Articole si stiri legate de lumea gastronomiei, de piata restaurantelor si a localurilor de consum public si subiecte...

Ord. dupa

S-a deschis de câteva zile un nou restaurant foarte excelent în Bucu...

Colliers: Românii au cheltuit 6 miliarde de euro anul trecut pentru a...

MATCA Transylvanian Sanctuary devine primul hotel din afara București...

Am fost subiectul unui experiment interesant și foarte relevant. Prob...

Miloš Nedeljkov, sârbul care a creat personajul Balkan Dad, celebru ...

Producătorul Villa Vinèa a investit 2 milioane de euro în extindere...

Un grup de inițiativă format din experți în gastronomie cer, print...

Studiu Reveal Marketing Research: Doar 3 din 10 români ar fi de acord...

Singureni Manor anunță lansarea Singureni Manor Events: Divizia spec...

Sciccheria anunță Issima - un parteneriat unic, cu cheful Giuseppe R...

Cu o investiție de peste 500.000 euro, Sciccheria deschide un nou res...

Jurnalistul culinar Cosmin Dragomir, autorul volumului Curatorul de Za...

Când am scris de multe ori că Bucureștiul are câteva dintre cele m...

O cină japoneză la bunii mei prieteni Hiroshi și Mari Ueda......

Flavours Group începe anul 2024 în forță și își consolidează p...

Editura GastroArt anunță lansarea volumului Ce e nou în Noua Bucăt...

Ruka Izakaya a fost un restaurant cu mâncare excelentă de la începu...

Editura GastroArt anunță lansarea volumului Colecționarul de Sarmal...

Tuborg Christmas Brew, berea oficială a Crăciunului, este disponibil...

Radu Savopol, cofondator 5 to go, premiat la nivel internațional pent...

Angeline Cake Boutique oferă românilor în premieră cel mai savurat...

SALAM DE SIBIU: O FELIE DE ROMÂNIEAFLĂ POVESTEA CELUI MAI ÎNDR�...

Ahold Delhaize, deținătorul lanțului de magazine Mega Image, anunț...

Jurnalistul culinar Cosmin Dragomir lansează Colecționarul de Sarmal...

Halloween cu arome fine la restaurantul Roberto’s: extravaganța une...

Știam de Oxana Crețu, de bucătăria și de restaurantul ei din ...

Restaurantul Gramont anunță La Symfleurie, o cină eveniment alătur...

Zona din jurul piețelor Dorobanților și Floreasca e, foarte probabi...

S-a deschis săptămâna aceasta una dintre cele mai bune cofetării d...

  • Primul an de Sciccheria a fost unul foarte ...

Claudio Melis, chef distins cu o stea Michelin, vine pentru prima dat�...

Restaurantul Gramont dezvăluie noi evenimente și meniuri exclusive p...

Când mâncați ...

Companiile își pot personaliza coperta viitoarei cărți semnate de ...

Relais & Châteaux Le Bistrot Francais, pe numele său întreg, ca...

1 comentarii

2 din 4 persoane de vârstă medie din România sunt supraponderale sa...

Acum câteva zile ES José Antonio Hernández Pérez – Solórzano, a...

Brunch la FORK Ana Tower25 iunie, 12:00 - 17:00, meniu de degustar...

Puține lucruri sunt mai franțuzești, mai adânc încrustate în spi...

Unele dintre cele mai bune fructe din București se găsesc într-un l...

Recent, restaurantul Le George, din cadrul hotelului Suter, și-a schi...

La un an de la lansare, restaurantul Sciccheria îl aduce în România...

Raionul de Pește Floreasca (fiindcă mai au unul, la Piața Dorobanț...

O cină memorabilă la Gramont, aristocraticul restaurant al Palatului...

2 comentarii

Sunt câteva restaurante în București care au meniuri nu foarte sofi...

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță ...

Restaurantul Le George, din cadrul Palatului Suter, devine Gramont și...

RO-Wine | The International Wine Festival of Romania - ediția de prim...

 Savart e genul de restaurant în care ajungi până la u...

Sardin e un restaurant tare interesant, și va ajunge să fie studiu d...

Afiseaza
comentarii

Discutie cu un chelner la un restaurant din Herastrau, ajunsa repede la nivel de principii. Eu il intreb ce e cel mai bun in restaurantul lor, el imi intinde meniul. Eu repet intrebarea, el imi spune sa citesc singur in meniu. Eu il intreb din nou, el mi-o taie scurt, deja enervat, ca toate mancarurile lor sunt foarte bune. Eu il rog sa nu ma ia de prost, mai ales ca stiam deja ce meniu imens au, si iarasi ii cer sa-mi spuna ce e cel mai bun de mancare in prafuitul lor restaurant, in care nu avea cum sa fie toata mancarea foarte buna, fiindca altfel nu ar fi aratat astfel – printre multe altele… La care, chelnerul ridica pentru prima data privirea si se uita in ochii mei: Spuneti-mi sincer, ati vazut vreodata un chelner care sa va recomande ceva din meniu?

Nu am vreo indoiala ca vorbea serios, ca asta a fost concluzia la care a ajuns el, dupa atatia ani de servit in restaurante, sau ca asa a fost invatat. Ca asa gandeste si crede, eram aproape sigur, oricum, fiindca mai toti chelnerii din Bucuresti fac la fel. Ii numeri pe degetele de la maini plus un picior pe cei care cred altceva.

Chelnerii bucuresteni considera ca miile de psihologi si de specialisti de toate felurile care studiaza si explica asteptarile si comportamentul clientului pana in cel mai mic detaliu sunt niste tocilari prosti.

Toate studiile arata ca una dintre primele cinci nemultumiri ale clientilor intr-un restaurant, oriunde in lume, e legata de faptul ca ospatarii nu-ti fac o recomandare, sau ca nu e suficient de credibila. Si nu numai intr-un restaurant se intampla asta, ci peste tot. In orice curs de psihologie, chiar si in cele de popularizare de pe Internet, scrie ca obligatia de a alege e o importanta sursa de stres pentru oricine, la gandul ca ai putea pierde fiindca alta varianta ar fi fost poate mai buna. Mai mult de jumatate dintre clientii restaurantelor considera ca alta alegere ar fi fost mai buna – indiferent de ce mancare au luat si cat de mult le-a placut aceea.

Teama de a te fi pacalit, de a nu fi ales cea mai buna optiune, cand era in puterea ta sa o faci si nu te costa nimic in plus, e omniprezenta in viata fiecaruia: carnatul sigur ar fi fost mai gustos decat snitelul asta, sigur celalalt job ar fi fost mai bun, cealalta marca de masina sigur se strica mai rar, daca ma insuram cu Maricica in loc de Viorica sigur as fi fost inspirat… Asa ca, orice ajutor in a te elibera de acest stres pe care ti-l da responsabilitatea consecintelor propriei decizii e o mare usurare, si ii esti recunoscator celui care iti da o mana de ajutor si poti imparti vina cu el in caz de esec.

Pentru chelner asta e o ocazie excelenta ca sa castige increderea clientului si sa initieze un dialog din care are numai de castigat. In Romania, clientii au cea mai redusa incredere in chelneri si in cei din restaurant, in general. E doar de 10% in cazul unui restaurant nou, in care nu au mai fost sau despre care nu au referinte credibile. Clientul considera (subconstient), asadar, ca sunt 90% sanse ca cei din restaurant sa incerce sa-l insele intr-un fel sau in altul: cu calitatea declarata a mancarii, cu prospetimea, preturile, cantitatea, sinceritatea urarii de bun venit si a zambetului etc. etc.

Ii pasa chelnerului bucurestean de aceste studii, pentru care au muncit atatia specialisti ca sa le faca si sa i le dea si lui mura-n gura? Sau poate ca patronul are propriile lui cercetari si sondaje, pe care le tine secrete, ca sa nu profite si concurenta de ele, care-i spun ca lucrurile stau fix pe dos? Baiete, asculta la mine cum se face cu clientul, nu te lua dupa prostii aia de psihologi tocilari, ca nu au lucrat ca noi douaj de ani in restaurant! Nu, tu fa cum iti zic eu, fii atent aicea…

Data actualizarii: 22/11/2020

  • Ion Sulea :

    Da, sunt!

  • Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close