Stiri legate de lumea gastronomiei, de piata restaurantelor si a localurilor de consum public si subiecte adiacente citeste tot

Ord. dupa

Un grup de inițiativă format din experți în gastronomie cer, print...

Studiu Reveal Marketing Research: Doar 3 din 10 români ar fi de acord...

Singureni Manor anunță lansarea Singureni Manor Events: Divizia spec...

Sciccheria anunță Issima - un parteneriat unic, cu cheful Giuseppe R...

Cu o investiție de peste 500.000 euro, Sciccheria deschide un nou res...

Jurnalistul culinar Cosmin Dragomir, autorul volumului Curatorul de Za...

Când am scris de multe ori că Bucureștiul are câteva dintre cele m...

Flavours Group începe anul 2024 în forță și își consolidează p...

Editura GastroArt anunță lansarea volumului Ce e nou în Noua Bucăt...

Ruka Izakaya a fost un restaurant cu mâncare excelentă de la începu...

Editura GastroArt anunță lansarea volumului Colecționarul de Sarmal...

Tuborg Christmas Brew, berea oficială a Crăciunului, este disponibil...

Radu Savopol, cofondator 5 to go, premiat la nivel internațional pent...

Angeline Cake Boutique oferă românilor în premieră cel mai savurat...

SALAM DE SIBIU: O FELIE DE ROMÂNIEAFLĂ POVESTEA CELUI MAI ÎNDR...

Ahold Delhaize, deținătorul lanțului de magazine Mega Image, anunț...

Jurnalistul culinar Cosmin Dragomir lansează Colecționarul de Sarmal...

Halloween cu arome fine la restaurantul Roberto’s: extravaganța une...

Restaurantul Gramont anunță La Symfleurie, o cină eveniment alătur...

Zona din jurul piețelor Dorobanților și Floreasca e, foarte probabi...

S-a deschis săptămâna aceasta una dintre cele mai bune cofetării d...

Claudio Melis, chef distins cu o stea Michelin, vine pentru prima dat...

Restaurantul Gramont dezvăluie noi evenimente și meniuri exclusive p...

Companiile își pot personaliza coperta viitoarei cărți semnate de ...

Relais & Châteaux Le Bistrot Francais, pe numele său întreg, ca...

2 din 4 persoane de vârstă medie din România sunt supraponderale sa...

Acum câteva zile ES José Antonio Hernández Pérez – Solórzano, a...

Brunch la FORK Ana Tower25 iunie, 12:00 - 17:00, meniu de degustar...

Unele dintre cele mai bune fructe din București se găsesc într-un l...

La un an de la lansare, restaurantul Sciccheria îl aduce în România...

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță ...

Restaurantul Le George, din cadrul Palatului Suter, devine Gramont și...

RO-Wine | The International Wine Festival of Romania - ediția de prim...

KANÉ - NEW ROMANIAN CUISINE începe o serie de colaborări cu chefi i...

Singureni Manor Equestrian Retreat va fi gazda unui eveniment culinar ...

La finalul lunii martie, 5 to go dublează porția de energie oferită...

Raionul de Pește din Piața Dorobanților a fost una dintre cele ...

Devenită  epicentru pe  harta cultural-continentală, Timișoara ș...

Sâmbătă 11 martie 2023, profesioniști și amatori, iubitori ai vie...

Am băut din vinurile Serenum în urmă cu câțiva ani, înainte de p...

Așa că, stilul de viață alert îi face pe români să se îndrepte...

Cei de la Singureni Manor Equestrian Retreat, despre care am tot scris...

Instituția financiară Capital Financial Services S.A., care opereaz...

Un concept fine dining cu bucătarie românească modernă

Ce orașe au cafea comparabilă cu cea din București? Stravagante Ca...

S-a redeschis Mozzafiato în Piața Floreasca, după o foarte lungă p...

Recensământul 5 to go în 2022: 15,6 milioane de produse pe bază de...

5 to go și Vola.ro deschid sezonul de iarnă cu călătorii de pove...

„Bucătăria Hoinară se gătește de plecare” un nou album de fot...

5 to go devine importator și distribuitor unic Latte Art Factory în ...

Afiseaza

Certificarea MSC urmărește traseul peștelui sălbatic, de la sursă până în magazin  

  • MSC (Maritime Stewardship Council) este una dintre cele mai importante certificări internaționale care atestă pescuitul durabil și se acordă peștelui sălbatic;
  • Circa 8% din peștele disponibil în România are certificarea MSC pentru pescuit durabil 
  • În România, aproximativ 70% din peștele vândut pe piață este sălbatic, iar circa 8% este certificat MSC;
  • Aproximativ 13% din portofoliul de produse din pește al Alfredo Seafood este certificat MSC.

Alfredo Seafood, una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare, estimează că 8% din cele aproximativ 70.000 tone de pește oceanic sălbatic, vândute anual pe piața autohtonă, reprezintă pește certificat MSC (Maritime Stewardship Council). Aproximativ 70% din cantitatea totală vândută în România constă în pește sălbatic, iar restul de 30% provine din acvacultură. Certificarea MSC se acordă doar peștelui sălbatic, pescuit și procesat în mod sustenabil și se atribuie atât pentru activitățile de pescuit, cât și pentru depozitare, procesare și ambalare.

“Atestarea MSC nu este ușor de obținut, pentru că trebuie îndeplinite niște standarde foarte stricte. Apele de unde provine peștele trebuie să fie curate, ambarcațiunile și echipajele trebuie să fie la rândul lor certificate. Companiile care cumpără, transportă, prelucrează și ambalează acest pește au nevoie la rândul lor de certificare MSC, iar toate acestea duc la creșterea prețului care ajunge la raft, cu circa 10 – 15%. Desigur, atestarea MSC este o garanție a calității deosebite a produsului, dar cerințele care trebuie îndeplinite sunt riguroase și cred că acesta este motivul pentru care doar 8% din peștele sălbatic care poate fi cumpărat în România, în prezent, are această certificare”, explică Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood

Alfredo Seafood are un portofoliu variat de pește și fructe de mare, atât sălbatice, cât și de acvacultură sau bio. Dintre speciile de pește sălbatic, aproximativ 15% au fost certificate MSC, printre care se numără: codul, macroul, heringul și somonul sălbatic. Compania a primit atestarea MSC pentru procesele de ambalare și prelucrare a peștelui, îndeplinind criterii riguroase de depozitare, procesare și flux logistic. Macrou MSC de la Alfredo Seafood

“Alfredo Seafood a susținut întotdeauna conștientizarea românilor în ceea ce privește nevoia de a introduce mai mult pește în dietă, dar și consumul responsabil. De aceea, obținerea unor certificări din partea unor organizații internaționale prestigioase este foarte importantă pentru noi. Toate produsele care au atestarea MSC sunt etichetate corespunzător, iar cumpărătorul poate vedea astfel care a fost traseul produsului, de la sursă până în magazin”, a adăugat Mihai Cristian Dărmănescu.

La nivel volumetric, macroul rămâne cel mai vândut pește în România, cu aproximativ 40.000 tone din totalul pieței, care se ridică la 100.000 tone. Potrivit reprezentanților Alfredo Seafood, cererea de pește sălbatic va continua să crească, dar pe fondul unor resurse scăzute  la nivel global. “Peștele sălbatic are cea mai bună carne, gustoasă și bogată în nutrienți, iar românii caută din ce în ce mai mult acest tip de produse. Din păcate, resursele sunt în scădere și acest fapt duce la o nouă tendință a pieței: creșterea produselor de acvacultură. Preconizez că în mai puțin de zece ani, ponderea peștelui provenit din acvacultură o va depăși pe cea a peștelui sălbatic”, a conchis Mihai Cristian Dărmănescu. 

Certificarea MSC este un standard de mediu recunoscut internațional, care atestă pescuitul sustenabil, în condiții atent monitorizate. Prin pescuirea durabilă, doar o anumită cantitate de pește poate fi extrasă într-o anumită perioadă de timp, iar astfel resursele se pot reface. MSC gestionează cel mai important program de certificare ecologică din lume, pentru peștele sălbatic. (Comunicat de presa – iulie 2019)


Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013. Succesul Alfredo Seafood se datorează experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, a celor trei linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica situată în Bucureşti și a unui sistem logistic de transport optimizat. Produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite în cele mai importante lanţuri de hypermarketuri şi supermarketuri din ţară. Printre acestea se numără: Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Cora, Profi, Auchan etc. şi în peste 5.000 de magazine din comerţul tradiţional, și rețeaua HoReCa. Produsele sunt transportate, procesate, ambalate și distribuite în condiții adecvate de păstrare a aromei și texturii cărnii, de la recoltarea din fermele piscicole internaționale sau capturare.

Data actualizarii: 24/07/2019