Alte restaurante, cafenele, si alte localuri vizitate, care nu au fost incluse in Lista Restocracy

Ord. dupa

Flavors Restaurant este un mic fast-food libanez, situat pe Calea Griv...

13 vizite

La Vioara Rosie este un restaurant cu bucatarie internationala, situat...

16 vizite

Costelaria este un restaurant de tip steak-house, specializat in coast...

71 vizite

Restaurantul centrului de business The Mark de pe Calea Grivitei, apro...

268 vizite

Trattoria Il Calcio H, cea mai proasta mancare dintre toate cele vreo ...

111 vizite 1 comentarii

Alt Fel este un bistrou cu bucatarie urbana, situat pe strada Tudor St...

209 vizite

Casa Alba Baneasa este un restaurant traditional romanesc, situat in P...

195 vizite

Food Circus nu este un circ, este un ...festival! Festivalul... gurman...

66 vizite

Ground Zero este o berarie artizanala, bar, mic bistrou si club boem s...

145 vizite

Pagaia este un restaurant fast-food cu autoservire in cartierul de bus...

118 vizite

Balls., primul bistrou fast-food de chiftelute din Bucuresti Pe la mi...

848 vizite 1 comentarii

IKEA, cel mai mare restaurant din Romania Auzisem de multe ori desp...

1822 vizite 5 comentarii

La Placinte, cantina noastra nationala Basarabenii care au adus res...

120 vizite

Nikos Greek Taverna, in rand pe aleea cu restaurante Sunt multe res...

298 vizite

B3ton, restaurant la Piata Libertatii pe Candiano Popescu

84 vizite

Presto Restaurant, segmentul high-end al celor de la Presto Pizza P...

155 vizite

La Papile este un restaurant de peste si fructe de mare, situat in sec...

163 vizite

Le sugerez sa puna niste polite cu cateva carti la B4 Market. S-ar put...

5068 vizite

Q's Inn Experience este un restaurant fast-food cu autoservire in Pipe...

370 vizite 1 comentarii

Maison des Crepes aduce savoarea și gustul autentic al clătitelor fr...

93 vizite

Decadance is the place which celebrates local ingredients, whether i...

252 vizite

We wish your experience here to be an exceptional one. A trip through ...

100 vizite

Restaurantul si terasa de vara, va ofera o gama diversificata de prepa...

86 vizite

Restaurantele de pe malul Dambovitei: Moon Brasserie Pe malul cu Pi...

2339 vizite 1 comentarii

Restaurantele de pe malul Dambovitei: The Dock by The Embassy Pe ma...

1370 vizite
Afiseaza
vizualizari
comentarii

Ieri m-am hotarat sa studiez sistematic cum se formeaza o clientela boema

Boema

Rar mi-a fost dat sa vad o coada cu lista de asteptare ca sa mananci sandviciuri si omlete. Sigur, nu se duc doar pentru mancare toti oamenii aceia la Simbio, si nici pentru preturile mici, presupun. Totusi, pe toti cei din jur i-am vazut mancand cu pofta, nu prea i-am vazut facand altceva, ca in alte locuri boeme, de pilda.

E tare interesant de vazut cum se formeaza clientelele diferitelor restaurante, cafenele si ale altor localuri, mai ales clientelele boeme, bine delimitate, stratificate si marcate sociologic. La unele dintre aceste locuri de adunare a boemelor poti identifica punctul de atractie, catalizatoril initial: poate sa fie persoana care a deschis sau care anima respectivul loc, pot sa fie niste activitati specifice (activitati culturale, discutii, proiectii, happeninguri etc.), o anumita ambianta (gradina, terasa, design etc.), proximitatea fata de anumite comunitati din target (aproape, sau pe langa centre culturale, academice etc.), noutatea si originalitatea demersului, anumite tipuri de servicii, bucatarie si mancaruri mai putin obisnuite, de obicei la marginea sau in afara mainstream-ului, si cate si mai cate.

O astfel de clientela bine conturata se formeaza foarte repede, de obicei, in cateva saptamani, cel mult, dupa care se autointretine, uitandu-se de factorul federator, care nici nu mai intereseaza, de fapt, odata ce clientela a fost formata si informatia diseminata.

Pentru clientela boema e esential ca personalul care serveste sa fie din aceeasi categrie sociala, sau foarte apropiata, oricum, sa afiseze aceiasi markeri si sa reactioneze la aceiasi stimuli sociali ca si clientii. Nu mi-e foarte clar cat de repede si cat de mult contribuie prezenta initiala a unui astfel de personal la formarea clientelei boeme, dar intuitiv cred ca are un rol decisiv inca de la inceput. Cu alte cuvinte spus, cine vrea sa-si atraga o clientela boema e obligat sa-si angajeze personal boem inca din prima zi, fiindca dupa aceea s-ar putea sa fie prea tarziu.

Simbio e … (citeste tot)

Boemetru

Simbio este un local situat in zona aceea de case vechi dintre Bd. Carol I si Calea Calarasilor. Este o zona din Bucurestiul istoric, cu stradute intortocheate si inguste, foarte putin circulate si cu foarte multa vegetatie. Daca n-ai mai trecut pe aici niciodata, vei fi destul de surprins sa vezi ca exista asemenea locuri, ba chiar in centrul orasului.

Cei de la Simbio au luat o casa veche cu etaj si gradina, pe care au renovat-o si amenajat-o dupa regulile bine stiute ale boemei. In interior sunt vreo 2-3 sali la etaj si o sala mai mare, pe tot etajul, la parter, in care incap in jur de 100 de persoane, in timp ce in gradina cred ca sunt in jur de 50 de locuri.

Ambianta de la Simbio este relaxanta, ferita de orice fel de circulatie sau zgomote din trafic. Este o liniste densa deranjata doar de cantecul catorva pasarele de prin curte.

Mobilierul de la Simbio este simplu, dar modern, urban chiar, cu cateva canapele tapisate si scaune in diferite culori. Designul este trendy, cu nuante pastelate pe baza de gri. Totul este ingrijit si curat, si cu tendinte spre stilul ecologic, bio.

Mesele sunt, in general, de mai multe persoane. Au si cateva mese comune sau de mari dimensiuni si doar cateva sunt de cate doua persoane, ceea ce il face cu atat mai mult sa fie un local boem.

Muzica de la Simbio este greu sesizabila, aproape nedefinita, mai ales pe terasa. Este mai ales muzica pop-rock.

Meniul este unul de bucatarie urbana cu destule feluri de mancare (aproximativ 25 lei/ portie), dar si numeroase bauturi: vin, bere, sucuri, limonade, cafea, ceaiuri etc.

Stafful de la Simbio este tanar (intre 20 si 30 de ani) si nu poarta uniforme. Cu totii sunt imbracati lejer, casual, insa destul de hipsteresc, cu haine de firma care sunt in tendinte. Nu se deosebesc deloc de clienti ca outfit, ci doar prin faptul ca servesc la mese. Desi nu se cunosc cu clientii, toti cei de la Simbio sunt prietenosi, deschisi si nu se poarta cu eticheta, incadrandu-se cu atat mai mult in tiparul neo-boemei.

Cred ca erau vreo 50 de persoane, cand am fost eu la Simbio, de la copii de 3-4 ani si pana la adulti intre 20 si 45 de ani. In general, la Simbio veti intalni mai multe femei decat barbati (70-30 %), cel putin asa am intalnit eu, insa proportiile pot fi diferite in alte imprejurari.

Diferenta de varsta intre persoanele dintr-un grup ajunge pe la 10-15 ani maxim, dar de regula diferentele sunt in jur de 5-6 ani, un alt marker descriptiv al neo-boemei (cu cat este mai mica diferenta de varsta, cu atat clientela e mai boema).

Clientii de la Simbio au un outfit urban, casual, cu haine largi, tricouri, blugi si tenisi, dar si unele tinute șic, usor elegante sau mai rafinate. Mai toti cei prezenti discuta intre ei in liniste, zambesc, gesticuleaza si glumesc discret. Consumul este „boem” (cu cat este mai mic cu atat este mai boem) si discret si el.

Per ansamblu, clientela de la Simbio are aparenta unei boeme discrete, selecte si rafinate, desi nu se distinge foarte clar de alte clientele boeme sau nu.

In medie, grupurile de clienti sunt de circa 3-4 persoane (minim 2, maxim 8-9) si nici nu exista relatii intre grupuri si nici lideri de grup, asadar mai putin boemi din acest punct de vedere.

Categoria dominanta de la Simbio este a celor preboemi, a categoriei limita dintre cele boeme, oameni care doresc sa fie intr-un spatiu boem, cu caracter si sa fie in prezenta altora din aceeasi categorie (poate chiar mai boemi de atat!), insa ei au un outfit si preocupari destul de conventionale si conformiste. Pe langa preboemi, la Simbio mai vin si prehipsteri, adica boemei tineri (pana in 25-27 de ani), care vor deveni curand hipsteri, dar si public mainstrem.

In general, cei care ajung la Simbio se deplaseaza cu biciletele ori pe jos, insa nu sunt putine cazurile celor care folosesc si masinile.

Boema de la Simbio este una rafinata, discreta, dar comunicativa. Mai toti vin pentru a socializa si a fi impreuna cu grupul de prieteni si au preocupari comune, desi nu cred ca dezvolta discutii sau desbateri mult prea sofisticate sau profunde. (Daniel Catoi – mai 2018)

Ieri m-am hotarat sa studiez sistematic cum se formeaza o clientela boema

Rar mi-a fost dat sa vad o coada cu lista de asteptare ca sa mananci sandviciuri si omlete. Sigur, nu se duc doar pentru mancare toti oamenii aceia la Simbio, si nici pentru preturile mici, presup...

Data actualizarii: 10/09/2018

Simbio