Stiri legate de lumea gastronomiei, de piata restaurantelor si a localurilor de consum public si subiecte adiacente citeste tot

Ord. dupa

Cronicari Digitali lansează „Amintiri Gustoase”, proiect gastrono...

Next Root Management Systems devine un one-stop-shop al industriei de ...

Reduce stafful si timpul de asteptare al clientilor (nu mai printa men...

Volumul “Curatorul de zacuscă, texte gastronomice” de Cosmin Drag...

Crama Villa Vinèa a câștigat două medalii de aur și una de ar...

Centrul de Evenimente The President devine The President Club și esti...

La finalul lunii aprilie s-a deschis Cibo e Vino. Inaugurat momentan p...

5 to go trece granița! Brandul 100% românesc se extinde în Franța ...

AMBRA - Live session Ce-ar fi să petrecem un început de vară...

Jurnalistul culinar Cosmin Dragomir pregătește pentru această vară...

De 1 Iunie, Antica Pizza, pizzeria artizanală situată în București...

Locul 12 la nivel european pentru brandul românesc! 5 to go, brand...

În plina criză din industria Horeca, Alexandru Sautner, fondatorul G...

Pe 21 Mai romanii au facut din totdeauna chef mare, cinstind amintirea...

Grupul Magic by Hop Garden a deschis primul restaurant din Bucuresti c...

Villa Vinea a lansat, la sfarsitul lui 2020, Argilla, primul sau vin s...

Domeniile Prince Matei lansează o nouă imagine pentru vinurile sale ...

Jariștea continuă cu patos tradiția gătitului boieresc și-ți tri...

Antica Pizza, pizzeria artizanală cu produse autentice, italiene, se ...

Ce au comandat românii de mâncare în 2020? Peste 4 milioane de cău...

Fika18 - prima croissanterie din România: un concept unic bazat pe sp...

Ciorba de perișoare și ardeii umpluți au fost la mare căutare prin...

La vremuri noi, benchetuială nouă la Jariștea! Noii muzicanți de m...

Reîncepe zaiafetul: Kera Calița anunță mare spectacol la Locanta J...

Prin caracterul său dinamic, industria ospitalității este supusă p...

Carrefour România lansează Act For Good, un program prin care atunci...

5 to go țintește BIG și în 2021! Peste 100 de noi cafenele, extind...

După un an de zile în care au cercetat şi adaptat metode de proc...

Obiceiul cu colinda vi-l împărtășește Kera Calița ot Jariștea c...

Villa Vinèa lansează, în ediție limitată, Argilla 2016, primul vi...

O franțuzoaică de viță liberă la Viticola Sarica Niculițel și D...

În amintirea stelei care a vestit magilor Nașterea Domnului, Kera Ca...

Sambata, pe 12 Decembrie se prăznuiește ocrotitorul cismarilor, Sfâ...

2020 a fost un an cu totul neașteptat, un an care a adus nenumărate ...

Festin popular de 1 Decembrie la locanta Jariștea 2020 pentru doi del...

Pentru pomenirea Sfântului Andrei, deși este Postul Mare al Crăciun...

„Fie să renască numai cel ce har/ Are de-a renaște curățit prin...

30 de ani de Ana Pan, business-ul 100% românesc pentru care inovația...

Hard Rock Cafe București lansează, în premieră pentru celebrul lan...

Conceptul Miss Pho este un "slow food viet cuisine" lansat recent ...

5 to go lansează paharul Retro, de 650ml, cu 3 shot-uri de cafea! ...

De’Longhi lansează PrimaDonna Soul, primul espressor din lume care ...

La 10 ani de la inaugurare, Hotel Epoque este liderul segmentului bout...

Fabrica Ospitalității lansează Puiu’ Mamii, restaurantul care î...

La data de 1 Noiembrie sarbatorim Ziua Salamului de Sibiu. In conditii...

O degustare a meniului lui Bogdan Dumitrascu, noul chef de la Fior di ...

Atmosfera atipica, decoruri pline de flori si verdeata, simplitate si ...

Cunoaște lumea vinurilor și specializează-te cu certificările inte...

Joi, 15 octombrie 2020, restaurantul bucurestean Sardin a lansat noul ...

Am primit pe adresa redactiei o scurta informatie din partea celor de ...

Afiseaza

Bolta rece Grosu Art StudioPrin caracterul său dinamic, industria ospitalității este supusă permanent provocărilor, însă în anul 2020 a fost lovită de o criză fără precedent. Deși previziunile economice arată că rănile nu se vor vindeca în 2021, afacerile care își demonstrează capacitatea de adaptare se recuperează cel mai rapid. Cu o experiență de 10 ani în crearea de proiecte HoReCA, agenția de hospitality design & management Grosu Art Studio își propune să ghideze afacerile locale pentru reconstrucție și lansează  ”Restaurant & Food Trends 2021”.

În această perioadă de aproape 1 an, întreaga echipă a rămas conectată la piață, la situațiile reale ale antreprenorilor și la modul cum s-au adaptat jucătorii din industrie în țări considerate de referință în domeniul ospitalității. Toate acestea ne-au ajutat ca astăzi, când ne uităm cu toții cu mai mult optimism către 2021, să putem trasa ideile acestui raport” Victor Grosu, fondator Grosu Art Studio.

Conform specialiștilor Grosu Art Studio, anul 2021 vine cu o nouă experiență de luat masa în oraș. Clienții vor căuta mai mult decât oricând sentimentul de siguranță și vor fi reacționa pozitiv la fiecare semn de onestitate din partea restaurantelor care iau în serios preocupările lor legate de sănătate.  Astfel, interiorul restaurantului va fi reconfigurat pentru a permite distanțarea socială. Vor apărea elemente de separare fizică sau vizuală a spațiului, contactul clienților cu suprafețele și chiar cu personalul va fi redus la esențial, fluxul tehnologic al restaurantului va fi regândit pentru a permite aplicarea măsurilor de siguranță sanitară.

În aceste condiții, provocarea uriașă a managerilor de locații va fi găsirea unui mod de a recrea acea experiență socială pozitivă cu care eram obișnuiți înainte de pandemie și care dădea sens ieșitului în oraș. Când vine vorba de designul restaurantului, aceasta înseamnă crearea unor spații care să ofere liniște, relaxare și, acolo unde este posibil, o legătură cu natura. Terasele vor funcționa chiar și în sezonul rece, iar restaurantele vor investi tot mai mult în amenajarea acestora.

”Pe unii dintre proprietarii de restaurante, această criză i-a pus față în față cu greșelile trecutului. Tocmai de aceea au decis să investească în formarea unei echipe de specialiști care să parcurgă acum etapele peste care au „sărit” în trecut: redesignul sau recondiționarea spațiului, refacerea meniului, promovarea”, spune Victor Grosu.  

În ceea ce privește meniul, anul 2021 va fi despre confort și simplitate, venite ca un răspuns la nevoia de normalitate a publicului. Tendința de a găti cu ingrediente locale, sezoniere, prin care afacerile mici reușesc să se susțină reciproc, se va amplifica. În plus, restaurantele care au prins gustul veniturilor incrementale, vor crea tot mai multe extensii de brand oferind produse pentru cămara de acasă: de la murături și sosuri homemade, la mezeluri maturate și fursecuri.

Bucătarii care și-au făcut un nume în industrie și au deja propriile comunități se vor aventura într-un teritoriu nou, profitând de oportunitățile apărute pe piață. Acest lucru va da naștere unor concepte surprinzătoare – de la restaurante pop-up, la servicii de private dining sau alte moduri noi și interesante de replicarea experienței din restaurant în casele clienților.

Dezvoltarea pieței de food delivery în 2020 a condus la apariția de ghost kitchens și în România. Cunoscute ca și restaurante virtuale, dark kitchens sau restaurante satelit, acestea pot fi flexibile cu meniul oferit și se pot adapta gustului consumatorilor, analizat cu ajutorul datelor colectate de aplicațiile de delivery. Pentru a evita comisioanele plătite platformelor de food ordering, tot mai multe restaurante își dezvoltă propriile sisteme de comandă online și livrare.

Chiar și pentru restaurantele dine-in, tendința de a investi în soluții de automatizare este în creștere. Meniurile electronice accesate prin scanarea unui cod QR vor evolua în tehnologii de plasare a comenzii fără chelner. Iar acesta este doar începutul uneri serii de inovații pentru digitalizarea restaurantelor.

Social media rămâne principala sursă de informare a clienților, lucru care ar trebui să îi determine pe proprietarii de afaceri HoReCA să investească pentru asigurarea unei prezente online consistente pe toate canalele.

Raportul Restaurant & Food Trends 2021 poate fi descărcat de AICI.

Descoperă versiunea VIDEO a acestui raport AICI.

Despre Grosu Art Studio

Grosu Art Studio oferă servicii integrate pentru afacerile din HoReCA, de la crearea conceptului și a designului interior, până la marketing și comunicare. Compania este cunoscută pentru participarea la realizarea unora dintre cele mai cunoscute restaurante din România, dar și pentru premiile câștigate la competiții internaționale dedicate industriei ospitalității.

Pentru a susține antreprenorii și angajații din industrie, Victor Grosu, fondatorul Grosu Art Studio a lansat în octombrie 2020 un canal de Youtube unde oferă sfaturi, inspirație și povești motivaționale.

Deși în ultimele luni, multe afaceri HoReCa s-au închis temporar sau definitiv, echipa Grosu Art Studio a primit peste 20 de solicitări de creare sau reconstrucție de restaurante și hoteluri. Printre acestea se numără restaurantul Cabana Vânătorilor din Predeal și Bolta Rece din Sibiu, localuri care vor fi reamenajate conform tendințelor din industrie. (Comunicat de presa – ianuarie 2021)

Data actualizarii: 28/01/2021