Interviuri cu persoane importante din lumea gastronomiei si din alte domenii cu legaturi directe cu aceasta

Ord. dupa

Un interviu cu Dragos Panait, directorul general al firmei de consulta...

Am fost in vizita la HorecaExchange, sa aflam despre evolutia pietei d...

1 comentarii

KAIAMO, restaurant-concept inspirat de folclorul si traditiile romane»...

Se naste o cultura a cafelei de specialitate si Uzina Coffee pune umar...

2 comentarii

David Contant este deja unul dintre numele sonore ale gastronomiei si ...

Francesco Castrovillari  are 29 de ani si s-a nascut in sudul Italiei...

A plecat la Londra in 2010 pentru a studia Global Business Management ...

Se numeste Agustina Fitri si este una dintre cele doua Lady Chefs ale ...

Doamna Melania Dragne este una dintre cele doua Lady Chefs ai Ambasado...

CEO al Centrului de Evenimente The President, Corin Romanescu activeaz...

Se numeste Dan Prodan, are 36 de ani si are o experienta de peste 16 a...

Chef Marian Huzu lucreaza in bucatarie din anul 1994, adica de la vars...

Eugen Tudosie are 38 de ani si este managerul restaurantului Mesogios ...

Chef Zoran Savic este croat si are peste 15 ani de experienta ca bucat...

Takehiro Shimura s-a nascut la 10 aprilie 1975 in Japonia si in prezen...

Sotii Amalia si Domenico Bellantoni sunt proprietarii restaurantul...

1 comentarii

Nicolai Schleifer este Executive Chef-ul hotelului Radisson Blu din Bu...

Victor Nemes este pilot, instructor moto, a devenit cunoscut odata cu ...

Este randul lui George Baciu, chef intr-unul dintre restaurantele hote...

Excelen»õa Sa, Domnul Felipe Guillermo Alvarez de Toledo este un diplo...

Nicu Avram are 29 de ani si este managerul restaurantului Vatra Neamul...

Chef Sorin Miftode are 33 de ani, dintre care 15 ani sunt de experient...

Cristian Lazar are 38 de ani si este Head Chef-ul restaurantului Prime...

Am avut placerea sa discutam cu Simona Panait, Project Manager al rece...

1 comentarii

Nicolae Lica este Executive Cheful hotelului JW Marriott din Bucuresti...

1 comentarii
Afiseaza
comentarii

Am fost in vizita la HorecaExchange, sa aflam despre evolutia pietei de second-hand in Horeca si am stat de vorba cu Simona Panait, detinatoarea proiectului, despre cum au evoluat lucrurile si cum s-a integrat acest proiect pe piata din Romania.

Cu o experienta de peste 10 ani in industria Horeca si cu studiile aprofundate in domeniu, Simona a pus bazele unei platforme online, ce concentreaza echipamente, mobilier, dotari Horeca atat noi cat si second-hand. A lansat proiectul aproximativ acum 2 ani, insa acum platforma HorecaExchange.com are cu totul o alta infatisare. Simona impartaseste astazi cu noi daca proiectul s-a adaptat si daca piata de second-hand Horeca functioneaza in Romania.

Restocracy: Buna Simona! Observam schimbari majore in imaginea platformei HorecaExchangeInt’l. Cum ati trecut prin aceste schimbari?

Simona Panait: Salut! Intr-adevar, tocmai ce-am finalizat relansarea platformei. Sfarsitul anului 2018 ne-a prins in reevaluarea proiectului, iar anul 2019 este un an de investitii si schimbari majore. Am trecut printr-un proces destul de complex, pentru a eficientiza mult modul in care, atat partenerii nostrii cat si clientii lor interactioneaza cu serviciile platformei. Am decis sa reconstruim proiectul de la zero. A durat mai mult decat ne-am fi asteptat, insa am reusit sa punem pe piata un produs mult mai avansat decat cel initial.

Avem o perioada de aproape 2 ani pe piata. H.E.I. a fost lansat initial ca un proiect pilot. Ne-a incurajat foarte mult feedback-ul positiv din piata, insa ne-am dat seama ca putem si este nevoie sa oferim mai mult. De altfel, trebuie sa le multumesc partenerilor mei pentru feedback-ul lor, fara de care nu am fi astazi aici cu o paleta atat de complexa de functionalitati. Ei ne-au ajutat sa punem pe piata un produs modelat pe nevoile lor. Eram incompleti sa spun asa.

Restocracy: In ce constau aceste schimbari? Ce ti-au cerut clientii tai? Ne poti spune la cat s-a ridicat investitia?

Simona Panait: Partenerii nostri aveau nevoie de ceva mai concret, masurabil, mai multa interactiune cu potentialul client si de o legatura cat mai eficienta si rapida in a intelege de ce anume sunt acestia direct interesati. In forma relansata, proiectul le ofera atat furnizorilor cat si locatiilor Horeca, o sursa de promovare mai eficienta, o evaluare corecta si in timp real a produselor lor pe platforma noastra, respectiv un drum cat mai scurt de ofertare a produsului corect la un pret cat mai bun. Furnizorul isi poate stoca in contul sau online tot istoricul, inclusiv evolutia anunturilor, interactiunea sa cu clientul, rapoartele de accesari, si desigur licitatiile la care a participat. Pot vedea solicitarile clientilor pe anumite echipamente, servicii sau dotari si pot raspunde cu o oferta personalizata in timp real.

Despre investitie‚Ķ nu eram neaparat pregatiti financiar pentru aceasta schimbare, insa in momentul in care am realizat ce potential enorm ar avea platforma daca o ridic la nivelul urmator, nu mai credeam la fel in proiectul deja existent. Aici a fost de fapt punctul in care am luat decizia de a reinvesti intr-o platforma noua. Nu cred ca sumele fac diferenta, ci serviciile. Am investit aproximativ 40,000 ‚ā¨ in proiectul nou, si investim in continuare.

Restocracy: Serviciul de licitatie se numara printre functionalitatile noi ale proiectului? Cu ce deserveste acest serviciu?

Horeca ExchangeSimona Panait: Sistemul de licitatie l-am implementat pentru clientul interesat de achizitii. Vrem sa intelegem exact ceea ce are nevoie si sa-l indrumam catre furnizorul adecvat. In acest sistem, sunt inrolati profesionisti ai industriei Horeca, din cele mai diverse servicii ex.: bucatari, arhitecti, furnizori de dotari, consultati, servicii de management, servicii financiare, implementari proceduri etc..

Sistemul are scopul de a centraliza cat mai multe servicii specifice industriei, pentru a fi aduse cat mai aproape de client. Aici ne-am concentrat mult pe antreprenorul care nu cunoaste industria si are nevoie de toata aceasta informatie: poate de o firma de consultanta, sau de un design interior, un bucatar Chef pentru personalizarea meniului sau a flow-ului in bucatarie, construirea unui manual de proceduri specific locatiei lui etc.

Restocracy: Credeti ca exista o problema reala in privinta accesului la informatii specific industriei?

Simona Panait: Ne-am dat seama ca rata aceasta atat de ridicata, de inchidere a restaurantelor noi de aprox 60% in primele 8 luni de la deschidere, se datoreaza foarte mult si lipsei de experienta a antreprenorului in acest domeniu. Foarte multi se bazeaza pe o suma fixa de bani pe care o detin, iau in considerare un cost aproximativ de achizitie a echipamentelor, amenajarea spatiului, mobilierul, ceva avize, materia prima si un numar (inca incert) de angajati in vederea deschiderii. Omit insa o mare parte atat din costurile fixe cat si cele recurente, dar si faptul ca acest business trebuie sustinut si impins mult in primii 2 ani.

Majoritatea celor din afara industriei, nu inteleg/nu stiu sa evalueze corect, marja de profit din spatele costului unui fel de mancare si considera ca afacerea de a opera un restaurant este oricum profitabila si mai ales, c-ar fi pentru toata lumea. Diferenta este ca cei ce-au reusit s-o faca profitabila, si-au asumat ceva riscuri, atat financiare cat si personale; zilele libere, weekend-urile si vacantele nefacand chiar parte din programul primilor doi de operare; nu poti sta intr-un birou. s-astepti incasarile s-ajunga la tine la inchidere.

Totodata, multi antreprenori nu stiu ce sa le ceara oamenilor care lucreaza pentru ei, cum sau ce lucruri sa tina sub control, iar atunci cand se lovesc de ele, ajung adesea la saturatie. Desigur ca succesul sau esecul fiecarei afaceri depinde de mult mai multi factori. Insa noi incercam pe cat de mult posibil sa oferim solutiile potrivite problemei lipsei de informatie la care antreprenorul are acces.

Restocracy: Cum evaluezi piata de second-hand din Romania dupa experienta avuta cu acest proiect pana in prezent.

Simona Panait: Exista FOARTE mult loc de imbunatatire ! (din anumite puncte de vedere). De partea vanzatorului se citeste un trend destul de clasic: renuntam la bunuri doar in momentul in care ne afecteaza calitatea business-ului. Nu prea suntem dispusi sa preintampinam acest moment. Iar atunci cand ne decidem s-o facem, nu suntem dispusi sa renuntam la ea decat pe sume aproape de valoarea pietei.

Simona PanaitAvem de lucru foarte mult in educarea clientului de a se detasa de bunuri si in a intelege faptul ca beneficiul serviciilor noastre consta in eliberarea spatiului lor de depozitare sau improvizat, acum ajuns supraaglomerat. Aceste spatii devin adesea zone cu risc ridicat de a nu se mai preta normelor ISU.

Imi amintesc acum de-un client cu care nu am reusit sa identific o valoarea corecta de achizitie a mobilierului sau. A hotarat sa le tina pana va gasi cumparatorul dispus sa le achizitioneze la suma respectiva.  Era vorba de un hotel de dimensiune medie, cu spatiu de depozitare aproape inexistent. Mi-am inchipuit c-ar avea cu siguranta o solutie adecvata pentru ele.  La cateva luni distanta, primeste vizita celor de la Inspectoratul pentru Situatiile de Urgenta. In aceeasi zi primesc si eu telefonul dansului, prin care ma roaga sa ridic tot cu titlul de donatie, doar sa eliberez in aceeasi zi. Se pare ca valoarea amenzii s-ar fi ridicat cu mult peste valoarea solicitata de dansul pe acest mobilier.

Trebuie sa invatam sa renuntam la lucruri, pentru ca adesea acestea nu ne fac mai bogati nicicum; ba chiar ne creeaza probleme de spatiu si de siguranta la locul de munca.

De partea cumparatorului insa lucrurile stau mult mai bine. Cererea in zona achizitiilor de second hand pot spune ca ne-a depasit asteptarile si stocul. Totusi clientul este foarte atent la ceea ce achizitioneaza, iar noi ne dorim ca el sa realizeze faptul c-a facut o afacere foarte buna, si in nici un caz c-a achizitionat ceva fara valoare.Horeca Exchange

Restocracy: Cum a evoluat proiectul HorecaExchange din prima zi pe piata si pana in prezent?

Simona Panait: Este foarte important sa oferi un produs de care clientul tau are nevoie si nu unul pe care ti-l doresti tu ca si antreprenor. Am crescut impreuna cu proiectul. Si-a schimbat un pic traiectoria, insa nu radical. Produsul de baza a ramas, dar a fost adaptat la cererea clientilor si la nevoiele acestora. Pentru mine este foarte important ca acest produs sa le faca viata partenerilor mei cat mai usoara. Cu cat clientul meu este mai multumit de produs, cu atat imi micsoreaza si mie bugetul de marketing.

Restocracy: Un sfat pentru antreprenori?

Simona Panait: Nu consider c-as fi in masura sa dau sfaturi de antreprenoriat. Antreprenoriatul nu este un drum parcurs dupa reguli. Aici cazi, te ridici, iar mai cazi, iar te ridici. Important este sa crezi in proiectul tau! Insa mai important de atat este ca produsul tau sa aiba public. Astfel incat daca ar fi sa dau un sfat, este ca fiecare antreprenor sa-si intrebe clientul daca produsul lui este ceea ce el isi doreste cu adevarat, si daca este loc de imbunatatire, sa-si selecteze segmentul de clienti de interes si sa-si adapteze produsul conform nevoilor lor. Degeaba pregateste bucatarul Chef un Ratatouille delicious pentru el, daca oaspetii lui nu-l consuma.

Data actualizarii: 24/07/2019

  • Michel :

    Impressive indeed.