Interviuri cu persoane importante din lumea gastronomiei si din alte domenii cu legaturi directe cu aceasta

Ord. dupa

Se numeste Agustina Fitri si este una dintre cele doua Lady Chefs ale ...

Alex Petricean este Head Chef-ul restaurantului Maize, deschis anul ac...

Chef Alexandru Iacob s-a nascut la Iasi si este bine-cunoscut publicul...

Alexandru Sautner are 49 de ani si lucreaza de peste 27 de ani in dom...

1 comentarii

Recent, restaurantul Le George, din cadrul hotelului Suter, și-a schi...

Sotii Amalia si Domenico Bellantoni sunt proprietarii restaurantului B...

4 comentarii

Ana Consulea este Chef cofetar si fondator al Zexe Braserie, un loc na...

Cu o experienta de peste 15 ani in industriile retail si horeca, Andre...

Angelica Ilie a fost sportiva de performanta, a practicat handbalul. I...

1 comentarii

Chef Antonio Passarelli are 58 de ani si este unul dintre cei mai renu...

2 comentarii

Chef Ashlie Dias este Executive Chef-ul Hotelului Sheraton din Capital...

Chef Catalin Petrescu activeaza in domeniul gastronomic romanesc inca ...

Chef Cezar Petru Munteanu, pe numele sau intreg, a absolvit Colegiul d...

Cu o cariera in gastronomie de peste 18 ani, Alexandru Chioaru a lucra...

Chef Joseph Hadad este cu siguranta unul dintre cei mai titrati Chefi ...

4 comentarii

Chef Mircea Niculescu se afla in bucatariile hotelului Athenee Palace ...

De la adunari simple si intime la banchete spectaculoase cu peste 1500...

Tim Schmidt este Chef-ul Executiv al hotelului Athenee Palace Hilton B...

Chef Ciprian Nicolescu are de 48 ani si s-a nascut la Brasov. Cariera ...

Chef Constantin Ghimpu s-a apucat relativ tarziu de bucatarie si, intr...

Constantin Vladareanu, patronul lantului Cuptorul cu Lemne, a deschis ...

CEO al Centrului de Evenimente The President, Corin Romanescu activeaz...

Cristian Lazar are 38 de ani si este Head Chef-ul restaurantului Prime...

Cu o experienta de aproximativ 30 de ani, din cei 49 de ani de viata, ...

Chef Dan Cretu este din zona Brasovului. Strabunica sa a avut printre ...

Trattoria Il Calcio este de 17 ani pe piata gastronomica din Romania. ...

Se numeste Dan Prodan, are 36 de ani si are o experienta de peste 16 a...

Dan Tudor Tonescu este Head Corporate Chef al Grupului City Grill. Che...

Daniel Michie, CEO al grupului City Grill, are 42 de ani. Daniel Misch...

3 comentarii

Daniela Chiriac are 36 de ani, a absolvit Universitatea Romano-America...

4 comentarii

David Contant este deja unul dintre numele sonore ale gastronomiei si ...

Sotii Amalia si Domenico Bellantoni sunt proprietarii restaurantul...

1 comentarii

Un interviu cu Dragos Panait, directorul general al firmei de consulta...

Dragos Panait este proprietarul restaurantului Red Angus din Bucur...

Dragos Petrescu are 46 de ani si este absolvent al Institutului Polite...

1 comentarii

Dumitru Bucsa are 42 de ani si este Executive Chef al Hotelului Novote...

Eugen Tudosie are 38 de ani si este managerul restaurantului Mesogios ...

3 comentarii

Doamna Evanthia Zisi este o persoana carismatica, foarte sociabila si ...

2 comentarii

Francesco Castrovillari  are 29 de ani si s-a nascut in sudul Italiei...

Chef Franz Conde este Executive Chef al Athenee Palace Hilton din 2016...

Este randul lui George Baciu, chef intr-unul dintre restaurantele hote...

Georgios Malideros are de 29 ani si s-a nascut in Grecia, dar in preze...

Chef Gianny Banuta, pe numele sau intreg Iulian Marian Banuta, are 35 ...

Gleb Poluiaktov este proprietarul Brutal Russian Bucuresti, un bistro ...

Gustavo Hernandez este proprietarul, dar si Chef-ul restaurantului cu ...

Am fost in vizita la HorecaExchange, sa aflam despre evolutia pietei d...

1 comentarii

Pizza PPH exista pe piata de delivery din Bucuresti inca din anul 2008...

Ilie Risnoveanu are 45 de ani si a terminat Facultatea de Studii Econo...

Excelența Sa, Domnul Felipe Guillermo Alvarez de Toledo este un diplo...

Chef Iosif Stefanescu nu este o fire extrovertita sau o persoana laud...

1 comentarii
Afiseaza
comentarii

Sectiune finantata de ExpressoftAm avut placerea sa discutam cu Simona Panait, Project Manager al recent aparutei platformei HorecaExchange Int’l (HEI), un proiect de anvergura, care propune un nou concept pe piata Horeca din Romania.

Restocracy: Spuneti-ne, va rugam, cateva cuvinte despre Dumneavoastra!

Simona Panait: Am avut norocul de a invata cu adevarat ce-nseamna industria ospitaliera la una dintre cele mai bune facultati de profil. Experienta studiilor la Glion Institute of Higer Education in Elvetia m-a facut sa ma indragostesc definitiv de domeniul ospitalitatii. Hotelurile au devenit lumea mea. M-a fascinat intotdeauna cat de bine functioneaza conceptul unui hotel cu intregul lui mecanism de lucru intre oameni si departamente cu responabilitati mentale si fizice atat de diferite. Am crescut in industria hoteliera si a restaurantelor in ultimii 9 ani, in locatiile de profil dezvoltate in familie. Acum nu mai calatoresc in rolul unui simplu turist. Imi place sa descopar povestea fiecarui hotel in care intru, iar experienta intr-un restaurant o evaluez mai intai din punct de vedere operational. E mult mai interesant acum pentru mine, modul in care decurge o cina in oras azi decat era poate acum 12-13 ani.

Hotelurile si restaurantele care au urmarit succesul, nu mai vand nopti de cazare si servicii. Ele creeaza experiente!Interviu Restocracy cu Simona Panait, Project Manager al Platformei HEI (Horeca Exchange Int'l)

Restocracy: Care este situatia pe piata Horeca din tara noastra?

Simona Panait: In Romania, din pacate, inca incercam sa operam astfel de locatii. Ne scuzam in fiecare zi de lipsa fortei de munca, sau de personal slab calificat, ceea ce nu mai este o noutate azi, dar o realitate acceptata. Insa, cand si serviciile sunt la pamant, si hotelurile si restaurantele arata cu mult sub nivelul afisat al stelelor, patronii locatiilor targheteaza in continuare venituri de 5 stele.

Pentru ca-mi doresc sa avem hoteluri si restaurante la standardele celor din afara, am investit intr-un proiect cu care imi doresc sa ajung sa schimb mentalitatea patronilor Horeca, macar din punct de vedere al imaginii locatiilor lor, intr-o prima faza. Asa a luat viata HEI !

Restocracy: Ce inseamna HorecaExchange Int’l?

Simona Panait: HorecaExchange reflecta schimbul de logistica intre locatii ale industriei Horeca. Este practic punctul de intalnire al vanzatorului cu cumparatorul, activand strict in aceasta industrie.

Restocracy: Cand si de ce ati infiintat acest proiect?

Simona Panait: Fiecare afacere sau proiect functioneaza atata timp cat exista si cerere pentru ea; daca exista un segment de clienti care are nevoie de solutia respectiva. In cazul meu, chiar eu am fost primul „public tinta”, necesitand o astfel de solutie, apoi cercetarea de piata a extins rapid rezultatul pe care mi-l doream – 100% din industrie il poate folosi.

Horeca Exchange Int’l s-a nascut undeva in vara anului trecut; lansat in prima faza cu o perioada de testare, iar acum consideram ca a atins modul in care poate deveni furnizorul imediat al oricarui concept Horeca.

Proiectul a luat contur dupa ani in care m-am confruntat cu situatii similare. Ma pregatesc sa inlocuiesc cele 70 de televizoare din hotel, cu un produs upgradat, ma pregatesc sa inlocuiesc saltelele celor 84 de paturi aflate in hotel, inlocuiesc mobilierul restauratului cu unul contemporan s.a.m.d., dar ce fac cu cele vechi?

Conform standardelor internationale, un hotel de lant ar trebui sa sufere un process de renovare totala la aproximativ 5 ani, pentru a ramane la zi cu trendul hotelier si cu un pas inaintea competitiei. Fie din motive financiare, fie pe principiul „inca este bun” hotelurile din Romania renoveaza partial la aproximativ 10-15 ani de activitate.

Ne dorim sa ridicam locatiile Horeca cu o imagine „prafuita” si sa incurajam managementul sa inteleaga ca imaginea iti poate garanta drumul spre success sau refuzul categoric al oaspetelui de a contribui la profitul business-ului lor.Interviu Restocracy cu Simona Panait, Project Manager al Platformei HEI (Horeca Exchange Int'l)

Prima impresie pe care oaspetele si-o construieste in momentul in care cauta o locatie Horeca tine strict de imagine, urmate de facilitati si servicii. Incurajam procesul de renovare, incercam sa schimbam mentalitatea detinatorilor de hoteluri/restaurante intelegand faptul ca ciclul de viata al unui obiect nu se incheie doar in momentul in care acesta devine imposibil de utilizat.

Restocracy: Ce facilitati ofera platforma si cum functioneaza conceptul Horeca Exchange Int’l?

Simona Panait: Principalele facilitati sunt reprezentate de faptul ca poti regasi intr-un singur loc jucatorii principali ai industriei. Faciliteaza procesul de renovare si ajuta locatia sa scape cat mai curand de inventarul vechi, obtinand totodata si ceva venit. Agentiile ce inchiriaza logistica pentru evenimente, au si ei sectiunea lor.

Sunt foarte multe hoteluri unde spatiile de depozitare sunt neincapatoare; sunt restaurante care depoziteaza mobilierul vechi in spatele curtii (in speranta ca nu-l va vedea nimeni); sunt conducatori ai unor astfel de afaceri, care in lipsa unei solutii pastreaza logistica in camerele de hotel pana cand aceasta refuza sa mai fie utilizata de oaspeti. Sunt pensiuni, moteluri, restaurante mai mici, unde puterea financiara poate fi mai scazuta sau accesul acestora la furnizori ai hotelurilor de lant este restrictionat. Astfel incat, prin accesarea platformei, poti vinde, lichida, inchiria si cumpara logistica Horeca noua sau second-hand.

Parte din programul de renovare, este si serviciul „Everything must go!”, acesta desfasurandu-se offline.

Facilitatea cea mai mare pe care ne permitem s-o oferim clientilor nostri in acest moment, este faptul ca postarea produselor va fi gratuita anul acesta. Vrem sa mutam logistica in toata tara. Birouri, scaune, mese, dulapuri etc. dintr-un hotel din Bucuresti, isi pot gasi locul intr-o pensiune la munte, la mare sau in oricare alt colt al tarii. Pe platforma se poate regasi orice fel de logistica indiferent de dimensiuni sau scop, atata timp cat deserveste clientul Horeca.

Interviu Restocracy cu Simona Panait, Project Manager al Platformei HEI (Horeca Exchange Int'l)Platforma reprezinta locul in care vanzatorul (un restaurant, exemplificand), isi schimba specificul, fiind nevoit sa modifice si conceptul interiorului, va urca logistica pe platforma HEI (asa cum ne place sa-i spunem), iar un alt restaurant sau o pensiune isi poate mobila locatia cu aceasta logistica, dar la un pret cu mult sub pretul de achizitie din magazin. Astfel ambele locatii se afla intr-o situatie de castig reciproc. Totodata, pentru restaurantul lichidator, avem furnizorii Horeca prezenti pe platforma astfel incat procesul de gasire al unui furnizor de mobilier nou si a ofertei, devine mult mai facil.

Am construit doar un exemplu aici, insa sistemul poate functiona pentru orice locatie din orice sens venind business-ul precum am expus.

Restocracy: Ati mentionat mai devreme serviciul „Everything must go!” Ne puteti dezvolta?

Simona Panait: Desigur! Partea offline a procesului de renovare, marca HEI, este programul „Everything must go!” Acesta este un serviciu prin care hotelul (sau orice locatie Horeca) ne angajeaza sa lichidam total inventarul ce trebuie inlocuit. Acest scenariu se intampla fie cand o locatie planifica renovare totala, fie cand o locatie se inchide si doreste sa mai salveze o parte din bani. Acest proces poate fi implementat numai cand este vorba de volum mare de inventar, iar vanzarea va fi publica.

Restocracy: O locatie din lantul Horeca o poate folosi si in calitate de vanzator, dar si de cumparator?

Simona Panait: Desigur. Se poate folosi chiar si de serviciul de inchiriere al gestiunii.

Restocracy: Credeti ca sunt dezirabile produsele second-hand? Cine ar putea fi interesate de acestea?

Simona Panait: Cei ce activam in aceasta industrie cunoastem faptul ca echiparea sau dotarea unei locatii poate fi adesea un impediment serios al investitiei.

Produsele second-hand nu trebuie sa insemne ieftin si prost. Second-hand in proiectul nostru reflecta cu totul altceva; spre ex. o logistica pe care un hotel la 4-5 stele trebuie s-o inlocuiasca prin prestanta categoriei de stele, in timp ce pentru un hotel de 2-3 stele, o pensiune, un motel ar fi o ocazie unica sa-si mobileze locatia cu logistica de 4-5 stele. Un alt exemplu pot fi locatiile Horeca care se inchid din diferite motive. Logistica lor poate fi chiar noua, doar ca-i lipseste ambalajul acela frumos din fabrica.

Restocracy: Pe langa cei implicati direct in businessurile de tip Horeca, exista si alti furnizori (de produse noi) sau alti cumparatori, care pot beneficia de aceasta platoforma? In ce conditii?

Simona Panait: Focusul principal al platformei sunt clientii Horeca, deoarece incurajam vanzarile cu volum pentru un public tinta. Avem multe segmente carora ne adresam si voi reaminti: restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, baruri, cluburi, cafenele, Bed & Breakfast, companii de catering, furnizori Horeca (food & non-food), agentii de evenimente, campusuri universitare etc.

O categorie suplimentara este acordata chiar hotelurilor/ restaurantelor intrate pe piata la vanzare.

Restocracy: Cei interesati de produsele prezente pe HEI, achizitioneaza direct de la Dumneavoastra?

Simona Panait: HEI nu se ocupa de vanzarea efectiva a produselor, platforma reprezentand doar punctul de intalnire al cererii cu oferta. Cumparatorul va contacta direct vanzatorul, prin datele acestuia oferite alaturi de anunt.Interviu Restocracy cu Simona Panait, Project Manager al Platformei HEI (Horeca Exchange Int'l)

Restocracy: Care este si care credeti ca va fi pe viitor impactul platformei in piata?

Simona Panait: Ne dorim ca platforma sa ajunga sa faciliteze legaturi nu numai la nivel national, cat si international. Dorim sa ajutam furnizorii nostri Horeca sa fie cunoscuti si in afara, sa putem trimite si aduce mobilier second-hand si din tarile vecine. Pentru acest lucru, trebuie sa functioneze la nivel national foarte bine, sa devina o obisnuinta pentru reprezentanti ai industriei sa faca achizitii si vanzari pe HEI.

Restocracy: Luati in calcul extinderea conceptului asupra altor dimensiuni ale pietei, sau incorporarea altor necesitati specifice Horeca? De pilda, o bursa a locurilor de munca din Horeca?

Simona Panait: Pot recunoaste in aceasta faza doar faptul ca proiectul este mult mai amplu decat nivelul la care se afla in acest moment, insa dorim sa crestem organic si impreuna cu clientii. Multe servicii noi pot crea o reticienta a clientului la nou. In acest moment dorim sa castigam increderea clientilor Horeca prin a intelege faptul ca acest proiect le poate salva timp, bani si investitii gresite. Suntem alaturi de ei pentru a construi solutii conform nevoilor lor. Conceptul de HR va veni intr-o forma ulterioara.

Data actualizarii: 31/01/2018

  • Hîrlav Daniel :

    Felicitări, Simona,o idee genială!!!!

  • Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close