Articole si stiri legate de lumea gastronomiei, de piata restaurantelor si a localurilor de consum public si subiecte...

Ord. dupa

S-a deschis de câteva zile un nou restaurant foarte excelent în Bucu...

Colliers: Românii au cheltuit 6 miliarde de euro anul trecut pentru a...

MATCA Transylvanian Sanctuary devine primul hotel din afara București...

Am fost subiectul unui experiment interesant și foarte relevant. Prob...

Miloš Nedeljkov, sârbul care a creat personajul Balkan Dad, celebru ...

Producătorul Villa Vinèa a investit 2 milioane de euro în extindere...

Un grup de inițiativă format din experți în gastronomie cer, print...

Studiu Reveal Marketing Research: Doar 3 din 10 români ar fi de acord...

Singureni Manor anunță lansarea Singureni Manor Events: Divizia spec...

Sciccheria anunță Issima - un parteneriat unic, cu cheful Giuseppe R...

Cu o investiție de peste 500.000 euro, Sciccheria deschide un nou res...

Jurnalistul culinar Cosmin Dragomir, autorul volumului Curatorul de Za...

Când am scris de multe ori că Bucureștiul are câteva dintre cele m...

O cină japoneză la bunii mei prieteni Hiroshi și Mari Ueda......

Flavours Group începe anul 2024 în forță și își consolidează p...

Editura GastroArt anunță lansarea volumului Ce e nou în Noua Bucăt...

Ruka Izakaya a fost un restaurant cu mâncare excelentă de la începu...

Editura GastroArt anunță lansarea volumului Colecționarul de Sarmal...

Tuborg Christmas Brew, berea oficială a Crăciunului, este disponibil...

Radu Savopol, cofondator 5 to go, premiat la nivel internațional pent...

Angeline Cake Boutique oferă românilor în premieră cel mai savurat...

SALAM DE SIBIU: O FELIE DE ROMÂNIEAFLĂ POVESTEA CELUI MAI ÎNDR...

Ahold Delhaize, deținătorul lanțului de magazine Mega Image, anunț...

Jurnalistul culinar Cosmin Dragomir lansează Colecționarul de Sarmal...

Halloween cu arome fine la restaurantul Roberto’s: extravaganța une...

Știam de Oxana Crețu, de bucătăria și de restaurantul ei din ...

Restaurantul Gramont anunță La Symfleurie, o cină eveniment alătur...

Zona din jurul piețelor Dorobanților și Floreasca e, foarte probabi...

S-a deschis săptămâna aceasta una dintre cele mai bune cofetării d...

  • Primul an de Sciccheria a fost unul foarte ...

Claudio Melis, chef distins cu o stea Michelin, vine pentru prima dat...

Restaurantul Gramont dezvăluie noi evenimente și meniuri exclusive p...

Când mâncați ...

Companiile își pot personaliza coperta viitoarei cărți semnate de ...

Relais & Châteaux Le Bistrot Francais, pe numele său întreg, ca...

1 comentarii

2 din 4 persoane de vârstă medie din România sunt supraponderale sa...

Acum câteva zile ES José Antonio Hernández Pérez – Solórzano, a...

Brunch la FORK Ana Tower25 iunie, 12:00 - 17:00, meniu de degustar...

Puține lucruri sunt mai franțuzești, mai adânc încrustate în spi...

Unele dintre cele mai bune fructe din București se găsesc într-un l...

Recent, restaurantul Le George, din cadrul hotelului Suter, și-a schi...

La un an de la lansare, restaurantul Sciccheria îl aduce în România...

Raionul de Pește Floreasca (fiindcă mai au unul, la Piața Dorobanț...

O cină memorabilă la Gramont, aristocraticul restaurant al Palatului...

2 comentarii

Sunt câteva restaurante în București care au meniuri nu foarte sofi...

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță ...

Restaurantul Le George, din cadrul Palatului Suter, devine Gramont și...

RO-Wine | The International Wine Festival of Romania - ediția de prim...

 Savart e genul de restaurant în care ajungi până la u...

Sardin e un restaurant tare interesant, și va ajunge să fie studiu d...

Afiseaza
comentarii

Chelneri in restaurante de lux

In tarile occidentale mari se folosesc in mod curent “domnule” si “doamna”, puse distinctiv in aprope toate propozitiile in interactiunile formale de tip client service, dintre client si prestatorul serviciului: Very well, sir! Madame, you are perfectly right! Madame, c’est entierement ma faute, je suis absolument desole! Oui, monsieur, deux saucissons! Sunt niste markeri care au un rol clar, niste instumente de lucru in context, prin care se transmite ca in acel loc sunt respectate niste protocoale sociale si ca esti pe un teren cunoscut.

In Romania nu s-a folosit niciodata acest cod, pana acum cativa ani, cand au inceput sa apara si in discutiile de client service de aici. Destul de timid si, deocamdata, limitat doar la serviciile de lux. Se va raspandi catre toate nivelurile, desigur, dar treptat, de sus in jos, si vor trece ani buni, poate chiar o generatie pana va ajunge si in magazinele de cartier din orasele mici.

Insa unii nu mai au rabdare si forteaza, uitand unde sunt, adesea obtinand efectul pe dos celui dorit de ei, cand nu sunt chiar caraghiosi de-a binelea. Cand sunteti intr-o pizzerie sau un mic bistrou de cartier si in fiecare propozitie un chelner asudat strecoara cate un domnule, nu va vine sa ridicati din sprancene? Prea bine, domnule! Am notat, domnule! Deci avem doi mici cu mustar si o ciulama, domnule! Doriti si un ardei iute, domnule? Mamaliga si mujdeiul vin si ele imediat, domnule! Pofta buna, domnule!

Tocmai am fost la un restaurant abia deschis, curios sa vad detaliile, pentru ca acestea fac, adesea, obiectul articolelor mele. Restaurant frumos, mancare buna, preturi maricele. Stiam dupa investitie ca se pozitioneaza sus, asa ca m-a cam surprins sa vad chelnerii imbracati in costume de marinar. Cele cu dungi, de punte, nu cele albe, de ceremonie. Dar si mai mare surpriza a fost cand au inceput marinarii sa vorbeasca: Prea bine, domnule! De indata, domnule! Intrutotul, domnule…

Nu am vorbit cu multi marinari pana acum, dar cred ca nici cei de pe Canalul Manecii sau de pe Tamisa nu sunt atat de scortosi, ca sa nu mai spun de cei de mai aproape, din Mediterana sau de pe Dunare.

Ceva parea sa nu se potriveasca in serviciile de la acel restaurant. Prima senzatie a fost ca nu sunt sinceri chelnerii. Or, de aici si pana la a presupune ca mai sunt si alte nesinceritati in locul acela, e doar un pas. De ce isi asuma acest risc, ce castiga in schimb? Greu de ghicit pentru mine… Poti vinde la fel de scump si fara acesti identificatori. Studiile, dar si experienta de zi cu zi confirma asta. Ba, mai mult, arata clar ca asteptarile si preferintele clientilor s-au schimbat semnificativ in ultimii zece ani, si nu se prevede niciun punct de inflexiune in viitorul apropiat. Trebuie doar citite aceste studii, e mult mai ieftin decat sa ajungeti la aceleasi concluzii dupa cativa ani si dupa multi clienti pierduti…

Si o scurta intrebare, ma ajuta ca sa pozitionez bine sistemul de referinta fata de care ma raportez cand imi scriu articolele:

Cum vi se par chelnerii imbracati in marinar si cu un comportament si limbaj foarte ceremonioase?

View Results

Loading ... Loading ...
Corto Maltese

Poti manca foarte bine si elegant si fara bucatarie fina. La Corto Maltese, de pilda...Am mai fost de cateva ori la Corto Maltese, si de fiecare data am mancat bine si foarte bine. Ultima da...

Data actualizarii: 29/12/2018

Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close