Ord. dupa

Marti, 19 iunie 2018, de la ora 19.30 a avut loc la VINO "Dinner with...

Localul Bistro Ateneu anunță Voiaj în Delta Dunării - o cină-even...

La data de 1 Noiembrie sarbatorim Ziua Salamului de Sibiu. In conditii...

10 MEDALII PENTRU VINURILE PURCARI: „BEST OF SHOW” ȘI „BEST PRO...

Stabilirea datei potrivite pentru unul dintre cele mai așteptate even...

Situat în centrul Bucureştiului, în zona istorică dintre Parcul Ca...

2 comentarii

Situat in Strada Barbu Vacarescu, nr. 164A in incinta hotelelui Caro, ...

Vineri, 1 noiembrie 2018, Asociatia Producatorilor de Salam de Sibiu (...

14th Lane, restaurant gigant cu autoservire in RegieRestaurantul 1...

1 comentarii

18 Lounge are chiar tot ce ii trebuie, mai putin mancare buna...Cr...

5 comentarii

Clopotul de sticla si vulcanasii cam pe dinafara, in context...18 ...

2 din 4 persoane de vârstă medie din România sunt supraponderale sa...

Îmi aduc aminte de primul pește cu adevărat bun pe care l-am mânca...

Multe bucatarii nationale au cele doua ramuri bine delimitate: o bucat...

1 comentarii

Pentru noul an am conceput o agenda complexă de cursuri și mastercla...

30 de ani de Ana Pan, business-ul 100% românesc pentru care inovația...

Sardin e un restaurant tare interesant, și va ajunge să fie studiu d...

Sub titlul: „Redescoperindu-ne originile”, cei doi Chefs, Razvan M...

Efectul Herastrau: "orice ai pune in farfurie, tot se vor gasi bucures...

5 Elemente este un restaurant chinezesc cu delivery, situat pe str. Em...

Ce să nu conțină pachețelul de mâncare al școlaruluiAșadar,...

Cand vine vorba de carnea de vita japoneza premium, cele mai multe cun...

5 to go a luat naștere din dorința fondatorilor Radu Savopol și Luc...

5 to go a luat naștere din dorința fondatorilor Radu Savopol și Luc...

5 To Go de pe Caderea Bastiliei e foarte mica, la fel ca aproapte toat...

5 To Go a luat naștere din dorința fondatorilor Radu Savopol și Luc...

O cafenea mica, are doar scaune de bar in interior. Cel din poza, din ...

5 To Go a luat naștere din dorința fondatorilor Radu Savopol și Luc...

Au un cafegiu cam artagos si necioplit...

5 to go a luat naștere din dorința fondatorilor Radu Savopol și Luc...

5 to go a luat naștere din dorința fondatorilor Radu Savopol și Luc...

La finalul lunii martie, 5 to go dublează porția de energie oferită...

5 to go deschide o nouă locație, pentru prima dată în parteneriat ...

5 to go devine importator și distribuitor unic Latte Art Factory în ...

5 to go, cel mai mare lanț de cafenele din Europa de Est și cea ...

Brandul românesc 5 to go intră în top 10 lanțuri de cafenele din E...

5 to go lansează paharul Retro, de 650ml, cu 3 shot-uri de cafea!...

5 to go continuă planurile de dezvoltare și își oferă sprijinul p...

5 to Go a luat naștere din dorința fondatorilor Radu Savopol și Luc...

5 to go și Vola.ro deschid sezonul de iarnă cu călătorii de pove...

5 to go, brandul de cafea 100% românesc, continuă să susțină prod...

5 to go țintește BIG și în 2021! Peste 100 de noi cafenele, extind...

5 to go trece granița! Brandul 100% românesc se extinde în Franța ...

Toate bune la 5ENSI, mai putin inghesuiala5ENSI e unul dintre cele...

Dacă în 2019 a existat o relativă uniformitate în organizarea even...

Pentru ca in ultimii ani produsele organice (bio) au devenit din ce in...

Într-o perioadă în care multe dintre business-uri, în special din ...

Cine sunt o parte dintre chefii care transforma mancar...

Afiseaza
comentarii

O bucatarie ca in filme

A aparut o noua carte a lui Mircea Deaca, de data aceasta cu un subiect (si titlu, pe cale de consecinta) care te surprinde: „O bucatarie ca in filme – scenotopul bucatariei in Noul Cinema Romanesc”. O carte de 200 de pagini si 100 de ilustratii, format 21 x 27, se gaseste doar la librariile Carturesti, costa 30 de lei. Poate sa fie cumparata si de la Societatea Muzicala (administratorul proiectului Restocracy), cu autograful autorului.

Mircea Valeriu Deaca (foto) este critic de film. El predă teoria și analiza filmului precum și istorie de cinema la Facultatea de litere din București. Și-a susținut doctoratul în studii de film și audiovizual la Paris 3 – Sorbonne Nouvelle, Institutul de cercetări de cinema și audiovizual (IRCAV). Scrie articole și studii de film din 1983 și în 2015 a obținut diploma de abilitare în domeniul studiilor culturale. El este autorul cărților Carnavalul și filmul lui Federico Fellini (2009), Camera secundă (2011), Cinematograful postfilmic (2013), Anatomia filmului (2013) și Investigații în analiza cognitivă de film (2015). A coordonat volumul de studii Images (2014) al Centrului de excelență în studiul imaginii dedicat filmelor regizorului Cristian Mungiu. Este organizatorul conferinței internaționale Cinema: cogniție și artă.

„Cartea reprezintă o modalitate de a arăta cum filmul „vorbește” și „gândește” cu ajutorul a ceea ce am numit scenotopul bucătăriei. Ea are ca obiect de analiză scenele de interior filmate în decorul bucătăriei în filme românești de după 1990. La prima vedere „bucătăria” este un spațiu diagnostic pentru condiția socială a personajelor și o cauțiune a realismului filmului. Am pornit investigația de la constatarea, intuitivă, că un decor specific este o marcă a unui tip de lume ficțională și a genului cinematografic. Astfel filmul western este recunoscut de spectator pentru faptul că decorurile de genul peisajelor naturale ale vestului american, barul tipic sau strada principală apar pe ecran. Filmul de science fiction include elemente tipice de categorizare ca nava cosmică, decorul de fundal interstelar or costumele futuriste. O trăsătură distinctivă a filmelor românești post 1990 este dată de desfășurarea dramei și a conflictului personajelor în decorul unui spațiu tipic și ușor de manipulat cinematografic: bucătăria de bloc ce evocă spațiul urban pauper post comunist. Spectatorul recunoaște un film est european și, în particular, românesc în urma apariției pe ecran a acestei „arene” de desfășurare narative și dramatice. Acest spațiu are valoare de simptom al unui mod de viață și unei mentalități specifice și, pe de altă parte, permite manifestarea unei drame afective ascunse vederii societății. Este, din această perspectivă, locul unde spectatorul poate avea acces la afectele și reacțiile ascunse ale personajelor, dar și la un model de jucărie al societății românești aflate în tranziție.” (Mircea Deaca)

Alte carti ale lui Mircea Deaca:

Save

Data actualizarii: 09/11/2017

Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close