Stiri legate de lumea gastronomiei, de piata restaurantelor si a localurilor de consum public si subiecte adiacente citeste tot

Ord. dupa

Un grup de inițiativă format din experți în gastronomie cer, print...

Studiu Reveal Marketing Research: Doar 3 din 10 români ar fi de acord...

Singureni Manor anunță lansarea Singureni Manor Events: Divizia spec...

Sciccheria anunță Issima - un parteneriat unic, cu cheful Giuseppe R...

Cu o investiție de peste 500.000 euro, Sciccheria deschide un nou res...

Jurnalistul culinar Cosmin Dragomir, autorul volumului Curatorul de Za...

Când am scris de multe ori că Bucureștiul are câteva dintre cele m...

Flavours Group începe anul 2024 în forță și își consolidează p...

Editura GastroArt anunță lansarea volumului Ce e nou în Noua Bucăt...

Ruka Izakaya a fost un restaurant cu mâncare excelentă de la începu...

Editura GastroArt anunță lansarea volumului Colecționarul de Sarmal...

Tuborg Christmas Brew, berea oficială a Crăciunului, este disponibil...

Radu Savopol, cofondator 5 to go, premiat la nivel internațional pent...

Angeline Cake Boutique oferă românilor în premieră cel mai savurat...

SALAM DE SIBIU: O FELIE DE ROMÂNIEAFLĂ POVESTEA CELUI MAI ÎNDR...

Ahold Delhaize, deținătorul lanțului de magazine Mega Image, anunț...

Jurnalistul culinar Cosmin Dragomir lansează Colecționarul de Sarmal...

Halloween cu arome fine la restaurantul Roberto’s: extravaganța une...

Restaurantul Gramont anunță La Symfleurie, o cină eveniment alătur...

Zona din jurul piețelor Dorobanților și Floreasca e, foarte probabi...

S-a deschis săptămâna aceasta una dintre cele mai bune cofetării d...

Claudio Melis, chef distins cu o stea Michelin, vine pentru prima dat...

Restaurantul Gramont dezvăluie noi evenimente și meniuri exclusive p...

Companiile își pot personaliza coperta viitoarei cărți semnate de ...

Relais & Châteaux Le Bistrot Francais, pe numele său întreg, ca...

2 din 4 persoane de vârstă medie din România sunt supraponderale sa...

Acum câteva zile ES José Antonio Hernández Pérez – Solórzano, a...

Brunch la FORK Ana Tower25 iunie, 12:00 - 17:00, meniu de degustar...

Unele dintre cele mai bune fructe din București se găsesc într-un l...

La un an de la lansare, restaurantul Sciccheria îl aduce în România...

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță ...

Restaurantul Le George, din cadrul Palatului Suter, devine Gramont și...

RO-Wine | The International Wine Festival of Romania - ediția de prim...

KANÉ - NEW ROMANIAN CUISINE începe o serie de colaborări cu chefi i...

Singureni Manor Equestrian Retreat va fi gazda unui eveniment culinar ...

La finalul lunii martie, 5 to go dublează porția de energie oferită...

Raionul de Pește din Piața Dorobanților a fost una dintre cele ...

Devenită  epicentru pe  harta cultural-continentală, Timișoara ș...

Sâmbătă 11 martie 2023, profesioniști și amatori, iubitori ai vie...

Am băut din vinurile Serenum în urmă cu câțiva ani, înainte de p...

Așa că, stilul de viață alert îi face pe români să se îndrepte...

Cei de la Singureni Manor Equestrian Retreat, despre care am tot scris...

Instituția financiară Capital Financial Services S.A., care opereaz...

Un concept fine dining cu bucătarie românească modernă

Ce orașe au cafea comparabilă cu cea din București? Stravagante Ca...

S-a redeschis Mozzafiato în Piața Floreasca, după o foarte lungă p...

Recensământul 5 to go în 2022: 15,6 milioane de produse pe bază de...

5 to go și Vola.ro deschid sezonul de iarnă cu călătorii de pove...

„Bucătăria Hoinară se gătește de plecare” un nou album de fot...

5 to go devine importator și distribuitor unic Latte Art Factory în ...

Afiseaza

Crama Villa Vinèa a înregistrat, în anul 2021, o creștere de 23% a vânzărilor

  • Crama Villa Vinèa a înregistrat o cifră de afaceri de peste 3,8 milioane lei, în 2021.
  • Valoarea vânzărilor către restaurante și vinoteci a atins, în 2021, nivelul celor din 2019, dinainte de declanșarea pandemiei.
  • Anul trecut, tot mai mulți consumatori au ales vinurile din gama premium a cramei, o atenție mare fiind orientată către segmentul de spumante al Villa Vinèa, care a crescut de 5 ori comparativ cu 2020.

Villa Vinèa, producătorul autohton de vinuri din localitatea Mica, județul Mureș, a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de peste 3,8 milioane de lei, cu 23% mai mare decât în anul anterior. Rezultatele financiare se datorează reechilibrării mixului de canale de vânzare, odată cu relaxarea restricțiilor aplicate industriei HoReCa, dar și interesului crescut al consumatorilor din retailul modern și magazinele de specialitate pentru vinurile cramei.

Valoarea vânzărilor către restaurante și vinoteci s-a dublat anul trecut față de 2020, fiind relativ egală cu nivelul celei din 2019. Recuperarea din zona de HoReCa vine ca urmare a eforturilor reprezentanților organizației și a colaborării apropiate cu clienții B2B, alături de care Villa Vinèa a organizat degustări și inițiative orientate spre pasionații de vinuri.

Turismul la cramă a beneficiat și el de o creștere, comparativ cu 2020, numărul de pachete de degustare vândute fiind cu 30% mai mare. Cu toate acestea, valoarea totală a încasărilor aferente acestui segment s-a situat la 60% din cea înregistrată în 2019.

“Creșterile de pe aceste două verticale de afaceri ne confirmă că, pe de o parte, în 2021, consumul s-a îmbunătățit, comparativ cu primul an de pandemie, dar și că strategia noastră de business a dat roade, compensând pentru cererea scăzută, cu care s-a confruntat piața. Dacă, în HoReCa, am reușit să creștem, în ciuda lipsei de predictibilitate a industriei, în ceea ce privește turismul la cramă, acolo nu am atins veniturile prepandemice. Acest lucru este asociat cu scăderile dramatice înregistrate de turismul de incoming. O parte relevantă, însă, dintre călătorii români care au acoperit acest gol, a generat vânzări și în zona de retail / e-commerce, achiziționând vinurile degustate la cramă.”, a declarat Mircea Matei, Director General Villa Vinèa.

În 2022, Villa Vinèa își propune o creștere a cifrei de afaceri de aproximativ 20%.

Comportamentele de consum s-au modificat în 2021

În ceea ce privește comportamentele de consum, așa cum arată informațiile companiei, anul 2021 a venit cu o serie de schimbări.

Românii consumă tot mai mult vin în confortul propriilor locuinței și optează pentru produse cu un nivel bun sau foarte bun de calitate. Acest lucru se observă și în evoluția vânzărilor pe gama de top a cramei Villa Vinèa, Selection, unde, în 2021, producătorul a înregistrat o creștere de 81%, față de anul anterior. Astfel, vinuri precum premiatele Rubin, Diamant, Contessa, Cuvée Celést și Rosé Celést reprezintă acum 30% din vânzările de vinuri ale cramei.

De asemenea, tot mai mulți consumatori sunt atrași de spumantele locale, pe care le consumă atât acasă, cât și în oraș. Categoria de spumante a producătorului transilvănean, din care fac parte cele două vinuri ale cramei, realizate prin metoda tradițională și degorjate în sticlă, Cuvée Celést și Rosé Celést, a crescut de 5 ori în 2021, comparativ cu 2020.

Mircea Matei, directorul general al Castel Vinum - Villa Vinea

Mircea Matei – Director General Villa Vinea

“În ceea ce privește comportamentul de consum în afara casei, atunci când vor să se bucure de un pahar de vin, tot mai mulți oaspeți ai industriei de HoReCa aleg localurile premium, care oferă experiențe complexe, ce îmbină latura gastronomică și cea oenologică. Astfel, pasionații profită de oportunități pentru a descoperi crame locale, dar și pentru a beneficia de sfaturile și recomandările specialiștilor. La Villa Vinèa, noi colaborăm cu somelieri și profesioniști ai industriei, pentru a ajuta consumatorii să se bucure de o experiență memorabilă, de fiecare dată când degustă un vin al cramei noastre.”, a menționat Mircea Matei. (Comunicat de presa – martie 2022)

Despre Villa Vinèa

Crama Villa Villa Vinèa a fost fondată în anul 2004, în Valea Târnavelor, de către Heiner Obberauch, proprietarul Salewa Group, care include branduri precum Oberalp, Salewa Sport, Pomoca, Wild Country etc. Cu o suprafață de 70 de hectare, pe care sunt cultivate soiuri locale și internaționale de struguri – Sauvignon Blanc, Riesling, Gewürztraminer, Pinot Noir, Merlot și Kerner -, compania produce în prezent 20 de vinuri, grupate în trei game: Premium, Selection și V2.

Data actualizarii: 30/03/2022

Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close