Stiri legate de lumea gastronomiei, de piata restaurantelor si a localurilor de consum public si subiecte adiacente citeste tot

Ord. dupa

Cereal Crunch deschide prima franciză a grupului la Craiova, pe 7 aug...

Premieră europeană: Mastercard și BRD - Groupe Société Générale...

Jidvei, cel mai mare producător de vinuri din România, anunță lan...

VacaMuuu are o noua abordare pe segmentul Mic Dejun prin care mizeaza ...

Beautyfood – restaurant cu vechime din centrul capitalei, preluat re...

Pe langa gama variata de vinuri cu care producatorul moldovean Apriori...

Economica. net informeaza ca Nicolai Tand ia in calcul vanzarea restau...

Mastercard lansează, alături de Edenred, Sodexo și Up România și ...

Ana Consulea, cofetar și fondatoare a brandului Zexe Braserie, a lans...

Chef Joseph Hadad, artist-creator al unui univers culinar inconfundabi...

Sâmbătă, 1 august (13.00-19.00) Maximum de distanțare, minimum ...

Într-o lume în care pare că nimic nu mai merge, Kané - New Romani...

Face Kusin face parte dintr-un complex extins dedicat evenimentelor, c...

Grupul Magic by Hop Garden a deschis Hop Garden Parc Sambata, 3 iul...

Am facut un tur prin Parcul Herastrau ca sa vad daca sunt restaurante ...

Horeca Insight, organizator de evenimente având un istoric relevant d...

Piața de pește de acvacultură a atins 60.000 de tone, iar în urmă...

Peste 70 de spectacole si zeci de artisti la show-urile de stand-up co...

Iata lista restaurantelor deschise dupa pandemie si a celor inca inchi...

O sinteza utila pentru cei care se gandes...

Crama Villa Vinèa a câștigat 5 Medalii de Aur și 2 de Argint la IW...

Restaurante si cafenele deschise si restaurante inca inchise in prima ...

Campania #nudoarluni continuă să facă ecouri la un an de când a de...

The Table Menu Pandemia de coronavirus a obligat mulți patroni sa...

Începând din această săptămână, preparatele din meniul Hard Roc...

Pata Negra au mers si mai departe cu serviciile de home delivery, si i...

Epoque Hotel Relais & Châteaux anunta un nou concept gastronomic ...

Un nou magazin Carrefour Express este de astazi deschis bucurestenilor...

5 to go, brandul de cafea 100% românesc, continuă să susțină prod...

Vom deschide gradina Athanor în Gurbănești la 1 iunie și, până a...

O firma specializata in sisteme de impachetare, de transport si de pas...

Ne străduim să ne adaptăm acestei perioade și dorim să te anunț...

Urgia s-a abătut asupra noastră neîndurător și nu a iertat pe nim...

Restaurantul Red Angus Steakhouse, situat în Centrul Vechi al Capital...

Astazi ne-a sosit un mail oficial din partea celor de la Uber Eats, ca...

Berarii României lansează #MancareDeSuflet #SOSHoReCa, campania de s...

Unde sunt petrecerile de altădată? Una poate fi sâmbătă, fix la t...

Locanta Jariștea livrează meniuri gustoase pentru acasă! Sub dev...

Într-o perioadă în care multe dintre business-uri, în special din ...

Compania Metaminds și restaurantul KAIAMO vin în sprijinul instituț...

“Împreună, împotriva COVID-19”: Red Angus Steakhouse livrează ...

Lanțul de cafenele 5 to go se redeschide pe 5 mai și face cinste cu ...

Restaurantul Poesia mentine aceleasi retete si produse de cea mai buna...

Asociația pentru Promovarea Vinului Românesc solicită măsuri de ur...

Meniu de Paște de la White Horse Dragii nostri, Sarbatorile Sfint...

Continuăm să-ți pregătim în siguranță preparatele preferate de ...

Oferta E3 by Entourage si B4 Market pentru masa de Paște si delivery:...

Am ales sa nu inchidem! Sa ramanem langa masinile de gatit si sa facem...

Cei de la Belli Siciliani ne-au trimis mesjaul de mai jos pe adresa re...

Blid începe livrările și anunță că Vasile Nicolae este noul chef...

Afiseaza

Piața de pește de acvacultură a atins 60.000 de tone, iar în următorii ani va depăși peștele sălbatic

  • Din totalul peștelui de acvacultură comercializat pe piața locală, circa 10% este certificat ASC;
  • ASC (Aquaculture Stewardship Council) este una dintre cele mai importante certificări internaționale, care atestă pescuitul durabil și se acordă peștelui crescut în mediu controlat
  • Aproximativ 10% din portofoliul de produse din pește al Alfredo Seafood este certificat ASC și include creveții și somonul
  • În perioada de izolare, consumul de fructe de mare Alfredo Seafood, cu certificare ASC, a crescut cu 30% față de aceeași perioadă din 2019

Alfredo SeafoodPiața locală de pește de acvacultură se ridică în prezent la circa 60.000 tone anual, respectiv 50% din totalul pieței de pește. Segmentul de acvacultură se afla, înaintea declanșării pandemiei COVID-19, într-un proces de creștere susținută, de aproximativ 3-4% pe an. Potrivit prognozelor Alfredo Seafood, în mai puțin de zece ani, dacă se păstrează același ritm pentru peștele de cultură, acesta va depăși ca pondere peștele sălbatic. Din cele 60.000 de tone de pește de acvacultură comercializate anual în România, circa 10% este certificat ASC (Aquaculture Stewardship Council), atestare acordată peștelui de cultură crescut în mediu controlat, curat și hrănit cu mâncare ecologică. Crescătoriile de unde provin acești pești sunt certificate ASC, la rândul lor, și recunoscute pentru respectarea normelor internaționale în ceea ce privește protecția habitatelor naturale și pescuitul sustenabil.

În perioada de izolare și imediat după relaxarea restricțiilor, tendința observată la nivelul portofoliului Alfredo Seafood a fost de creștere a vânzărilor fructelor de mare certificate ASC. Astfel, în intervalul martie – iunie, vânzările de creveți s-au majorat cu 30% față de aceeași perioadă din 2019. „În lunile în care oamenii au stat preponderent acasă, am observat o creștere a vânzărilor fructelor de mare cu certificare ASC, în special a creveților. S-a gătit mai mult acasă și observ că a crescut interesul românilor pentru rețetele mediteraneene, pe bază de creveți, pe fondul preocupării tot mai mari de a mânca sănătos, de a consuma mai multe produse de calitate și, probabil, și al încercării de a găti preparate asemănătoare cu cele servite la restaurante”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood. 

„Direcția actuală pe care merge piața, atât în România cât și la nivel internațional, este de majorare a ponderii peștelui și a fructelor de mare de crescătorie. În ultimii cinci ani, segmentul de pește de acvacultură vândut în România a crescut cu circa 4% în fiecare an. Produsele de acvacultură, fie că vorbim de pește sau de fructe de mare, iau un mare avânt pe piață și nu pentru că nu ar mai fi aceeași cerere pentru sortimentele sălbatice, ci pentru că resursele din oceane și mări sunt în scădere”, a adăugat fondatorul Alfredo Seafood.Mihai Cristian Dărmănescu

Peștele de acvacultură certificat ASC are o pondere de doar 10% din acest segment al pieței de pește, pentru că procesul de obținere al atestărilor de către companiile importatoare, distribuitoare și procesatoare este unul destul de complicat, criteriile fiind foarte stricte. De asemenea, costurile de vânzare ale produselor certificate ASC sunt mai mari cu circa 10% – 20% față de cele convenționale.

În prezent, segmentul alimentar în general, și cel al produselor pescărești în special, nu cred că va fi afectat major de pandemie, decât dacă aceasta va provoca o criză economică gravă. Este nevoie ca jucătorii din industrie să se adapteze noului context, iar această adaptare presupune găsirea unor modele noi, mai eficiente. Cred că soluția stă în investițiile în aparatură și echipamente de automatizare și robotizare. Totuși, acestea sunt costuri pe care întreprinderile mici și mijlocii nu și le permit. De aceea, programele guvernamentale cum este IMM INVEST sunt salutare și trebuie implementate cât mai rapid, cu atât mai mult în această perioadă”, a mai punctat fondatorul Alfredo Seafood. 

La nivelul portofoliului propriu, aproximativ 10% dintre produse sunt certificate ASC, iar printre acestea se numără somonul și creveții de acvacultură. Atestarea ASC este destinată peștelui de acvacultură, provenit de la fermele piscicole care cresc pești în ape nepoluate și asigură o hrană naturală, nealterată chimic. Procesarea, depozitarea și transportul sunt făcute în condiții foarte stricte, impuse la nivel global.

Alfredo Seafood și-a reînnoit, în 2019, certificările ASC, pentru pește de acvacultură, și MSC (Maritime Stewardship Council), destinată peștelui sălbatic, pescuit și procesat în mod sustenabil. În afară de proveniența peștelui și modul în care acesta a fost crescut și pescuit, atestarea ASC este acordată și pentru îndeplinirea criteriilor de depozitare, procesare și flux logistic. (Comunicat de presa – iunie 2020)

###

Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013. Succesul Alfredo Seafood se datorează experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, a celor trei linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica situată în Bucureşti și a unui sistem logistic de transport optimizat. Produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite în cele mai importante lanţuri de hypermarketuri şi supermarketuri din ţară. Printre acestea se numără: Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Cora, Profi, Auchan etc. şi în peste 5.000 de magazine din comerţul tradiţional, și rețeaua HoReCa. Produsele sunt transportate, procesate, ambalate și distribuite în condiții adecvate de păstrare a aromei și texturii cărnii, de la recoltarea din fermele piscicole internaționale sau capturare.

Data actualizarii: 24/06/2020