc, Restaurant Herăstrău, Restaurant Interbelic, Vibes Caf etc.
- Evenimentele cu muzică live sau DJ, organizate în restaurante à la carte, pe 7 sau pe 8 Martie se adresează unui public tânăr care ia decizii pe moment și iese în oraș pentru a petrece timp de calitate în cuplu sau cu prietenii. Cele mai multe dintre evenimentele din acest an, organizate duminică, 8 Martie, au presupus o investiție mai mică din partea localurilor (plata artiștilor și crearea unei atmosfere romantice) iar intrarea este liberă, in majoritatea cazurilor, cu meniu à la carte. Cei ce doresc să iasă în oraș pentru a petrece sâmbătă sau duminică seara pot alege din ofertele următoarelor localuri: Hop Garden, La Cocoșatu, Beraria H, The Old Sibiu etc.
- Evenimentele de weekend, organizate în perioada 7-8 martie (uneori chiar începând cu data de 6 martie), au fost create pentru a umple întreg weekendul. Cu investiții minime din partea restaurantelor și a clienților totodată, au pus accentul pe ideea de ieșire în oraș pentru o seară specială, cu muzică live și mâncare bună. Pentru cei care încă nu au decis în ce zi din weekend vor ieși pentru a sărbători Ziua Femeii, ofertele de muzică live ale restaurantelor următoare pot fi un real sprijin: Magic Bistro, Restaurant Dristor, Restaurant Cocoșu Rosu, Bistro Mon Cheri etc. (Articol scris de Larisa Toader, Consultant în comunicarea HORECA & Managing Director Russenart Communications – martie 2020)
Managing Director Russenart Communications
Project Manager Buticul de PR
Autor cartea „Secretele relaţiei cu presa – sfaturi practice şi studii de caz”
Experienţă profesională
- 20 ani experienţă în comunicare şi relaţii publice
- 17 ani experienţă de agenţie
- 12 ani experienţă managerială în agenţii româneşti şi multinaţionale
- membru Asociaţia Profesioniştilor în Relaţii Publice (ARRP)
- zeci de clienţi din sectorul HORECA
- sute de campanii de presă şi evenimente organizate
Despre Russenart Communications
Russenart Communications este o agenţie de comunicare înfiinţată în 2008. În cei 12 ani de activitate compania a derulat programe de CSR diferite, dintre care cele mai vizibile sunt Buticul de PR, Congresul Comunicatorilor, Luxury & Elegance, Descoperă tradiţiile culinare româneşti! și 50 de săptămâni în bucătăriile lumii. Printre serviciile oferite de agenție se numără: comunicarea de business, relații cu presa, activități de social media, crearea și implementare programelor de CSR, web developement si SEO. Din 2010 compania s-a specializat în promovarea din sectorul HORECA, retail și servicii.