Interviuri cu persoane importante din lumea gastronomiei si din alte domenii cu legaturi directe cu aceasta

Ord. dupa

Se numeste Agustina Fitri si este una dintre cele doua Lady Chefs ale ...

246 vizite

Alex Petricean este Head Chef-ul restaurantului Maize, deschis anul ac...

4055 vizite

Chef Alexandru Iacob s-a nascut la Iasi si este bine-cunoscut publicul...

1561 vizite

Alexandru Sautner are 48 de ani si lucreaza de peste 26 de ani in dom...

3324 vizite

Sotii Amalia si Domenico Bellantoni sunt proprietarii restaurantului B...

937 vizite

Ana Consulea este Chef cofetar si fondator al Zexe Braserie, un loc na...

815 vizite

Cu o experienta de peste 15 ani in industriile retail si horeca, Andre...

1454 vizite

Angelica Ilie a fost sportiva de performanta, a practicat handbalul. I...

614 vizite

Chef Antonio Passarelli are 58 de ani si este unul dintre cei mai renu...

913 vizite

Chef Ashlie Dias este Executive Chef-ul Hotelului Sheraton din Capital...

386 vizite

Chef Catalin Petrescu activeaza in domeniul gastronomic romanesc inca ...

1548 vizite

Chef Cezar Petru Munteanu, pe numele sau intreg, a absolvit Colegiul d...

1066 vizite

Chef Joseph Hadad este cu siguranta unul dintre cei mai titrati Chefi ...

2211 vizite

Chef Ciprian Nicolescu are de 48 ani si s-a nascut la Brasov. Cariera ...

1864 vizite

Chef Constantin Ghimpu s-a apucat relativ tarziu de bucatarie si, intr...

2212 vizite

  Constantin Vladareanu, patronul lantului Cuptorul cu Lemne, ...

482 vizite

CEO al Centrului de Evenimente The President, Corin Romanescu activeaz...

330 vizite

Cristian Lazar are 38 de ani si este Head Chef-ul restaurantului Prime...

364 vizite

Cu o experienta de aproximativ 30 de ani, din cei 49 de ani de viata, ...

1204 vizite

Chef Dan Cretu este din zona Brasovului. Strabunica sa a avut printre ...

684 vizite

Trattoria Il Calcio este de 17 ani pe piata gastronomica din Romania. ...

400 vizite

Se numeste Dan Prodan, are 36 de ani si are o experienta de peste 16 a...

493 vizite

Dan Tudor Tonescu este Head Corporate Chef al Grupului City Grill. Che...

349 vizite

Daniel Michie, CEO al grupului City Grill, are 42 de ani. Daniel Misch...

1140 vizite

Daniela Chiriac are 36 de ani, a absolvit Universitatea Romano-America...

763 vizite

David Contant este deja unul dintre numele sonore ale gastronomiei si ...

221 vizite

Sotii Amalia si Domenico Bellantoni sunt proprietarii restaurantul...

544 vizite

Dragos Panait este proprietarul restaurantului Red Angus din Bucur...

828 vizite

Dragos Petrescu are 46 de ani si este absolvent al Institutului Polite...

1052 vizite

Dumitru Bucsa are 42 de ani si este Executive Chef al Hotelului Novote...

500 vizite

Eugen Tudosie are 38 de ani si este managerul restaurantului Mesogios ...

679 vizite

Doamna Evanthia Zisi este o persoana carismatica, foarte sociabila si ...

600 vizite

Francesco Castrovillari  are 29 de ani si s-a nascut in sudul Italiei...

115 vizite

Chef Franz Conde este Executive Chef al Athenee Palace Hilton din 2016...

292 vizite

Este randul lui George Baciu, chef intr-unul dintre restaurantele hote...

298 vizite

Georgios Malideros are de 29 ani si s-a nascut in Grecia, dar in preze...

925 vizite

Chef Gianny Banuta, pe numele sau intreg Iulian Marian Banuta, are 35 ...

1358 vizite

Gleb Poluiaktov este proprietarul Brutal Russian Bucuresti, un bistro ...

783 vizite

Gustavo Hernandez este proprietarul, dar si Chef-ul restaurantului cu ...

234 vizite

Pizza PPH exista pe piata de delivery din Bucuresti inca din anul 2008...

878 vizite

Ilie Risnoveanu are 45 de ani si a terminat Facultatea de Studii Econo...

530 vizite

Excelența Sa, Domnul Felipe Guillermo Alvarez de Toledo este un diplo...

117 vizite

Chef Iosif Stefanescu nu este o fire extrovertita sau o persoana laud...

2286 vizite

Numele: Johhny Susala. De ce „Johnny”? Il cheama Ionut, dar lumea ...

2904 vizite

Kana Hashimoto este manager, dar si actionar al locatiilor Japanos, da...

1170 vizite

Dupa numele de botez se numeste Aurora Leventis, dupa casatorie Nicola...

2013 vizite

Se numeste Marcelus Lucian Suciu, are 41 de ani si e CEO-ul grupului M...

505 vizite

Chef Marian Huzu lucreaza in bucatarie din anul 1994, adica de la vars...

302 vizite

Numele ei este Maria (Mariana) Nitu are 62 de ani si este din Bucurest...

177 vizite

Marius Baban, General Manager Hard Rock Cafe Bucuresti, si-a inceput c...

1153 vizite

Marius Sucala-Cuc e in industria hoteliera de mai bine de 4 ani, de ca...

400 vizite

Se numeste Mehrzad si semnificatia numelui sau spune multe despre el....

578 vizite

Doamna Melania Dragne este una dintre cele doua Lady Chefs ai Ambasado...

96 vizite

Se numeste Mihai Zamfira si are 41 de ani. In bucatarie a petrecut mai...

725 vizite

Povestea lui Nico Lontras incepe acum 23 de ani, cand a plecat din Rom...

2060 vizite

Nicolae Lica este Executive Cheful hotelului JW Marriott din Bucuresti...

862 vizite

Chef Nicolae Vasile are 36 de ani, din care jumatate i-a petrecut in b...

381 vizite

Nicolai Schleifer este Executive Chef-ul hotelului Radisson Blu din Bu...

359 vizite

Nicu Avram are 29 de ani si este managerul restaurantului Vatra Neamul...

712 vizite

Chef Orlando Zaharia este unul dintre cei mai cunoscuti bucatari din R...

2638 vizite

Se naste o cultura a cafelei de specialitate si Uzina Coffee pune umar...

262 vizite

A plecat la Londra in 2010 pentru a studia Global Business Management ...

988 vizite

Se numeste Radu Dumitrescu si este bucatar. Are 45 de ani, dintre care...

2022 vizite

L-am intalnit pe Radu Nedelcu intr-o dimineata in restaurantul Sar...

501 vizite

Radu Rughinis activeaza in industria Horeca inca din 1990, din momentu...

703 vizite

Chef Razvan Alexandru are 36 de ani si es...

1017 vizite

Razvan Crisan este co-fondator si CEO al Grupului M60 (M60 Cafe, Kane ...

774 vizite

Numele ei este Remzie Asan si are 62 de ani. S-a nascut si a crescut i...

686 vizite

Samuel Le Torriellec este unul dintre cei mai cunoscuti chefi din Roma...

682 vizite

Am avut placerea sa discutam cu Simona Panait, Project Manager al rece...

996 vizite

Sorin Barbu este proprietarului restaurantelor Alioli si La Finca by A...

717 vizite

Chef Sorin Miftode are 33 de ani, dintre care 15 ani sunt de experient...

421 vizite

Chef Stefan Daniel Popescu are 41 de ani, este casatorit, si are doi c...

1247 vizite

Takehiro Shimura s-a nascut la 10 aprilie 1975 in Japonia si in prezen...

598 vizite

Chef Thomas Parnaud este francez si are 27 de ani. In Romania se afla ...

1024 vizite

Chef Victor Melian, recent ajuns la 60 de ani, scolit in Suedia si pra...

447 vizite

Victor Nemes este pilot, instructor moto, a devenit cunoscut odata cu ...

484 vizite

Chef Viorel Copolovici (42 ani) s-a dedicat domeniului culinar dupa o ...

508 vizite

Vladimir Curnic sau Chef Vova, asa cum il cunoaste toata lumea, este ...

397 vizite

Chef Zoran Savic este croat si are peste 15 ani de experienta ca bucat...

460 vizite
Afiseaza
vizualizari

Sectiune finantata de ExpressoftSe numeste Marcelus Lucian Suciu, are 41 de ani si e CEO-ul grupului Marty din Cluj-Napoca, din care fac parte: lantul de restaurante Marty Restaurants, Marty Events, Prajitoria de Cafea Olivo, Olivo Caffe & Bistro si Bujole Bistro. Marty Restaurants este in prezent cel mai mare lant de restaurante din Cluj-Napoca, cu 6 locatii amplasate in zone cheie din oras. Desi asemanatoare, restaurantele sunt foarte diferite in acelasi timp, fiecare dintre ele propunand o atmosfera unica.

In 1992, pe cand avea 15 ani, Marcelus Lucian Suciu a plecat in SUA pentru ceea ce trebuia sa fie un program de exchange de un semestru. Acel semestru s-a transformat in 8 ani, dintre care primii 3 i-a petrecut la primul job, in paralel cu liceul. Dupa liceu s-a mutat in California si s-a inscris la De Anza College si la San Jose State University, pe care le-a absolvit in anul 2000, moment in care s-a intors in tara si a intrat direct in industria HoReCa.Interviu Restocracy cu Marcelus Lucian Suciu, CEO al Grupului Marty

Intotdeauna i-a placut sa fie in preajma oamenilor, sa ii serveasca, sa ii binedispuna, sa ii inveseleasca si a considerat ca tine de el sa le insenineze ziua. Marcelus Lucian Suciu e o fire foarte empatica, iar astfel intrarea in HoReCa a venit natural, acesta fiind locul in care dorintele lui s-au cristalizat si a putut sa le aduca la viata, sa le dea o voce. Considera piata HoReCa o extensie logica si necesara a caracterului si valorilor sale.

Primul restaurant l-a deschis in anul 2000 si a necesitat o investitie de dragoste, de pasiune si dedicare totala. In prezent Marcelus Lucian Suciu detine 9 locatii, incluzand bucataria centrala, plus 2 noi locatii in curs de pregatire.

Restocracy: Ce schimbari majore credeti ca vor fi pe piata restaurantelor din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani? Vor aparea concepte noi de localuri publice, categorii noi de mancaruri, servicii?

Marcelus Lucian Suciu: Cred ca in urmatorii 5-10 ani vor intra pe piata din Bucuresti jucatori mari internationali, mari holdinguri de ospitalitate, care au mai multe concepte, de la fast food la steak house. Le va fi mai dificil operatorilor mai mici sau cu o singura locatie sa supravietuiasca, fara un concept foarte focusat, bine definit si adaptat la schimbarile pietei. La nivel de concepte, cred ca zona de lanturi de bucatarie asiatica si bucataria mexicana sunt mai slab reprezentate sau acoperite.Interviu Restocracy cu Marcelus Lucian Suciu, CEO al Grupului Marty

Restocracy: Cum credeti ca va influenta tehnologia businessurile de restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani?

Marcelus Lucian Suciu: Dramatic. De la marcare la interactiunea digitala cu meniul, posibilitatea de feedback instantaneu, rezervare personalizata, previzualizare 360 a produselor, 3D sau chiar holograme. Dar – si e un mare „dar” aici – vor supravietui doar conceptele care vor folosi tehnologia ca o platforma, ca o unelata in a stabili o legatura emotionala cu clientii lor. Pana la urma, suntem fiinte emotionale, nu digitale.

Restocracy: In ce directie credeti ca va evolua ambianta din restaurante in urmatorii 5 sau 10 ani: dimensiunile localurilor, amenajarile, decorurile, mobilierul si aranjarea meselor etc.?

Marcelus Lucian Suciu: Ambianta din restaurante se va polariza intre holdinguri de ospitalitate cu mai multe concepte si jucatorii cu concepte unitare, singulare. Ca design si ambianta, vor avea de castigat localurile care, din nou, creeaza o punte emotionala cu clientii si care activeaza intr-un mod inedit toate cele 5 simturi – olfactiv, vizual, auditiv, gustativ si tactil. In ceea ce priveste liniile de design, va fi in tendinte stilul neo industrial, amestecat cu streamline scandinav si anumite localuri cu accente eclectice, cu elemente traditionale.

Restocracy: Ce restaurante vor disparea in urmatorii ani, care vor fi cele care vor ramane si se vor dezvolta?

Marcelus Lucian Suciu: Vor disparea cele care nu au identitate culinara puternic conturata sau cu o identitate culinara diluata, care nu au un design unitar si care nu imbratiseaza social media, mass media si comunica defectuos in online.

Restocracy: Ce produse sunt cel mai greu de gasit in Bucuresti? Ce ati vrea sa fie mai usor de gasit? Cum credeti ca vor evolua lucrurile pe piata furnizorilor in urmatorii ani?

Marcelus Lucian Suciu: Nu cunosc suficient de bine piata din Bucuresti ca sa ma pot pronunta.

Restocracy: Ce restaurante credeti ca fac cel mai rau pietei gastronomiei publice din Romania? Cine face concurenta neloiala pe piata restaurantelor din Bucuresti?

Marcelus Lucian Suciu: Cele care nu platesc taxe la stat, cele care fac evaziune fiscala, cele care nu aplica cu strictete normele sanitar-veterinare si de igiena, cele care nu creeaza nimic nou, doar copiaza si cele pentru care strict profitul este motivul existentei, scopul final, si nu un rezultat. Referitor la piata din Bucuresti, nu o cunosc suficient de bine incat sa dau un raspuns la aceasta intrebare.Interviu Restocracy cu Marcelus Lucian Suciu, CEO al Grupului Marty

Restocracy: Cand se vorbeste despre restaurantele din Bucuresti, cele mai multe reprosuri sunt aduse nu mancarii, nu ambiantei, nici preturilor, ci serviciilor. De ce credeti ca se intampla asta? Care credeti ca ar fi serviciul ideal asteptat de catre clientela dumneavoastra? Cum credeti ca va evolua serviciul in restaurantele din Bucuresti in urmatorii 5 sau 10 ani?

Marcelus Lucian Suciu: La nivel de servicii, regula e foarte simpla. Toti traim intr-o lume negativista, confuza, agitata si neiertatoare, iar cand decidem sa iesim la restaurant, decidem in primul rand sa ne restauram (pornind chiar de la geneza cuvantului restaurant) sufletul si trupul. Cu alte cuvinte, toti dorim sa fim importanti, sa contam si toti dorim sa simtim ca suntem cineva. Restaurantele care reusesc sa te faca sa te simti important, dorit si primit ca un oaspete in vizita la cineva drag, inteleg esenta ospitalitatii. Cred ca majoritatea reprosurilor sunt aduse serviciilor din restaurante deoarece oamenii taie colturi, este vorba de o generatie nerabdatoare care vrea totul acum si aici si nu dedica nici timp, nici energie sa construiasca punti de legaturi emotionale cu oaspetele.

Ca evolutie, vad o imbunatatire marginala, dar nimic semnificativ.

Restocracy: Ce tara apreciati cel mai mult din punctul de vedere al pietei restaurantelor, si cu care ati vrea sa semene mai mult restaurantele din Romania?

Marcelus Lucian Suciu: SUA, fara sa stau pe ganduri. Aici, oamenii inteleg principiile de ospitalitate enumerate mai sus, chiar daca par falsi, reusesc, pentru timpul cat esti in restaurant, sa te faca sa te simti important, bine venit si dorit, in asa fel incat sa iti doresti sa te intorci.

Restocracy: Care este strategia lantului de restaurante pe care le conduceti pentru urmatorii 2/3 ani?

Marcelus Lucian Suciu: Planurile de dezvoltare includ extinderea nationala, locatii noi, brand-uri si concepte noi, despre care inca nu pot sa dezvalui prea multe detalii, dar in legatura cu care sunt foarte entuziasmat. Suntem asaltati cu cereri de franciza, asadar ma bucura faptul ca oamenii isi doresc sa fie parte din succesul nostru si sa multiplice reteta noastra de succes. Luam in calcul francizarea, mai ales ca avem acum aceasta posibilitate, cu ajutorul bucatariei noastre comisar.

De asemenea, anul trecut in decembrie, in colaborare cu Dan Isai, fondatorul Salad Box, am inaugurat un brand exploziv de cafenele de specialitate, Narcoffee Roasters. Momentan detinem 3 locatii in Cluj, una in Bucuresti in AFI Palace Cotroceni, iar in urma cu o luna a fost inaugurata in Praga prima locatie Narcoffee in sistem de franciza. Pe termen scurt, investitia va fi extinsa la nivel national, dar si pe plan international.Interviu Restocracy cu Marcelus Lucian Suciu, CEO al Grupului Marty

Restocracy: Cu ce se diferentiaza restaurantul/lantul de restaurante pe care-l conduceti fata de competitia dvs? Va ganditi si la alte elemente de diferentiere pe care doriti sa le implementati in viitor? Ne puteti dezvalui unul dintre ele?

Marcelus Lucian Suciu: Pe o piata a restaurantelor extrem de competitiva, credem ca putem sa ne diferentiem si sa crestem doar daca ramanem loiali promisiunii si valorilor noastre. Astfel, ne lasam condusi de pasiune si avem curajul de a pune in fata costurilor, calitatea si satisfacerea deplina a celor care ne calca pragul, cautam, zi de zi, sa ne autodepasim, servind preparate exceptionale intr-un mod constant si corect, intr-o atmosfera placuta si prietenoasa.

Restocracy: Care sunt masurile pe care le intreprindeti pentru a atrage si retine oameni competenti in cadrul companiei pe care o conduceti? Cat la suta din cifra de afaceri investiti in dezvoltarea oamenilor pe care-i conduceti?

Marcelus Lucian Suciu: E o mare provocare gasirea de personal calificat. Asistam la o confuzie generala, o lipsa de repere si lipsa de motivare profesionala in randul generatiei tinere, o generatie care penduleaza continuu intre beneficiile si munca depusa, comparand mereu Romania cu Europa Vestica.

Peste tot se cere experienta, dar in esenta nu e nimeni care sa ofere sau sa accepte cu bratele deschise nivele inferioare de pregatire. In contextul acesta, si bazat pe una dintre valorile noastre – aceea de a investi in oameni si de a creste oameni – am creat o scoala bazata pe 3 piloni principali, care va fi functionala in curand. Este vorba despre o academie culinara, scoala de barista si una de managementul ospitalitatii. Am decis ca este o investitie esentiala pentru training-ul si pregatirea ospatarilor, baristilor si managerilor de restaurant.

Data actualizarii: 01/11/2017

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.