Stiri legate de lumea gastronomiei, de piata restaurantelor si a localurilor de consum public si subiecte adiacente citeste tot

Ord. dupa

Deschis în 2010, în Centrul Vechi al Bucureștiului, restaurantul Re...

Bucharest Coffee Festival are loc între 27 și 29 mai, la Hanul Gabro...

Chef Foa deschide primul restaurant à la carte și lansează un nou c...

Anunțam în urmă cu câteva luni că ZenSushi a deschis un nou resta...

Un nou produs completează portofoliul 5 to go: apa cu vitamine 5 to g...

Cristina Mehedinteanu Pastry Chef va propune un portofoliu complet al ...

  • Villa Vinèa redeschide sezonul vizitelor la cramă și pr...

Noul Strongbow Dark Fruit® te invită descoperi puterea surprinzătoa...

Weekend Sessions revine în 2022 cu aproape 30 de evenimente cu muzic...

Dr. Oetker a lansat, în martie, DulceRomanie.ro, probabil cel mai amp...

Se redeschide restaurantul Riviera Park din Parcul „Național” Buc...

Bistromar la Timona (Alfredo Seafood) - cifră de afaceri cu 22% mai m...

România viticolă - descoperă peste 250 vinuri la Revino Bucharest W...

Bookingham, platformă de rezervări online, se lansează în alte 29 ...

Cina caritabilă Magic for Ukraine, organizată de restaurantul Noeme ...

Crama Villa Vinèa a înregistrat, în anul 2021, o creștere de 23% a...

Reinventarea și perseverența definesc succesul 5 to go și în primu...

Zeci de mii de ucraineni fugiți din calea războiului sunt în Român...

Colosseum Mall & Golin invită bucureștenii să descopere noul ce...

Meniul de nuntă este unul dintre cele mai importante aspecte al eveni...

O cercetare realizată de Reveal Marketing Research în luna ianuarie ...

Nordic Group aduce la conducere un nou General Manager, pentru a susț...

Masterclass destinat persoanelor care lucraza in cofetarie, invatam d...

Tematica: Meniul pentru evenimente by Chef Cristian Fratieanu Meniu...

Stabilirea datei potrivite pentru unul dintre cele mai așteptate even...

Hard Rock Cafe București sărbătorește săptămâna aceasta 14 ani ...

Negroni a devenit cel mai vândut cocktail clasic la nivel global, pot...

Domaine DUMETRIER, cel mai nou jucător de pe piața românească de v...

Noi repere pentru 5 to go în 2022: deschiderea a 200 de unități și...

Către: Guvernul României, Ministerul ...

Superstarul hollywoodian Milla Jovovich devine noul ambasador Johnnie ...

  • Această valoare ...

30% dintre români au observat schimbări negative privind comportamen...

Cristina Mehedinteanu ne-a povestit in cateva randuri parcursul sau pr...

Villa Vinèa lansează Rosé Celést Brut 2019, primul spumant rosé a...

Să-și numească micul bistrou de pește „raionul” a făcut pe mu...

După o perioadă în care industria organizării de evenimente a fost...

S-a deschis o nouă patiserie Andreea F pe strada George Călinescu, ...

Peștele și fructele de mare proaspete ajung la clienți în mai puț...

Alina Petrea, absolventă a școlii de patiserie Ritz Escoffier, din P...

Tot ce ai vrut să știi despre organizarea evenimentelor... dar nu ai...

Căutarea locației de nuntă este primul pas în organizarea celui ma...

In cei 2.5 ani de activitate, agentia de consultanta HoReCa Next Root ...

Actorul câștigător de Oscar Adrien Brody este noul ambasador Johnni...

NEGRONI WEEK, EVENIMENT GLOBAL DEDICAT CELEBRULUI COCKTAIL ITALIAN, SE...

Recunoaștere internațională pentru cofetăria românească: „C...

Sun Plaza organizează Sun Beer Fest, festival de bere artizanală, î...

Domeniul Aristiței este situat în Valea Călugărească, satul Nicov...

Rețeaua națională La Romana dal 1947 se extinde cu prima gelaterie ...

Bookingham, platformă de rezervări și programări online, se lansea...

Afiseaza

Bolta rece Grosu Art StudioPrin caracterul său dinamic, industria ospitalității este supusă permanent provocărilor, însă în anul 2020 a fost lovită de o criză fără precedent. Deși previziunile economice arată că rănile nu se vor vindeca în 2021, afacerile care își demonstrează capacitatea de adaptare se recuperează cel mai rapid. Cu o experiență de 10 ani în crearea de proiecte HoReCA, agenția de hospitality design & management Grosu Art Studio își propune să ghideze afacerile locale pentru reconstrucție și lansează  ”Restaurant & Food Trends 2021”.

În această perioadă de aproape 1 an, întreaga echipă a rămas conectată la piață, la situațiile reale ale antreprenorilor și la modul cum s-au adaptat jucătorii din industrie în țări considerate de referință în domeniul ospitalității. Toate acestea ne-au ajutat ca astăzi, când ne uităm cu toții cu mai mult optimism către 2021, să putem trasa ideile acestui raport” Victor Grosu, fondator Grosu Art Studio.

Conform specialiștilor Grosu Art Studio, anul 2021 vine cu o nouă experiență de luat masa în oraș. Clienții vor căuta mai mult decât oricând sentimentul de siguranță și vor fi reacționa pozitiv la fiecare semn de onestitate din partea restaurantelor care iau în serios preocupările lor legate de sănătate.  Astfel, interiorul restaurantului va fi reconfigurat pentru a permite distanțarea socială. Vor apărea elemente de separare fizică sau vizuală a spațiului, contactul clienților cu suprafețele și chiar cu personalul va fi redus la esențial, fluxul tehnologic al restaurantului va fi regândit pentru a permite aplicarea măsurilor de siguranță sanitară.

În aceste condiții, provocarea uriașă a managerilor de locații va fi găsirea unui mod de a recrea acea experiență socială pozitivă cu care eram obișnuiți înainte de pandemie și care dădea sens ieșitului în oraș. Când vine vorba de designul restaurantului, aceasta înseamnă crearea unor spații care să ofere liniște, relaxare și, acolo unde este posibil, o legătură cu natura. Terasele vor funcționa chiar și în sezonul rece, iar restaurantele vor investi tot mai mult în amenajarea acestora.

”Pe unii dintre proprietarii de restaurante, această criză i-a pus față în față cu greșelile trecutului. Tocmai de aceea au decis să investească în formarea unei echipe de specialiști care să parcurgă acum etapele peste care au „sărit” în trecut: redesignul sau recondiționarea spațiului, refacerea meniului, promovarea”, spune Victor Grosu.  

În ceea ce privește meniul, anul 2021 va fi despre confort și simplitate, venite ca un răspuns la nevoia de normalitate a publicului. Tendința de a găti cu ingrediente locale, sezoniere, prin care afacerile mici reușesc să se susțină reciproc, se va amplifica. În plus, restaurantele care au prins gustul veniturilor incrementale, vor crea tot mai multe extensii de brand oferind produse pentru cămara de acasă: de la murături și sosuri homemade, la mezeluri maturate și fursecuri.

Bucătarii care și-au făcut un nume în industrie și au deja propriile comunități se vor aventura într-un teritoriu nou, profitând de oportunitățile apărute pe piață. Acest lucru va da naștere unor concepte surprinzătoare – de la restaurante pop-up, la servicii de private dining sau alte moduri noi și interesante de replicarea experienței din restaurant în casele clienților.

Dezvoltarea pieței de food delivery în 2020 a condus la apariția de ghost kitchens și în România. Cunoscute ca și restaurante virtuale, dark kitchens sau restaurante satelit, acestea pot fi flexibile cu meniul oferit și se pot adapta gustului consumatorilor, analizat cu ajutorul datelor colectate de aplicațiile de delivery. Pentru a evita comisioanele plătite platformelor de food ordering, tot mai multe restaurante își dezvoltă propriile sisteme de comandă online și livrare.

Chiar și pentru restaurantele dine-in, tendința de a investi în soluții de automatizare este în creștere. Meniurile electronice accesate prin scanarea unui cod QR vor evolua în tehnologii de plasare a comenzii fără chelner. Iar acesta este doar începutul uneri serii de inovații pentru digitalizarea restaurantelor.

Social media rămâne principala sursă de informare a clienților, lucru care ar trebui să îi determine pe proprietarii de afaceri HoReCA să investească pentru asigurarea unei prezente online consistente pe toate canalele.

Raportul Restaurant & Food Trends 2021 poate fi descărcat de AICI.

Descoperă versiunea VIDEO a acestui raport AICI.

Despre Grosu Art Studio

Grosu Art Studio oferă servicii integrate pentru afacerile din HoReCA, de la crearea conceptului și a designului interior, până la marketing și comunicare. Compania este cunoscută pentru participarea la realizarea unora dintre cele mai cunoscute restaurante din România, dar și pentru premiile câștigate la competiții internaționale dedicate industriei ospitalității.

Pentru a susține antreprenorii și angajații din industrie, Victor Grosu, fondatorul Grosu Art Studio a lansat în octombrie 2020 un canal de Youtube unde oferă sfaturi, inspirație și povești motivaționale.

Deși în ultimele luni, multe afaceri HoReCa s-au închis temporar sau definitiv, echipa Grosu Art Studio a primit peste 20 de solicitări de creare sau reconstrucție de restaurante și hoteluri. Printre acestea se numără restaurantul Cabana Vânătorilor din Predeal și Bolta Rece din Sibiu, localuri care vor fi reamenajate conform tendințelor din industrie. (Comunicat de presa – ianuarie 2021)

Data actualizarii: 28/01/2021

Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close