Alfredo Seafood investește anual circa 200.000 lei, în măsuri de siguranță a pescuirii, transportului și procesării peștelui
- Flota de transport de 15 camioane a Alfredo Seafood parcurge săptămânal peste 10.000 kilometri;
- Alfredo Seafood investește anual peste 200.000 lei pentru a menține standarde stricte de siguranță alimentară;
- La un transport, aproximativ 2% din cantitatea de pește este aruncată, pentru a păstra cele mai înalte standarde de calitate.
Alfredo Seafood, una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare, alocă anual aproximativ 200.000 lei pentru a păstra standarde înalte de siguranță alimentară, de la pescuirea din cele mai bune surse, cu echipaje certificate, până la transportul, procesarea și distribuirea peștelui și a fructelor de mare în condiții optime. Compania efectuează 100 de curse săptămânal, cu peste 1000 de livrări către clienți, prin intermediul flotei proprii de 15 camioane, care parcurg peste 10.000 kilometri, o distanță care se apropie de diametrul Terrei, de 12.742 kilometri.
“Întotdeauna am respectat în cel mai strict mod standardele de siguranță alimentară. Să aducem produse de cea mai bună calitate este dezideratul Alfredo Seafood încă de la înființare, acum aproape 20 de ani. Investim sume importante în mod regulat, pentru a ne asigura că peștele este pescuit în mod sustenabil și din cele mai curate ape, că aducerea lui în țară, prelucrarea și distribuirea sunt făcute corespunzător. Camioanele Alfredo Seafood parcurg lunar aproximativ 50.000 km, pentru a reuși să aducem în România pește proaspăt, într-un interval ce se încadrează între 10 și 60 de ore de la pescuire”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, fondator al Alfredo Seafood.
Pentru activitatea de transport, în afară de obținerea avizelor, Alfredo Seafood trebuie să respecte norme riguroase, care presupun respectarea diagramelor de temperatură, trecerea printr-o serie de controale la încărcarea și descărcarea fiecărui lot, precum și o a doua verificare, la încărcare, în urma căreia se emite declarația de conformitate a produsului. De asemenea, sunt ținute sub observație și condițiile în care sunt păstrate peștele și fructele de mare, prin intermediul diagramelor de depozit. Toate produsele, atât cele proaspete, cât și cele congelate sau abia procesate, sunt supravegheate printr-un program computerizat care urmărește trasabilitatea pe lot. „Fiecare produs este luat în evidență din momentul pescuirii, urmărindu-se îndeaproape tot traseul său până la raft. Practic, putem spune că fiecare pește are un pașaport sau o carte de identitate. Tocmai pentru că ne dorim ca tot ceea ce aducem în țară să fie de o calitate ireproșabilă, suntem nevoiți să aruncăm circa 2% din fiecare transport, pentru că nu trece de controalele noastre interne, care se realizează etapizat și durează între două și zece ore”, a adăugat fondatorul Alfredo Seafood.
Investițiile în siguranța alimentară includ și costurile pentru obținerea și reînnoirea certificărilor internaționale, care sunt de aproximativ 45.000 lei anual. Astfel, Alfredo Seafood și-a prelungit, în 2019, două dintre cele mai importante atestări internaționale: ASC (Aquaculture Stewardship Council), pentru pește de acvacultură, și MSC (Maritime Stewardship Council), destinată peștelui sălbatic, pescuit și procesat în mod sustenabil. În afară de proveniența peștelui și modul în care acesta a fost crescut și pescuit, cele două certificări sunt acordate și pentru îndeplinirea criteriilor de depozitare, procesare și flux logistic.
“Investițiile în siguranța alimentară sunt vitale, iar noi suntem într-un proces continuu de îmbunătățire. Tocmai de aceea ne-am dorit să obținem și cele mai importante certificări internaționale fiind preocupați în permanență de tot ceea ce înseamnă fluxul logistic prin care se desfășoară drumul peștelui de la sursă, până în magazin. În prezent, piața românească de pește și fructe de mare traversează un moment dificil, marcat de scandalurile recente care au zguduit industria și încrederea oamenilor. Este crucial ca românii să renunțe la temeri și să aibă din nou siguranța că pot găsi pește de cea mai bună calitate. Acest lucru se poate realiza printr-o comunicare transparentă, cu cărțile pe masă, a tuturor jucătorilor din industrie. Doar așa vom putea asista la o revigorare a consumului și la stabilizarea pieței”, a conchis Mihai Cristian Dărmănescu. (Comunicat de presa – decembrie 2019)
###
Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013. Succesul Alfredo Seafood se datorează experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, a celor trei linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica situată în Bucureşti și a unui sistem logistic de transport optimizat. Produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite în cele mai importante lanţuri de hypermarketuri şi supermarketuri din ţară. Printre acestea se numără: Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Cora, Profi, Auchan etc. şi în peste 5.000 de magazine din comerţul tradiţional, și rețeaua HoReCa. Produsele sunt transportate, procesate, ambalate și distribuite în condiții adecvate de păstrare a aromei și texturii cărnii, de la recoltarea din fermele piscicole internaționale sau capturare până la rafturile magazinelor.