Stiri legate de lumea gastronomiei, de piata restaurantelor si a localurilor de consum public si subiecte adiacente citeste tot

Ord. dupa

Un concept fine dining cu bucătarie românească modernă

Ce orașe au cafea comparabilă cu cea din București? Stravagante Ca...

S-a redeschis Mozzafiato în Piața Floreasca, după o foarte lungă p...

Recensământul 5 to go în 2022: 15,6 milioane de produse pe bază de...

5 to go și Vola.ro deschid sezonul de iarnă cu călătorii de pove...

„Bucătăria Hoinară se gătește de plecare” un nou album de fot...

5 to go devine importator și distribuitor unic Latte Art Factory în ...

„Ce gătim mai bine acasă, de Sărbători”, concurs care începe ...

În luna noiembrie 2022, Carlsberg Breweries aniversează 175 de a...

Restaurantul Nowa Herăstrău îmbracă haine de toamnă cu un meniu n...

La TV fotbal, pe Instagram mâncare. Mondialele de gastronomie, proiec...

Fork Ana Tower a fost încă de la început un restaurant cu mâncare ...

Brandul românesc 5 to go intră în top 10 lanțuri de cafenele din E...

Număr record de vizitatori din toate colțurile lumii la RO-Wine U...

O clasă de 24 de elevi se va pregăti la Snagov Club, Casa Vlasia şi...

Număr record de vinuri la cea de-a 14 ediție a festivalului RO-Wine ...

Chef Radu CM Ionescu (Kaiamo) x Chef Davide Pezzuto (D.One Ristorante ...

Weekend dedicat asocierilor gastronomice premium. Un nou show marca Re...

Weekendul acesta va avea loc cea de-a IX-a ediție ASIA Fest, în Parc...

SUN PLAZA organizează o nouă ediție a festivalului de bere artizana...

Kaufland Summer TV – postul TV online prin care agenția v8 și Kauf...

5 to go lansează din această lună o gamă de capsule, dedicată seg...

Codul bunelor maniere prezintă ansamblul regulilor despre cum ar treb...

WishFest – festivalul lampioanelor pe apă, revine pe 17 și 18 sept...

Unul dintre cei mai apreciati Chefi la nivel international vine in Rom...

Horeca Culinary School, un centru de formare profesionala care este pr...

Chef Cătălin Petrescu și-a deschis de o săptămână propriul rest...

Începând cu luna iulie 2022, Restaurantul BONE din București se num...

Platerq, start-up fondat de 5 tineri din Oradea in Decembrie 2021, est...

Ce e de văzut și gustat weekendul acesta la evenimentul ce are în p...

Evenimentul dedicat exclusiv bucătăriei asiatice va avea loc între ...

Restaurantul Sardin lansează noul meniu de vară creat de Chef Dan Pr...

Chef Hădean se alătură platformei de rezervări online, Bookingham,...

Japanos se extinde și în afara României. Astfel, brandul și-a desc...

Timp de trei zile, între 27 și 29 mai, Centrul Vechi din București ...

Vegetarianismul și veganismul au luat o amploare tot mai mare în Ro...

Deschis în 2010, în Centrul Vechi al Bucureștiului, restaurantul Re...

Bucharest Coffee Festival are loc între 27 și 29 mai, la Hanul Gabro...

Chef Foa deschide primul restaurant à la carte și lansează un nou c...

Anunțam în urmă cu câteva luni că ZenSushi a deschis un nou resta...

Un nou produs completează portofoliul 5 to go: apa cu vitamine 5 to g...

Cristina Mehedinteanu Pastry Chef va propune un portofoliu complet al ...

  • Villa Vinèa redeschide sezonul vizitelor la cramă și pr...

Noul Strongbow Dark Fruit® te invită descoperi puterea surprinzătoa...

Weekend Sessions revine în 2022 cu aproape 30 de evenimente cu muzic...

Dr. Oetker a lansat, în martie, DulceRomanie.ro, probabil cel mai amp...

Se redeschide restaurantul Riviera Park din Parcul „Național” Buc...

Bistromar la Timona (Alfredo Seafood) - cifră de afaceri cu 22% mai m...

România viticolă - descoperă peste 250 vinuri la Revino Bucharest W...

Bookingham, platformă de rezervări online, se lansează în alte 29 ...

Afiseaza

Crama Villa Vinèa a înregistrat, în anul 2021, o creștere de 23% a vânzărilor

  • Crama Villa Vinèa a înregistrat o cifră de afaceri de peste 3,8 milioane lei, în 2021.
  • Valoarea vânzărilor către restaurante și vinoteci a atins, în 2021, nivelul celor din 2019, dinainte de declanșarea pandemiei.
  • Anul trecut, tot mai mulți consumatori au ales vinurile din gama premium a cramei, o atenție mare fiind orientată către segmentul de spumante al Villa Vinèa, care a crescut de 5 ori comparativ cu 2020.

Villa Vinèa, producătorul autohton de vinuri din localitatea Mica, județul Mureș, a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de peste 3,8 milioane de lei, cu 23% mai mare decât în anul anterior. Rezultatele financiare se datorează reechilibrării mixului de canale de vânzare, odată cu relaxarea restricțiilor aplicate industriei HoReCa, dar și interesului crescut al consumatorilor din retailul modern și magazinele de specialitate pentru vinurile cramei.

Valoarea vânzărilor către restaurante și vinoteci s-a dublat anul trecut față de 2020, fiind relativ egală cu nivelul celei din 2019. Recuperarea din zona de HoReCa vine ca urmare a eforturilor reprezentanților organizației și a colaborării apropiate cu clienții B2B, alături de care Villa Vinèa a organizat degustări și inițiative orientate spre pasionații de vinuri.

Turismul la cramă a beneficiat și el de o creștere, comparativ cu 2020, numărul de pachete de degustare vândute fiind cu 30% mai mare. Cu toate acestea, valoarea totală a încasărilor aferente acestui segment s-a situat la 60% din cea înregistrată în 2019.

“Creșterile de pe aceste două verticale de afaceri ne confirmă că, pe de o parte, în 2021, consumul s-a îmbunătățit, comparativ cu primul an de pandemie, dar și că strategia noastră de business a dat roade, compensând pentru cererea scăzută, cu care s-a confruntat piața. Dacă, în HoReCa, am reușit să creștem, în ciuda lipsei de predictibilitate a industriei, în ceea ce privește turismul la cramă, acolo nu am atins veniturile prepandemice. Acest lucru este asociat cu scăderile dramatice înregistrate de turismul de incoming. O parte relevantă, însă, dintre călătorii români care au acoperit acest gol, a generat vânzări și în zona de retail / e-commerce, achiziționând vinurile degustate la cramă.”, a declarat Mircea Matei, Director General Villa Vinèa.

În 2022, Villa Vinèa își propune o creștere a cifrei de afaceri de aproximativ 20%.

Comportamentele de consum s-au modificat în 2021

În ceea ce privește comportamentele de consum, așa cum arată informațiile companiei, anul 2021 a venit cu o serie de schimbări.

Românii consumă tot mai mult vin în confortul propriilor locuinței și optează pentru produse cu un nivel bun sau foarte bun de calitate. Acest lucru se observă și în evoluția vânzărilor pe gama de top a cramei Villa Vinèa, Selection, unde, în 2021, producătorul a înregistrat o creștere de 81%, față de anul anterior. Astfel, vinuri precum premiatele Rubin, Diamant, Contessa, Cuvée Celést și Rosé Celést reprezintă acum 30% din vânzările de vinuri ale cramei.

De asemenea, tot mai mulți consumatori sunt atrași de spumantele locale, pe care le consumă atât acasă, cât și în oraș. Categoria de spumante a producătorului transilvănean, din care fac parte cele două vinuri ale cramei, realizate prin metoda tradițională și degorjate în sticlă, Cuvée Celést și Rosé Celést, a crescut de 5 ori în 2021, comparativ cu 2020.

Mircea Matei, directorul general al Castel Vinum - Villa Vinea

Mircea Matei – Director General Villa Vinea

“În ceea ce privește comportamentul de consum în afara casei, atunci când vor să se bucure de un pahar de vin, tot mai mulți oaspeți ai industriei de HoReCa aleg localurile premium, care oferă experiențe complexe, ce îmbină latura gastronomică și cea oenologică. Astfel, pasionații profită de oportunități pentru a descoperi crame locale, dar și pentru a beneficia de sfaturile și recomandările specialiștilor. La Villa Vinèa, noi colaborăm cu somelieri și profesioniști ai industriei, pentru a ajuta consumatorii să se bucure de o experiență memorabilă, de fiecare dată când degustă un vin al cramei noastre.”, a menționat Mircea Matei. (Comunicat de presa – martie 2022)

Despre Villa Vinèa

Crama Villa Villa Vinèa a fost fondată în anul 2004, în Valea Târnavelor, de către Heiner Obberauch, proprietarul Salewa Group, care include branduri precum Oberalp, Salewa Sport, Pomoca, Wild Country etc. Cu o suprafață de 70 de hectare, pe care sunt cultivate soiuri locale și internaționale de struguri – Sauvignon Blanc, Riesling, Gewürztraminer, Pinot Noir, Merlot și Kerner -, compania produce în prezent 20 de vinuri, grupate în trei game: Premium, Selection și V2.

Data actualizarii: 30/03/2022

Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close