Alte restaurante, cafenele, si alte localuri vizitate, care nu au fost incluse in Lista Restocracy

Ord. dupa

AltFel la a o noua incercare Nu e usor sa faci un local de succes i...

1835 vizite

Cucinetta e un adevarat mic bistrou italian Cucinetta a schimbat prop...

4778 vizite

Blue Margarita, un restaurant sud-american autentic Blue Margar...

177 vizite

Tasty Bistro, o minicantina de Regie Mi se parea ca Tasty Bistro e ...

24 vizite

Ai Sushi Bar e cel mai reprezentativ pentru boema hipster bucuresteana...

1991 vizite

Colonial Lounge, o intalnire disgratioasa Colonial Lounge e cel...

239 vizite

Singura amintire de la Xi Lai e cea mai adorabila chelnerita ever A...

843 vizite

Graffiti Urban Food Cotroceni, cantina cu acvariu M-am uitat si pe ...

219 vizite 1 comentarii

Naneti e un mic bistrou de pizza, supe si paste, iar de curand au adau...

192 vizite

Beijing Garden, o cantina chinezeasca in Pipera Plaza Iar am mers p...

565 vizite

Le Boutique, Food Concept Store-ul lui omu cu ochi albastri De ...

550 vizite

Sushi Time, ceva cu care Hotel Lafayette nu se poate mandri defel... ...

115 vizite

Oare de ce i-or fi spus Passione Ristorante? Passione e un mic rest...

2049 vizite

Casa Myt te duce intr-o calatorie nostalgica inapoi in timp Am ...

736 vizite 3 comentarii

La Souk au modernizat deocamdata doar preturile. Mancarea mai asteapta...

3630 vizite 1 comentarii

Lucruri cinstite la Winestone Victoriei 37 Am revenit la Winest...

1537 vizite

Fie ca Sfantul Duh sa faca portiile putin mai mari la Alouette Urban B...

750 vizite

E bine la Trattoria della Nonna daca iti setezi asteptarile corect ...

431 vizite

Shocul kelnerului de la Copper’s Pub Am trecut de la multe ori pe...

1954 vizite 2 comentarii

Pippo, tatal frumoasei brunete de la Pippo’s... Pippo’s ins...

2094 vizite 4 comentarii

Chelnerita de la Cent’anni, singurul subiect de scris despre acest r...

637 vizite

Vitrinele Nuba din Beller, de o mie de ori mai frumoase decat vitrinel...

3276 vizite 1 comentarii

Politica si Delicateturi, un restaurant care-si selecteaza clientii ...

9541 vizite 1 comentarii

Mezzaluna, pentru cei care au destul timp ca sa o traga pe pisica Luna...

1589 vizite

Enjoy, sau cum sa fii fraierit fara sa te superi prea tare Enjo...

566 vizite
Afiseaza
vizualizari
comentarii

Ieri m-am hotarat sa studiez sistematic cum se formeaza o clientela boema

Boema

Rar mi-a fost dat sa vad o coada cu lista de asteptare ca sa mananci sandviciuri si omlete. Sigur, nu se duc doar pentru mancare toti oamenii aceia la Simbio, si nici pentru preturile mici, presupun. Totusi, pe toti cei din jur i-am vazut mancand cu pofta, nu prea i-am vazut facand altceva, ca in alte locuri boeme, de pilda.

E tare interesant de vazut cum se formeaza clientelele diferitelor restaurante, cafenele si ale altor localuri, mai ales clientelele boeme, bine delimitate, stratificate si marcate sociologic. La unele dintre aceste locuri de adunare a boemelor poti identifica punctul de atractie, catalizatoril initial: poate sa fie persoana care a deschis sau care anima respectivul loc, pot sa fie niste activitati specifice (activitati culturale, discutii, proiectii, happeninguri etc.), o anumita ambianta (gradina, terasa, design etc.), proximitatea fata de anumite comunitati din target (aproape, sau pe langa centre culturale, academice etc.), noutatea si originalitatea demersului, anumite tipuri de servicii, bucatarie si mancaruri mai putin obisnuite, de obicei la marginea sau in afara mainstream-ului, si cate si mai cate.

O astfel de clientela bine conturata se formeaza foarte repede, de obicei, in cateva saptamani, cel mult, dupa care se autointretine, uitandu-se de factorul federator, care nici nu mai intereseaza, de fapt, odata ce clientela a fost formata si informatia diseminata.

Pentru clientela boema e esential ca personalul care serveste sa fie din aceeasi categrie sociala, sau foarte apropiata, oricum, sa afiseze aceiasi markeri si sa reactioneze la aceiasi stimuli sociali ca si clientii. Nu mi-e foarte clar cat de repede si cat de mult contribuie prezenta initiala a unui astfel de personal la formarea clientelei boeme, dar intuitiv cred ca are un rol decisiv inca de la inceput. Cu alte cuvinte spus, cine vrea sa-si atraga o clientela boema e obligat sa-si angajeze personal boem inca din prima zi, fiindca dupa aceea s-ar putea sa fie prea tarziu.

Simbio e … (citeste tot)

Boemetru

Simbio este un local situat in zona aceea de case vechi dintre Bd. Carol I si Calea Calarasilor. Este o zona din Bucurestiul istoric, cu stradute intortocheate si inguste, foarte putin circulate si cu foarte multa vegetatie. Daca n-ai mai trecut pe aici niciodata, vei fi destul de surprins sa vezi ca exista asemenea locuri, ba chiar in centrul orasului.

Cei de la Simbio au luat o casa veche cu etaj si gradina, pe care au renovat-o si amenajat-o dupa regulile bine stiute ale boemei. In interior sunt vreo 2-3 sali la etaj si o sala mai mare, pe tot etajul, la parter, in care incap in jur de 100 de persoane, in timp ce in gradina cred ca sunt in jur de 50 de locuri.

Ambianta de la Simbio este relaxanta, ferita de orice fel de circulatie sau zgomote din trafic. Este o liniste densa deranjata doar de cantecul catorva pasarele de prin curte.

Mobilierul de la Simbio este simplu, dar modern, urban chiar, cu cateva canapele tapisate si scaune in diferite culori. Designul este trendy, cu nuante pastelate pe baza de gri. Totul este ingrijit si curat, si cu tendinte spre stilul ecologic, bio.

Mesele sunt, in general, de mai multe persoane. Au si cateva mese comune sau de mari dimensiuni si doar cateva sunt de cate doua persoane, ceea ce il face cu atat mai mult sa fie un local boem.

Muzica de la Simbio este greu sesizabila, aproape nedefinita, mai ales pe terasa. Este mai ales muzica pop-rock.

Meniul este unul de bucatarie urbana cu destule feluri de mancare (aproximativ 25 lei/ portie), dar si numeroase bauturi: vin, bere, sucuri, limonade, cafea, ceaiuri etc.

Stafful de la Simbio este tanar (intre 20 si 30 de ani) si nu poarta uniforme. Cu totii sunt imbracati lejer, casual, insa destul de hipsteresc, cu haine de firma care sunt in tendinte. Nu se deosebesc deloc de clienti ca outfit, ci doar prin faptul ca servesc la mese. Desi nu se cunosc cu clientii, toti cei de la Simbio sunt prietenosi, deschisi si nu se poarta cu eticheta, incadrandu-se cu atat mai mult in tiparul neo-boemei.

Cred ca erau vreo 50 de persoane, cand am fost eu la Simbio, de la copii de 3-4 ani si pana la adulti intre 20 si 45 de ani. In general, la Simbio veti intalni mai multe femei decat barbati (70-30 %), cel putin asa am intalnit eu, insa proportiile pot fi diferite in alte imprejurari.

Diferenta de varsta intre persoanele dintr-un grup ajunge pe la 10-15 ani maxim, dar de regula diferentele sunt in jur de 5-6 ani, un alt marker descriptiv al neo-boemei (cu cat este mai mica diferenta de varsta, cu atat clientela e mai boema).

Clientii de la Simbio au un outfit urban, casual, cu haine largi, tricouri, blugi si tenisi, dar si unele tinute șic, usor elegante sau mai rafinate. Mai toti cei prezenti discuta intre ei in liniste, zambesc, gesticuleaza si glumesc discret. Consumul este „boem” (cu cat este mai mic cu atat este mai boem) si discret si el.

Per ansamblu, clientela de la Simbio are aparenta unei boeme discrete, selecte si rafinate, desi nu se distinge foarte clar de alte clientele boeme sau nu.

In medie, grupurile de clienti sunt de circa 3-4 persoane (minim 2, maxim 8-9) si nici nu exista relatii intre grupuri si nici lideri de grup, asadar mai putin boemi din acest punct de vedere.

Categoria dominanta de la Simbio este a celor preboemi, a categoriei limita dintre cele boeme, oameni care doresc sa fie intr-un spatiu boem, cu caracter si sa fie in prezenta altora din aceeasi categorie (poate chiar mai boemi de atat!), insa ei au un outfit si preocupari destul de conventionale si conformiste. Pe langa preboemi, la Simbio mai vin si prehipsteri, adica boemei tineri (pana in 25-27 de ani), care vor deveni curand hipsteri, dar si public mainstrem.

In general, cei care ajung la Simbio se deplaseaza cu biciletele ori pe jos, insa nu sunt putine cazurile celor care folosesc si masinile.

Boema de la Simbio este una rafinata, discreta, dar comunicativa. Mai toti vin pentru a socializa si a fi impreuna cu grupul de prieteni si au preocupari comune, desi nu cred ca dezvolta discutii sau desbateri mult prea sofisticate sau profunde. (Daniel Catoi – mai 2018)

Ieri m-am hotarat sa studiez sistematic cum se formeaza o clientela boema

Rar mi-a fost dat sa vad o coada cu lista de asteptare ca sa mananci sandviciuri si omlete. Sigur, nu se duc doar pentru mancare toti oamenii aceia la Simbio, si nici pentru preturile mici, presup...

Data actualizarii: 29/08/2019

Simbio  - Str. Negustori, nr. 26

Moderarea comentariilor este activată. Poate dura ceva timp până ce comentariul tău va fi aprobat.